نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۵۷
دستمزد حسن یزدانی در بانک شهر مشخص شد/ دریافتی رقم قابل توجه نسبت به سایر رشته‌ها
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با احتساب دقایقی که یزدانی برای تیم بانک شهر کشتی گرفته، او چهار دقیقه مبارزه کرده است. حالا با احتساب همان رقمی که او برای حضور در این تورنمنت گرفته، مشخص می‌شود که او به طور میانگین به ازای هر یک دقیقه ۱۵۰ میلیون تومان درآمد داشته است.

هفته‌ای که گذشت تیم کشتی بانک شهر، نماینده ایران در جام باشگاه‌های جهان، در دیداری که به میزبانی تهران برگزار شد، موفق شد با شکست‌دادن نماینده روسیه در دیدار فینال، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این بازی‌ها که سال‌ها قبل با ابتکار رسول خادم، رئیس وقت فدراسیون کشتی ایران پایه‌گذاری شده بود، در این دوره اتفاقات جدیدی به خود دید. مهم‌ترینش این بود که برخلاف ادوار گذاشته این بار اتحادیه جهانی کشتی این رقابت‌ها را به رسمیت نشناخت تا قهرمانی بانک شهر بُعد جهانی پیدا نکند.

از سوی دیگر از آنجا که تیم قهرمان لیگ کشتی ایران از حضور در این تورنمنت سر باز زد، تیم بانک شهر به عنوان تیم دوم لیگ ایران در این تورنمنت حاضر شد. همین موضوع باعث شد تا این تیم که هدایتش را رضا یزدانی بر عهده گرفته بود، بتواند بسیاری از ستاره‌های تیم ملی ایران را جذب کرده و دست آخر هم عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

موضوع درخور توجه دیگر حضور تیم کشتی روسیه در تهران بود. کشوری که ورزشکارانش به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین از حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی محروم هستند با فرصتی که ایران در اختیارشان قرار داد طعم رقابتی جدی را هم چشیدند. آن‌ها در دیدار فینال هم بازی به نسبت پایاپایی با بانک شهر داشتند و دست آخر رقابت را ۶ بر ۴ واگذار کردند. گو اینکه سرمربی این تیم گفت کشتی‌گیران اصلی‌اش را نیاورده و گرنه می‌توانستند در همین تهران، قهرمانی را از چنگ نماینده ایران دربیاورند.

اگرچه انتقادها نسبت به این رقابت کشتی که حتی تأییدیه اتحادیه جهانی را نداشت و تیم‌های چندان قدرتمندی هم در آن حضور نداشتند، زیاد بود، ولی به هر روی برای محک‌خوردن ورزشکاران ایرانی چندان بد هم نبود. با وجود این مسائل، موضوعی که کمتر درباره‌اش صحبت شد، دستمزد ملی‌پوشان ایرانی برای حضور در این تورنمنت بود. طبق گزارشی که روزنامه دولتی ایران ورزشی هفته گذشته منتشر کرده، تیم بانک شهر به ملی‌پوشان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها نفری ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده تا آن‌ها را راضی به عقد قرارداد با بانک شهر کنند. از آنجا که سطح این بازی‌ها چندان بالا نبود، همین تورنمنت که با حضور چند تیم برگزار شد، فرصت مناسبی برای کشتی‌گیران تیم ملی کشتی آزاد ایران بود که بتوانند رقم درخور توجهی هم کسب کنند.

اگرچه وقتی اسم حسن یزدانی به عنوان قهرمان اصلی ایران در کشتی آزاد به میان می‌آید، پرداخت رقم ۶۰۰ میلیون تومان اصلا به چشم نمی‌آید، ولی همین عدد و رقم با توجه به دقایقی که یزدانی و چند چهره دیگر تیم ملی کشتی گرفتند رقم چندان بدی به نظر نمی‌رسد. این موضوع باید دوباره تکرار شود که ۶۰۰ میلیون تومان برای تلاش‌هایی که یزدانی و دیگر کشتی‌گیران تیم ملی داشته‌اند ناچیز است، ولی همچنان در مقایسه با سایر دستمزدهایی که به بقیه اصناف داده می‌شود، رقم قابل توجهی است.

نکته‌ای که می‌توان آن را بیشتر زیر ذره‌بین برد، دقایقی است که یزدانی و دیگر ملی‌پوشان به نام ایرانی کشتی گرفتند. نماینده ایران در این جام کلا سه دیدار داشت که ملی‌پوشان ازجمله حسن یزدانی، ملزم به انجام هر سه دیدار هم نبودند. آن‌ها در بازی دوم استراحت کردند و در مجموع فقط دو بار برای این تیم کشتی گرفتند. دقایقی که حسن یزدانی کشتی گرفت حتی به اندازه یک زمان معمول کشتی هم نبود.

یزدانی یکی از اعضای تیم بانک شهر، نماینده ایران در جام باشگاه‌های جهان، در دیدار اول به عنوان هفتمین نماینده این تیم برابر کشتی‌گیر گرجستانی به میدان رفت و هفتمین پیروزی تیم ایران در جام باشگاه‌های جهان را رقم زد و در ۵۰ ثانیه حریف گرجستانی را شکست داد. در دیدار دوم مثل بقیه ملی‌پوشان استراحت کرد و سرانجام در بازی فینال در وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا رفت و با نمایشی بی‌نظیر در مدت زمان سه دقیقه و ۱۱ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و چهارمین برد نماینده ایران را از آن خود کرد. ناگفته پیداست که با احتساب دقایقی که یزدانی برای تیم بانک شهر کشتی گرفته، او چهار دقیقه مبارزه کرده است. حالا با احتساب همان رقمی که او برای حضور در این تورنمنت گرفته، مشخص می‌شود که او به طور میانگین به ازای هر یک دقیقه ۱۵۰ میلیون تومان درآمد داشته است.

دوباره باید تأکید شود که وقتی پای کشتی‌گیر مطرحی همچون حسن یزدانی به میان می‌آید و شور و شعفی که او به کشتی می‌دهد، نمی‌توان این کار را با ارزش مالی مقایسه کرد، ولی مسئله اینجاست که همین موارد نشان می‌دهد کشتی‌گیران مطرح ایرانی هم درآمد چندان بدی ندارند. حداقل آن‌قدری دستمزد می‌گیرند که از وضعیت مالی گلایه نداشته باشند. درست است که باز هم این درآمدها در مقایسه با پولی که فوتبالیست‌ها به دست می‌آورند، عدد و رقمی محسوب نمی‌شود، ولی با توجه به دقایق زیادی که بازیکنان فوتبال در مسابقه و تمرین صرف می‌کنند، تقسیم درآمد آن‌ها به دقایقی که صرف مسابقه می‌کنند، چندان متفاوت‌تر از کشتی‌گیران نیست.

یزدانی و دیگر ملی‌پوشان ایرانی پیش از این در لیگ کشتی ایران هم به میدان رفته و آن‌طور که عنوان شد آنجا هم قراردادی ۸۰۰ میلیون تومانی داشتند. گو اینکه همان‌جا هم زمان زیادی برای کشتی‌گرفتن صرف نشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۰
  • صبا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    نوش جانش ۱۵۰در مقابل پول یامفت به فوتبال دو زاری چه ارزشی داره
  • ناشناس MD ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بابا گیر ندید به کشتی گیرها ، دست از سر محاسبه کردن حقوق حسن آقا بردارید قیمت دلار و پرواز اونو دنبال کنید
  • امین IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    میدونید چقدر در سال حسن و کامران باید خرج مکمل و تغذیه کنند این که در ۴ دقیقه کشتی رو میبرن از روی تلاش و توانمندی خودشون هست کشور های دیگه به ورزشکاران خودشون خونه و ماشین میدن در المپیک کشتی مدال میگیره در ضمن کشتی گیران ۱۰ ماه در اردو هستن که پولی نمی گیرن در ۲ ماه استراحت خودشون باید تو لیگ یا جام باشگاه‌های جهان کشتی بگیرن چرا این قدر به کشتی گیر میدین خیلی ورزشکاران با پول مردم اردوی خارجی میرن هیچ مدالی در المپیک و جهان نمی گیرن و همیشه طلبکار هستن
  • خادم کشتی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    چرا چرت و پرت میگی کشتی گیران عمرشون رو وقت ورزش میکنن بعدش تو یک سال یک یا دو میلیار درآمد داشته باشند که ندارن میزنید رقم چشم گیر ای چشمت رو بگیره حسود یه کم از حسادت کم گن همین الان قهرمان‌های قبلی کشتی رو نگاه کن ببین چقدر مسدومیت دارن مثال علیرضا دبیر برای پاهاش حمید سوریان و غیره
    • ناشناس IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      بابا برو یه کم مطالعه کن چرا هیچی نمی‌فهمی تو . انگار که بگی یه دکتر یک ساعت در اتاق عمل یه جراحی مغز کرده چرا ۲۰۰ میلیون گرفتن از بیمار. این پزشک تمام عمرش درس خوانده و دوره دیده که شده این. تو اگر کشتی کیر بودی می‌فهمیدی تو سطح دنیا در ۵۰ ثانیه یکی از ۱۰ بر صفر شکست بدی یعنی تمام عمرت رو گذاشتی برای ورزش همان عمری که یه پرستار برا ۱۰ ساعتش داره دو میلیون دستمزد میگیره میفهمی یا کلا نمیخای بفهمی
  • ممدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    نه بدید به شرکت نفتی و بانکی های مفت خور
  • ععع IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    نوش جونش صدبرابرش حقشه با این همه افتخاردرمقابل پول مفتی که فوتبالیستا میگیرن وافتخاری هم ندارن ومایه آبروریزی هیچی نیست انشاالله همیشه زنده باشه
  • اصفهان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    خدا قوت به پهلوان حج حسن
  • کریم بهرامی مهابادی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بسیار آدم بی منطقی هستی عمر و جوانی و تفریح و خوش گذرانیدخودشو گذاشته برا کشتی خیلی حساب و کتاب عامیانه ای عنوان کردی
  • علیرضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    هوای ما فقرا را هم داشته باشند به ورزشکاران هم هرچه می‌خوان بدن
  • یه ایرانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    اخه این چه حرف اشتباه وچه محاسبه نادرستی هست که می کنید.برای همون ۴دقیقه سالها وقت و تلاش وهزینه و خون دل خوردنو واسیب دیدنو و درد کشیدنو و خستگی و .......واقعا متاسفم برای این مدل حرف زدن .امثال این قهرمانها درهرکشوری به تعداد انگشتان دست هم نیست و به ادازه وزنشون طلاهم بهشون بدین کمه ..
  • حامد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بنویس ۲۰ سال وچهار دقیقه .این بی انصافیه سالها جون کنده برای این ۴ دقیقه
  • امین IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    دور تا دور حسن یزدانی باید طلا گرفت 150 میلیون پوله
  • امید IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    چراگیردادین به این ورزشکارهای بدبخت حسن چقدرگرفت قاسم چقدرگرفت چرانمیگی فلانی وزیروفلانی رئیس فلان ارگان چقدرگرفت
  • حمید IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    خیلی سطحی فکر میکنید پشت اون یک دقیقه ها هزاران ساعت تمرین سخت خوابیده که کشتی گیران متحمل می‌شوند
  • راستگو IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    خبری .میدونی برای ۴ دیقه برد چند سال خون و عرق جبین خورده‌. انگار بگی پرفسور ۱ ساعت عمل میکنه نیم ملیارد میگیره پس زیاده .میتونی برو رو تشک ببین با اولین فشار چی میشی
  • حرف حق IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    خیلی حوصله ات سررفته ، از اینکه تیتر وخبری نداری واسه نشر‌. اونوقت میای گیر میدی به چیزی که همه مردم ميدونند که چه زحمتی وچه سختی کشتی گیر می کشه . تمرین ودوری از خانواده و اردو و سر وزن بودن وصد تا مورد دیگه،.. تا روزی که رو تشک بره . فقط میای چند دقیقه رو که رو تشک مسابقات می بینی را محاسبه وقیمت میزنی. نه...! بیا اینطور بزن تمام دقایق که صرف کرده واز همه چیزش زده تا لحظه رسیدن به قهرمان جهان . اونوقت ببین حاصلش به دقیقه ای هزار تا یه تومانی هم نمیرسه.
  • هادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    اول اینکه خسته نباشید ادمین محترم بابت اطلاع رسانی من نه به شما توهین میکنم نه خورده میگیرم چون دقیقا ما نمیدونیم قصدشماازاین خبریا پست چی عستش شاید واقعا فقط قصدتون خبررسانی بوده باشه حرف بدیاتوهینی هم نوردی که ادم بهش بربخوره اما شاید سهوا واقعا تلاششون رو ندیدگرفتین واقعا تلاش و وقت زیادی باید گذاشت تا به اینجارسید وحریف های جهانی رواین جوری تواین مدت زمان های کم شکست داد نمیدونم شما کشتی گرفتین یا نه وقتی دوتا سه دقیفه مرور میکنی رو تشک توجه داشته باش (مرور) نه مسابقه واقعا نفس ادم میبره تت برسه به مسابقه تا برسه به میادین جهانی اونم به این شکل کشتی گرفتن واقعا باید هفت خان رستم رو بگذرونی یه عمر باید از همه چی گذشت تا به اینجارسید خب اینجاوقت ثمر دادن و نتیجه هستش دیگه ما نبابد فقط اینجا روببینیم استخوان شکستن خاک گود خوردن تا اینی بشن که ما داریم فقط نگاه میکنیم خدا عمرشون رو زبادکنه و حفظشون کنه این پولا درمقابل عمری که گذاشتن واقعا زیادنیست اونم با توجه به ارزش مضحک پول توایران
  • آرمان IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    ماباید به قهرمانان کشور احترام بزاریم نه اونا رو بکوبیم،فوتبالیستی مثل مسی از پاش مجسمه طلا میسازن آیا قهرمان چند دوره جهان کمتر از اونه
  • تاج کبیر مکتب انسانیت IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    چه عجب انگار فراموش کردید اگر پهلوان بیرون ایران وخارجی بود از نام و برندش دقیقه ای 650 میلیون درامد داشت آنهم فقط به خاطر استفاده از نامش نه از هنرش و پهلوان حسن یزدانی یعنی حق جهان پهلوان میلیاردها ارزش دارد انگار فراموش کردید بعضی ها فقط به خاطر تعظیم وخم و دولا شدن نفری پانزده سکه گرفتن چرا آنروز کسی اعتراض نکرد
  • امیر IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    حق یزدانی بیشتر از این حرفهاست. در حال حاضر چند نفری هستند که به کشتی اعتبار داده اند قطعا یکی از این اشخاص دلاور مرد کشتی ایران آقای یزدانی است. کمترین حقش ۲ میلیارد تومان هست
  • ام IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    هزاران میلیارد هم به سردار کشتی ایران بدهند بازهم کمه.
  • بابک IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    فوتبالیستهای ما دقیقه ای یک میلیارد بگیرن ولی یه قهرمانی جام آسیایی به ما تحویل بدن یا از گروهشون تو جام جهانی برن بالا ما راضی هستیم نوش جونشون
  • بابک IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    ورزشکار مدال آور که همه کشورها ازش میترسن و براش نقشه میکشن تا چطوری پیشش ناک اوت نشن ارزشش بیشتر از ایناست هر چتد مطلب کذب محضه ولی بفرمایید، سعید طوسی بابت چی آپارتمانی در بلوار کشاورز بهش هبه( هدیه) شد؟ صد مترم در نظر بگیری میشه حداقل ۱۰ میلیارد تومن.
  • مجید خالقی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    حسن یزدانی از نوابغ کشتی تاریخچه....به کشتی ده ساله اخیر در کل جهان اعتبار داده دنیا رو به سمت کشتی کشونده کلا فضایکشتی عوض شده قبل‌تر کشتیگیر دو امتیاز می‌گرفت و بعد فقط حفظ نتیجه یزدانی اتمسفر و شکل کشتی تغییر داد در کل جهان....باید الان آنقدر ثروت داشته باشه که کل جویبار بتونه بخره حقش خیلی بیشتر از این حرفهاس
  • علیرضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    حقش نامرد . بایستی امثال یزدانی بیمه بشه .بدن به این فوتبالیست های بی بند بار خوشحال میشی ؟دست از سر این قهرمانان بردارید
  • میثم IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    نوش جان حسن یزدانی این پسر این همه تلاش میکنه ،مزد زحمتش بیشتر ازین حرفاست ای کاش بیشتر به کشتی گرامون برسن
  • سعید IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    حسن آقا یزدانی هر چی پول بگیره بازم کمه.ارزش حسن آقا خیلی خیلی بیشتر از این پولهاست
  • M IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    خیلی حسودیت میشه خودت برو روی تشک کشتی بگیر برای همین دقیقه ها یک عمر تلاش کرده چرا دستمزد شهردار تهرانو نمیگی چند بنظرت ؟چقدر کار مفید می‌کنه ؟
  • حامد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    شما مثل یزدانی ۲ دقیقه برو من ده برابر حسن آقا بهت پول بدم .؟!!!!!277
  • جمشید IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    از کرامات شیخ ماست که شیره را خورد و گفت عجب,,,,,, شیرین است
  • ممد IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    خوبه افتخارش واسه همه ایرانه بنده خدا میدونست اینطوری حساب کتابشو میکنین به جای ۳۰ ثانیه کشتی هاشو تو ۶ دقیقه تموم میکرد به خودشم زحمت اجرای فن نمیداد که حسابش زیاد جلب توجه نکنه
  • مجتبی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    یه دوبنده بکنید تنتون برید رو تشک ۳۰ ثانیه کشتی بگیر بعد بیا داستان تعریف کن شما ۲ دیقه رو مبینیدسالها زحمت و تلاش آسیب دیدگی نمیبینید واقعا انصاف کجاست چقدر پول بهتون بدن که تو یه مسابقه ۶ دیقه دنده ات بشکنه بینیت ضربه بخوره ابروت بشکافه واقعا جای تاسف داره با این تتر زدنتون
  • مسعود IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    بی شرمی هم حدی دارد. ستاره کشتی جهان دستمزدش از یک فوتبالیست در لیگ برتر هم کمتر است. تویی ک تا حالا از جلوی در باشگاه کشتی هم رد نشدی میای میگی برای چهار دقیقه کشتی گرفتن فلان تومان گرفت ولی فهمت نمیرسه کسی که در سطح جهانی کشتی هاش رو توی چهار دقیقه تموم کرده توی تمرین چ عرقی ریخته...
  • شجاع IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    نوش جانش
  • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    نوش جونش کل زندگی سلامتی همچیشو گذاشته برای هدفی که داره ، توی این راهی که انتخاب کرده ، چیزیم که به صورت مادی داره بهش میرسه خیلی کمتر از چیزیه که حقشه
  • سعید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    مگه یه نفر که تو المپیک مدال طلا می گیره چند دقیقه کشتی می گیره که با مطرح کردن این دقیقه ها ،تلاش و زحمت یه کشتی گیر در این سطح بالا رو که طی سالیان زیاد داشته ملاک مبلغی که دریافت می کنه قرار می دید ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی