نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیونل مسی در اینترمیامی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در حالی که پروژه تمدید قرارداد لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن روی هوا رفته و تکلیفش مشخص نیست، باشگاه اینترمیامی و شخص دیوید بکام تلاش می‌کنند تا اسطوره فوتبال آرژانتین را به خدمت بگیرند.

دیوید بکام مالک معروف باشگاه اینترمیامی و اسطوره فوتبال ممکن است به زودی سرانجام مردی که می‌خواهد را به تیمش ببرد.

گزارش‌ها از فرانسه ادعا می‌کنند که لیونل مسی ۳۵ ساله و فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن به طور جدی در مورد آینده‌اش می‌اندیشد و اینترمیامی هم در همین راستا تلاش می‌کند قراردادی با او امضا کند. قهرمان جام‌جهانی هنوز قرارداد جدیدی با پاریسی‌ها امضا نکرده و قرارداد فعلی‌اش تابستان آینده به پایان خواهد رسید.

اسطوره ۴۷ ساله انگلیسی از ۵ سال پیش که باشگاهش را تأسیس کرد، می‌خواست مسی را به MLS بیاورد. ورود مسی به آمریکا هم می‌تواند بزرگ‌ترین معامله در فوتبال آمریکا از سال ۲۰۱۲ باشد که خود بکام از رئال‌مادرید به لس‌آنجلس گلکسی نقل مکان کرد. این یک موهبت بزرگ برای جامعه آمریکای لاتین در شهر جادویی «میامی» خواهد بود که یکی از خودشان در تیم شهرشان بازی کند.

این گزارش را هم از دست ندهید: فصل جدید داستان لیونل مسی؛ حضور در آمریکا/ شاهکار MLS یا بزرگ‌ترین قمار بکام؟

تعهد

یک سال قبل از این که اینترمیامی اولین بازی‌اش در لیگ MLS را در سال ۲۰۲۰ انجام دهد، بکام احتمال جذب کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی را رد کرد. بکام در این باره گفته بود: «همه لیست آرزوهای خودشان را دارند، اما اگر به نحوه بازی لئو و کریستیانو نگاه کنید و حتی به آنچه که ممکن است فکر کنید مرحله بعدی دوران حرفه‌ای‌شان است بیاندیشید، من فکر نمی‌کنم که پایان کارشان در آمریکا باشد. آن‌ها در سطح بالایی بازی می‌کنند که دیدن ترک باشگاهی که در آن حضور دارند سخت است، اما باید ببینیم چه می‌شود.»

بکام با زیرکی این بذر را کاشت. چه کسی نمی‌خواهد ساحل جنوبی آمریکا نزدیک به خانه‌اش باشد؟

در آن زمان صحبت‌هایی هم وجود داشت که مسی از بارسلونا جدا می‌شود و مستقیم به ایالات متحده آمریکا می‌رود. با این حال فوق‌ستاره آرژانتینی به جای آمریکا، پاریس را انتخاب کرد؛ با این چشم‌انداز و افق که آخرین تلاش خودش را برای جام مقدس یعنی جام‌جهانی انجام دهد. در نتیجه، بکام منتظر ماند.

این مطلب را هم بخوانید: افشاگری درباره یکی از باورنکردنی‌ترین قراردادهای تاریخ فوتبال/ وقتی دیوید بکام قرارداد ۲۷میلیون پوندی را به ۴۰۰میلیون پوند رساند!

دیوید بکام

در همین حال...

مسی شروع به ساختن یک امپراتوری ملکی در میامی کرده بود، با این باور که می‌خواهد دوران حرفه‌ای‌اش را در لیگ MLS به پایان برساند. یک سال قبل از اولین حضور اینترمیامی در لیگ MLS، او حدود ۵٫۵ میلیون پوند برای خرید آپارتمانی خیره‌کننده در ساحل «سانی ایسله» خرج کرد. دسترسی به ۶ استخر، اسپای مجلل، سالن بدنسازی کاملاً مجهز و استودیو یوگا از خصوصیات این آپارتمان بود.

۲ سال بعد او با برداشتن کل طبقه نهم ساختمان «رگالیا» ساختاری که توسط معمار مشهور «چارلز آلم» طراحی شده بود را به مجموعه املاک باورنکردنی‌اش اضافه کرد. او برای خرید این خانه ۶ خوابه که «عمارت در آسمان در منحصربه‌فردترین ساختمان در فلوریدا جنوبی» نامیده می‌شود، حدود ۹ میلیون پوند هزینه کرد.

​    ​

خانه لیونل مسی در میامی

گزارش‌ها ادعا می‌کنند که او پنت‌هاوس «سانی ایسله» را در ازای ۱۷ میلیون پوند فروخته است. در حالی که هرگز تأیید نشده که دومین ملک خودش در میامی را هم فروخته باشد.

با این حال در نوامبر سال گذشته، مسی یک آپارتمان در برج «پورشه دیزاین» به قیمت ۹ میلیون پوند خرید که دارای چشم‌اندازهای خیره‌کننده از خط ساحلی میامی و همچنین آسانسور برای خودروهای سوپراسپورت‌ش است.

در همین ارتباط بخوانید: آپارتمان زیبا و لاکچری لیونل مسی در میامی آمریکا

خانه لیونل مسی در میامی

اینتر از جذب مسی مطمئن است

با توجه به این که مسی به آرزوی حرفه‌ای‌اش یعنی فتح جام‌جهانی با تیم ملی کشورش آرژانتین دست پیدا کرده و از طرفی از مدیران فعلی پاری‌سن‌ژرمن ناراضی است، گزارش ده که اینترمیامی از راضی کردن او برای پیوستن به انقلاب پیش‌رو مطمئن است.

به محض این که فصل جاری فوتبال اروپا به پایان برسد، ممکن است این انتقال رخ بدهد. در گذشته هم مسی فاش کرده بود که حضور در MLS برایش مثل یک رؤیا خواهد بود.

بدون شک با حضور در آمریکا، مسی می‌تواند پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیگ MLS شود. در حالی که قول بکام برای معرفی یک ستاره به هواداران اینترمیامی هم واقعی خواهد شد.

فلوریدای جنوبی دارای جمعیت بزرگی از آمریکای لاتین است که بسیاری از آن‌ها دیوانه فوتبال هستند. این حرکت مطمئناً محلی‌ها را خشنود می‌کند که دسته‌جمعی به ورزشگاه DRV PNK هجوم آورند تا نگاهی به بازی این فوق‌ستاره فوتبال بیندازند. درست مثل مردم لس‌آنجلس که ۱۵ سال پیش برای تماشای بازی دیوید بکام با پیراهن لس‌آنجلس گلکسی به ورزشگاه هجوم آوردند.

این مطلب را هم از دست ندهید: چرا تیم دیوید بکام بهترین مقصد برای فوتبالیست‌هاست؟/ عشق و حال... و شاید هم کمی فوتبال!

هواداران اینترمیامی

انتقال مسی چه معنایی برای MLS خواهد داشت؟

انتقال بزرگ کریستیانو رونالدو به تیم النصر عربستان‌سعودی توسط کارشناسان فوتبال به‌عنوان حرکت اسطوره پرتغالی به سوی خانه بازنشستگی‌اش تلقی می‌شود. آیا به انتقال لیونل مسی به MLS هم به همین دید خواهند نگریست؟

عملکرد رو به بهبود آمریکا در جام‌جهانی نشان داده که فوتبال (یا به قول آمریکایی‌ها ساکر) ورزشی خوب و ورزشی است که واقعاً این کشور دوست دارد. والدین به طور فزاینده‌ای نگران آسیب‌های وارد به سر کودکان‌شان که فوتبال آمریکایی بازی می‌کنند، هستند. به همین دلیل بسیاری از پسران و دختران فوتبال را به‌عنوان رشته ورزشی‌شان انتخاب می‌کنند. حالا هم بازیکنانی مثل تایلر آدامز، کریستین پولیشیچ و برندان آرونسن نقضی در تیم‌های‌شان در لیگ برتر انگلیس دارند.

در حال حاضر فشار بزرگ در لیگ MLS مبتنی بر اهمیت دادن به جذب بازیکنان جوان است، مدلی که فیل نویل سرمربی اینترمیامی مشتاق پیروی از آن است. در واقع MLS لیگ جوانان است. برخی از بهترین بازیکنان جوان از آکادمی‌ها می‌آیند. نویل سال ۲۰۲۱ در این باره به نشریه «گاردین» گفت: «ما باشگاهی هستیم که می‌خواهیم بازیکنان‌مان را خودمان تولید کنیم.»

با این حال آوردن بهترین بازیکن جهان حتی با یادآوری این نکته که او تابستان ۳۶ ساله می‌شود، وسوسه‌انگیز است و نمی‌توان آن را رد کرد. فقط تصور کنید که او چقدر می‌تواند برای فوتبالیست‌های جوانی که ناامید هستند نام‌شان را در این ورزش مطرج کنند، الهام‌بخش باشد.

این گزارش را بخوانید: اتهام بزرگ به دیوید بکام و باشگاهش/ معامله شرم‌آور در آمریکا

دیوید بکام و فیل نویل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی