تیری آنری
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن افسانه‌ای فرانسوی می‌خواهد به مربیگری بازگردد و مشتاق هدایت تیم ملی آمریکا است.

تیم ملی ایالات متحده پس از پایان قرارداد گرگ برهالتر در اوایل سال جاری همچنان به دنبال مربی است و یکی از کسانی که دست خود را بالا می‌برد و می‌خواهد یک فرصت دیگر در عرصه مربیگری داشته باشد، اسطوره فرانسوی «تیری آنری» است که پس از جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از سِمت کمک مربیگری بلژیک کنار رفت.

کیت عبدو مجری برنامه لیگ قهرمانان، طی مصاحبه‌ای با آنری از او پرسید که آیا علاقه دارد مربی آمریکا باشد؟ آنری پاسخ داد: «البته. روبرتو مارتینس رفت که در پرتغال مربیگری کند و من با او نخواهم رفت. طبیعتا شماره ۲ بودن را دیگر نمی‌خواهم. من برای مربی احترام زیادی قائل هستم. او به شانسی داد که دیگران ندادند. اما دوست دارم شانس دیگری داشته باشم.»

در حال حاضر، آنتونی هادسون مربی موقت تیم ملی آمریکا است، اما آنری ۴۵ ساله تجربه مربیگری دارد، هدایت موناکو در فصل ۱۹-۲۰۱۸ و باشگاه MLS مونترال ایمپکت (در حال حاضر CF مونترال) را در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بر عهده داشت. و او اخیراً به عنوان دستیار مربی تیم ملی بلژیک تحت هدایت مارتینس، که اکنون مربی تیم ملی پرتغال است، کار می‌کرد.

آنری گفت: «آیا بازیکنان را می‌شناسم؟ بله، بازیکنان را می‌شناسم. آیا لیگ را می‌شناسم؟ بله، من لیگ را می‌شناسم.» آنری صریحانه اعلام کرد که می‌خواهد به مربیگری بازگردد و می‌گوید که با فوتبال ایالات متحده آشنایی دارد.

در همان مصاحبه، جیمی کرگر اظهار داشت: «فوتبال ایالات متحده، عجله کن. تو می‌دانی که باید چه کار کنی. نام آن مرد را می‌آوری. تنها کاری که باید انجام دهی این است که MLS را برای چند ماه متوقف کنی و او وارد خواهد شد. او قهرمان جهان است، قهرمان اروپا است، او لیگ را می‌شناسد، بازیکنان به او احترام می‌گذارند. اجازه دهید او وارد شود.»

این مطلب را هم بخوانید: جنجالی‌ترین ازدواج‌های اسطوره‌های فوتبال؛ وقتی خیلی احساس جوانی می‌کنی!/ بیشترین فاصله سنی بین زوج‌های فوتبالی چقدر است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی