دلیل عدم رویارویی کشتی‌گیر گرجستانی با نماینده ایران/ پشت پرده مبارزه‌ای که باعث انتشار شایعه سیاسی شد
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بار دیگر حاضر نشدن یک کشتی‌گیر در فینال مقابل حریف ایرانی، شایعاتی با درون‌مایه سیاسی به دنبال داشت.

دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ حاشیه‌هایی به دنبال داشت.جام ابراهیم مصطفی در شهر اسکندریه مصر برگزار شد و در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی بدون دردسر به مدال طلا رسید.

او پس از پیروزی مقابل رقبایی از گرجستان، مجارستان و جمهوری چک به فینال رسید اما در فینال بدون مبارزه مبارزه صاحب مدال طلا شد.

روبرتی کوبلیاشویلی دارنده دو مدال برنز جهان از گرجستان حریف ساروی در فینال بود که روی تشک حاضر نشد. این موضوع سبب شد شایعاتی مبنی بر غیبت او به دلیل مسائل سیاسی مطرح شود. البته این ادعا به دلایل واضحی مردود بود؛ به ویژه اینکه ساروی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل گئورگی ملیا، کشتی‌گیر دیگری از گرجستان به برتری دست یافت.

سه هفته پیش هم غیبت آزادکار گرجی‌الاصل آذربایجان در فینال وزن آخر مسابقات کشتی تورنمنت رنکینگ کرواسی، حاشیه‌های مشابهی به همراه داشت. قرار بود در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع به مصاف گئورگی مشویلدیشویلی برود اما آزادکار ۳۱ ساله روی تشک حاضر نشد.

این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها به حادثه سفارت باکو در تهران ربط داده شد اما در ادامه انتشار تصاویری از چشم مصدوم مشویلدیشویلی و حضور خندان او کنار زارع مشخص کرد غیبت او پشت پرده سیاسی نداشته است.

هادی عامل گزارشگر کشتی در خصوص حاضر نشدن کوبلیاشویلی مقابل ساروی اظهار داشت: کشتی‌گیر گرجی آسیب دیده بود. ما در دور اول با گرجی‌ها کشتی گرفتیم و مشکلی نبود. فینال قبل از ساروی هم با رقیب گرجی بود و مشکلی وجود نداشت.

در همین رابطه: اقدام عجیب کشتی‌گیر گرجستانی برابر ستاره کشتی ایران

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    چطور اگه ورزشکاران ایرانی در مقابل حریفان حاضر نشوند، جریمه و یا محروم میشن ، ولی دیگر کشورها تاثیر در سرنوشت ورزشکار نداره. آیا از بی لیاقتی مسولان ورزشی ما نیست؟
    • حق گو IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      کشتی گیر گرحستانی بدلیل مصدومیت نتونسته کشتی بگیره حتما کادر پزشکی و فنی تشخیص دادن که نمیتونه ،،، همیشه همینطور بوده جناب ،، کجای این اتفاق عجیبه که شما نتونستی درک کنی؟؟
    • ایران IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      البته که هست،، دمت گرم
  • خان IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    🤔
  • حسین IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    آزترس باخت سنگین حاضرنمیشن والاگرجستان در سیاست دنیابه حساب نمیاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی