تصمیم مهم ستاره پرافتخار کشتی آمریکا برای حضور در مبارزات رزمی آزاد/ خیال کشتی گیران ایرانی راحت می‌شود؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره مطرح کشتی آمریکا در مورد حضور در MMA صحبت کرد.

جردن باروز در دوران  کشتی خود به افتخارات کاملی رسیده است. شش عنوان جهانی و مدال طلای المپیک از جمله افتخارات این کشتی‌گیر است.

باروز در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان قهرمان وزن ۷۹ کیلوگرم شد که ششمین قهرمانی او در مجموع بود تا به پرافتخارترین کشتی گیر آزاد کشورش در تاریخ تبدیل شود.

این کشتی گیر ۳۴ ساله به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ است و سپس کسب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای یک افتخار دیگر.

جردن باروز گفت: سال ۲۰۲۳ سال هیجان انگیزی است زیرا به بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ منتهی می‌شود و قطعا انگیزه های زیادی دارید تا بتوانید در طول رقابت های مهم در این سال خودتان را نشان دهید و بهترین خودتان باشید. دوست دارم خودم را در این رقابتها نشان دهم. بسیاری از افراد برای الهام گرفتن به من نگاه می‌کنند و به همین خاطر این انگیزه را دو چندان می‌کند تا بتوانم افتخارات بیشتری داشته باشم.

سال گذشته، این کشتی گیر اهل نیوجرسی، آکادمی "All I See Is Gold" را در ایالت خود تأسیس کرد تا نسل بعدی استعدادها را  در رشته کشتی پرورش دهد.

او توضیح داد: می‌خواستم  از جایی شروع کنم که باعث شده من به این جایگاه برسم و من را ساخت. می خواهم دانش و تجربیاتم را به نسل بعدی انتقال دهم.

اما مربیگری باروز چیزی فراتر از این است که یک مربی با استعداد باشد. او می‌خواهد «اعتماد به نفس، قدرت، ثبات، پشتکار و  انعطاف‌پذیری را به شاگردانش بیاموزد؛ ویژگی ‌هایی که به اعتقاد او کلید موفقیت در تشک کشتی و خارج از آن است.

بسیاری از کشتی‌گیران المپیکی، مانند هنری سهودو دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن و خوئل رومرو دارنده مدال نقره ۲۰۰۰ سیدنی  انتقال موفقیت آمیزی به رشته هنرهای رزمی ترکیبی یا همان MMA  داشتند. خیلی ها نیز منتظر حضور جردن باروز در این رشته بودند ولی کشتی در خون او است و او قصد ندارد به این زودی آن را ترک کند.

باروز احتمال حضورش در MMA را رد نکرد و در این باره گفت: بعضی روزها به خودم می‌گویم لعنتی من می‌توانستم در MMA باشم و این فرد را شکست دهم و بعضی روزها به خودم می گویم نه خوب است که در کشتی هستم. من موفقیت و راحتی و آرامش زیادی در کشتی پیدا کردم اما فکر می‌کنم می‌توانم واقعاً در MMA خوب باشم. هرگز نگویید هرگز!

در حال حاضر، توجه کامل باروز به رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا در کلرادو اسپرینگز است که ۲۰ و ۲۱ ماه می خواهد بود و در صورت انتخاب شدن می خواهد از عنوان قهرمانی جهان خود در بلگراد دفاع کند.

گفتنی است باروز تا به حال ۱۵ بار در برابر کشتی گیران ایرانی حاضر شده که به ۱۴ پیروزی دست یافته است. تنها علی سوادکوهی اخیرا موفق به شکست این چهره عنوان دار شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی