نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
منچستریونایتد
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گفته می‌شود با وجود ارائه دو پیشنهاد خوب از سوی شیخ جاس و رتکلیف، گلیزرها حاضر نیستند باشگاه‌شان را با مبلغی کمتر از ۶ میلیارد پوند بفروشند.

به پیشنهاد دهندگان برای خرید منچستریونایتد اعلام می‌شود که گلیزرها قصد ندارند باشگاه‌شان را با قیمتی کمتر از ۶ میلیارد پوند مبلغ پیشنهادی اولیه‌شان به فروش برسانند.

این موضوع باعث می‌شود که پیشنهادهای تا سقف ۵ میلیارد پوند که از سوی شیخ جاسم بن‌حمد آل‌ثانی و سرجیم رتکلیف ارائه شده، مورد تردید قرار بگیرد.

فروش جزئی به جای فروش کلی؟

شرکت «الیوت» هم پیشنهاد می‌کند که بسته‌ای را برای شخصیت‌های که می‌خواهند باشگاه را بخرند، تهیه کنند. اما منبعی در باشگاه منچستریونایتد گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا گلیزرها واقعاً می‌خواهند باشگاه را بفروشند. اگر هم بخواهند بفروشند فقط برای بالاترین قیمت خواهد بود. این امکان وجود دارد که آن‌ها در این مرحله به فروش جزئی به جای فروش کامل علاقه‌مند باشند، برای این که ممکن است ارزش باشگاه بالاتر برود. آنچه واضح است، این است که آن‌ها می‌خواهند با فروش به قیمت دلخواه خود، سودشان را به حداکثر برسانند.»

این منبع در ادامه بیان کرد: «احتمال دیگر این است که به هیچ‌کس تخفیف نمی‌دهند برای این که هیچ‌یک از پیشنهادها به مبلغی که می‌خواهند نزدیک نیست و فروش را لغو می‌کنند به این امید که شرایط بازار در یک سال یا بیشتر به نفع آن‌ها تغییر کند.»

در همین ارتباط: پیشنهاد ۵ میلیارد پوندی شیخ جاسم آل‌ثانی برای منچستریونایتد/ شیخ قطری از پولدارترین مرد بریتانیا جلو زد!

گلیزرها می‌فروشند و می‌مانند؟

پس از این که «اینئوس» پیشنهادی که برای مالکیت اکثر سهام منچستریونایتد ارائه کرده را تأیید کرد، هواداران ترس داشتند که رتکلیف گلیزرها را با دادن بخشی از سهام کنار بگذارد.

گفته می‌شود که گلیزرهای منفور حدود دو سوم سهام کل باشگاه را در اختیار دارند که در مجموع در بورس نیویورک ۲٫۹ میلیارد پوند قیمت‌گذاری شده است. با این حال اعتقاد بر این است که پیشنهاد اینئوس برای تمام هولدینگ‌های گلیزرهاست و بقیه آن متعلق به سرمایه‌گذاران آمریکایی خواهد بود.

رتکلیف که خریدار بریتانیایی و هوادار همیشگی منچستریونایتد است، ثروت خالص ۱۲٫۵ میلیارد پوند دارد. شرکت پتروشیمی او با نام «اینئوس» قبلاً برای خرید باشگاه چلسی مبلغ ۴ میلیارد پوند پیشنهاد داده بود. او همچنین مالک باشگاه‌های نیس فرانسه و لوزان سوئیس است.

این پیرمرد ۷۰ ساله برای سرمایه‌گذاری در ورزش از غول‌های مالی ایالات متحده آمریکا «جی‌پی مورگان» و «گلدمن ساکس» کمک گرفت.

این مطلب درباره رتکلیف را هم بخوانید: پولدارترین مرد بریتانیا باز هم مشتری منچستریونایتد شد/ سِرجیم رتکلیف سرانجام وارد فوتبال می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی