نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پیش‌بازی لیورپول – رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیورپول و رئال‌مادرید فینالیست‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، در فصل جاری در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف هم بروند.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ و در دیداری از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان رئال‌مادرید خواهد بود. این نبرد، تکرار فینال فصل گذشته است.

لیورپول؛ انتقام نرم!

تا دو هفته پیش می‌شد گفت که لیورپول آنقدر هوادارانش را ناامید کرده که در این دیدار روی رقیب‌شان رئال‌مادرید شرط می‌بندند! عملکرد ضعیف شاگردان یورگن کلوپ یک‌جایی باید تمام می‌شد و این اتفاق در ۲ دیدار مهم مقابل اورتون و نیوکاسل رخ داد. دربی را بردند و سپس رقیبی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در فصل جاری داشته را شکست دادند. به نظر می‌آید لیورپول به اصل خودش برگشته و این اتفاق خوش‌موقع رخ داده. حالا شانس رسیدن به جمع ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس را دارند و قطعاً مقابل رئال‌مادرید از پیش بازنده نیستند. از طرفی انگیزه متفاوتی برای گرفتن انتقام ۲ شکست در ۲ فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل پرافتخارترین تیم این تورنمنت دارند. به نظر می‌آید که کلوپ برای یک «انتقام نرم» خودش و تیمش را آماده می‌کند. اگر لیورپول همان تیم ۲ هفته اخیر باشد، برای کهکشانی‌ها دردسر درست خواهد کرد.

رئال‌مادرید؛ لیگ قهرمانان قلمروی ماست

همیشه و در هر حالتی، رئالی‌ها می‌توانند بگویند که «لیگ قهرمانان اروپا قلمروی ماست»! رئال‌مادرید با ۱۴ قهرمانی تیم لیگ قهرمانان است، حتی اگر در رقابت‌های داخلی نتایج خوبی نگرفته باشد. برای تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی این فصل آنطور که انتظار داشته‌اند پیش نرفته و فاصله ۸ امتیازی با بارسلونا شانس‌شان برای تکرار قهرمانی در لالیگای اسپانیا را خیلی کم کرده. با این حال کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان تیم متفاوتی خواهند بود و می‌توانند حتی تا فینال هم برسند. البته همین روزها عنوان «قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها» را هم کنار نام تیم‌شان داشته‌اند، ولی همه می‌دانیم که قهرمان شدن در این تورنمنت با این که اهمیت دارد ولی برای تیمی مثل رئال‌مادرید چالش بزرگی نبوده. حالا باید ببینیم دوباره مثل فصل گذشته می‌توانند لیورپول را به زانو دربیاورند یا این که اتفاقی غیرمنتظره برای‌شان در آنفیلد رخ خواهد داد.

آخرین جدال
ماه مِی سال ۲۰۲۲ در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل که در استادوفرانس شهر پاریس برگزار شد، رئال‌مادرید با تنها گل وینیسیوس از سد لیورپول گذشت و جام را بالای سر برد.

آمار بازی
۹) در ۹ نبرد قبلی بین لیورپول و رئال‌مادرید، قرمزها ۳ برد و سفیدها ۵ برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده است. همه این مصاف‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بوده است.
۳) این دو تیم ۳ مرتبه در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند که ۲ مرتبه رئال‌مادرید با شکست حریفش قهرمان شده و لیورپول یک قهرمانی با شکست رقیب اسپانیایی کسب کرده است.
۶) آخرین برد لیورپول مقابل رئال‌مادرید به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد که با ۴ گل پیروز شد. در ۶ بازی آخر رئال‌مادرید شکست نخورده، ۵ برد داشته و یک بازی هم مساوی شده است. نکته جالب این که هر ۳ برد لیورپول مقابل رئال در ۳ بازی نخست‌شان رقم خورده است.
۵۱) لیورپول ۵۱ مرتبه با تیم‌های اسپانیایی مسابقه داده که ۲۰ بازی را برده، ۱۳ بازی مساوی شده و در ۱۸ بازی هم شکست خورده است.
۴۹) رئال‌مادرید در ۴۹ مسابقه با تیم‌های انگلیسی ۲۰ برد داشته، ۱۳ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را باخته است.
۲) بعد از ۳ قهرمانی با زین‌الدین زیدان، رئال‌مادرید در ۴ دوره اخیر ۲ مرتبه در مرحله یک‌هشتم نهایی به‌دست تیم‌های آژاکس و منچسترسیتی حذف شده است.
۱) در ۵ حضور آخر لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، فقط یک مرتبه در این مرحله کنار رفته‌اند که همشهری رئال‌مادرید یعنی اتلتیکو در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ این ناکامی را برای‌شان رقم زد.
۰) لیورپول در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در هیچ دیداری امتیازهایش را با رقبا تقسیم نکرده است.
۷) محمد صلاح با ۷ گل زده در کنار کیلیان امباپه برترین گلزن فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تا پایان مرحله گروهی بوده. ستاره مصری به خاطر دقایق بازی کمتر بالاتر از ستاره پی‌اس‌جی قرار دارد.

مصدومان و محرومان
لوئیس دیاس و آرتور قطعاً نمی‌توانند لیورپول را در این دیدار همراهی کنند. داروین نونیس هم مصدوم شده که خبر خوبی برای یورگن کلوپ نیست، ولی احتمال دارد او را به این بازی حساس برسانند. فرلان مندی تنها مصدوم قطعی رئال‌مادرید برای این دیدار است. تونی کروس، کریم بنزما و اورلین شوامنی هم مصدوم هستند که البته احتمال رسیدن همه آن‌ها به این دیدار وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، بایچتیچ، هندرسون، فابینیو، صلاح، خاکپو و فیرمینو
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، آلابا، کروس، کاماوینگا، مودریچ، والورده، وینیسیوس و بنزما

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی