واکنش ملی‌پوش ایران به شایعه دوپینگش/ مثبت شدن تستم ربطی به روزهای اخیر ندارد
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ملی‌پوش والیبال ایران گفت: به دلیل مشکل کلیوی که داشتم مجبور به استفاده از دارو بودم.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)،‌ اواسط بهمن ماه اعلام کرد دوپینگ ۴ ورزشکار در رشته‌های والیبال، بسکتبال، کشتی مثبت شده که امیرحسین توخته هم یکی از این نفرات بود. برخی‌ها مدعی شدند در صورتی که توخته بابت مصرف داروهای غیرمجاز مقصر شناخته شود حداکثر تا ۲ سال از حضور در میادین محروم خواهد شد.

امیرحسین توخته درمورد انتشار خبر دوپینگش اظهار داشت: دوپینگ؟ واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. به نظرم طرح این موضوعات درمورد من آن هم در شرایطی که درگیر رقابت‌های لیگ هستم کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم برخی از دوستان به دلیل بی‌اطلاعی از اخبار چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند تا شاید خودشان را نشان دهند. موضوع اصلاً به گونه‌ای نیست که در رسانه‌ها منتشر شده. واقعیت این است که حدود ۲ ماه پیش این خبر به من داده شد و من هم بلافاصله مدارک و مستنداتم را به فداسیون پزشکی و ورزشی تحویل دادم.

ملی‌پوش تیم والیبال لبنیات هزار خاطرنشان کرد: در همان مقطع مسئولان فدراسیون با بررسی مدارک به من اعلام کردند که مشکلی وجود ندارد و می‌توانم با خیال راحت در خدمت تیم ملی و باشگاهی‌ام باشم. برایم عجیب است که حالا چطور از محرومیت ۶ ماهه تا ۲ ساله من صحبت می‌کنند.

توخته در ادامه تاکید کرد: مثبت شدن تستم ربطی به روزهای اخیر ندارد و حدود ۲ ماه پیش این اتفاق رخ داده. همان زمان هم اعتراض اولیه خودم را اعلام کردم و مدارکش را هم ارائه دادم. موضوع از این قرار است که به دلیل مشکل کلیوی که داشتم مجبور به استفاده از دارو بودم. این دارو زیر نظر پزشک متخصص مصرف شده و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی هم این موضوع را تایید کردند.

فرزاد شارکی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درمورد مطرح شدن نام امیرحسین توخته و دوپینگی بودن این ملی‌پوش والیبال اظهار داشت: در شرایط کنونی نباید نام او مطرح می‌شد و اینکار به نوعی تخلف است، چون هنوز حکم وی نهایی نشده و در حد اتهام است. ما هم نباید در این خصوص اظهارنظر کنیم، اما عجیب است که این خبرها در رسانه ها منتشر می‌شود. پرونده توخته در جریان است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده.

وی ادامه داد: ماده‌ای که توخته استفاده کرده درمانی بود و مدارک مربوط به آن هم حدود دو ماه پیش ارائه شد. هفته آینده هم قرار است جلسه‌ دفاع آخر این بازیکن برگزار شود تا به نتیجه نهایی برسیم. موضوعی که الان می‌توان درمورد آن اظهارنظر کرد این است که طبق مدارک ارائه شده، ماده‌ای که توخته استفاده کرده درمانی، اما ممنوع بوده است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: تست اولیه دوپینگ توخته مثبت شده بود و دلیلش هم ممنوع بودن ماده مصرف شده بود. هفته آینده هم جلسه‌ای برگزار خواهد شد و با توجه به مدارکی که ارائه می‌شود، در مورد این بازیکن تصمیم‌گیری می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که بعید به نظر می‌رسد توخته به صورت کامل تبرئه شود، چون به هر حال از ماده ممنوعه استفاده کرده.

شارکی عنوان کرد: اگر قرار بود وی ۲ سال محروم شو،د در حدود ۲ ماه قبل این حکم اجرا می‌شد، اما حالا قرار است جلسه دفاعیه برگزار شود. به صورت کلی برای چنین شرایطی بین ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت برای ورزشکاران خاطی درنظر گرفته می‌شود. طبق روال ورزشکاران باید موادی که به آنها توصیه می‌شود را بررسی و سپس مصرف کنند که متاسفانه در ایران این اتفاق جدی گرفته نمی‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی