نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مهاجری: پول شرط لازم است نه کافی/ پیشنهاد دارم اما.../ ۳ تیم شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رضا مهاجری به خبرورزشی گفت: رقابت بین سه تیم استقلال پرسپولیس و سپاهان شدیدتر از همیشه شده و البته تراکتور و گل گهر نیز با امیر قلعه نویی بدون شانس نیستند.

رضا مهاجری این فصل را با نفت مسجد سلیمان عالی آغاز کرد، تیمی که همیشه عادت داشت در هفته های آخر برای ماندن بجنگد و چند فصل نیز با چاشنی شانس روز آخر ماندگار شد. این فصل نتایجی گرفت که باعث تعجب همه فوتبالدوستان شده بود. مهاجری فصل قبل تیم را در بدترین شرایط تحویل گرفت ، در فاصله ۷ هفته به پایان فصل و با جمع‌آوری بیشترین امتیازات تیم را نگه داشت. او در این فصل خودش نفت مسجد سلیمان را بست و شروع خوب و نتایج درخشان نشان داد که فصلی خوب پیش روی تیم شهر اولین ها است اما ... روزهای ابری فرارسید. مشکلات مالی مثل همیشه دردسرساز شد و بیماری مادرمهاجری باعث شد او برای رفع و فتق امور خانواده قید تیمش را بزند و به مشهد برگردد. حالا رضا مهاجری مادرش را از دست داده و این روزها در مشهد کنار خانواده است...

چه خبر؛ این روزها چه می کنید؟

ممنون از لطف شما و تمام همکارانتان که در این روزها بیاد من بودند و با پیام های تسلیت باعث تسلی خانواده ام شدند. مشهد هستم و در کنار خانواده ، بعد از از دست دادن مادر چند روزی شمال بودیم و حالا به خانه در مشهد برگشتم .

از فوتبال چه خبر؛ مسابقات را دنبال می کنید؟

 بله مگر میشود دنبال نکرد؟ رقابت در صدر جدول به حساس‌ترین شرایط خود رسیده و تیم‌های انتهای جدولی نیز برای جمع آوری امتیازات به آب و آتش میزنند.

 شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می دانید؟

آنچه مسلم است رقابت بین سه تیم استقلال پرسپولیس و سپاهان شدیدتر از همیشه شده و البته تراکتور و گل گهر نیز با امیر قلعه نویی بدون شانس نیستند. فوتبالی که سپاهان و تراکتور بازی می کنند فوتبالی زیباست و استقلال هم به روزهای اوج برگشته، پرسپولیس هم که همیشه مدعی جدی قهرمانی است و با این شرایط حدس زدن نام قهرمان کار بسیار سختی است.

چه خبر از نفت مسجدسلیمان؟ 

من ترجیح می دهم در مورد نفت صحبت نکنم. در تمام سالهای مربیگری ام تیم هایی را با چنگ و دندان و با کمترین بودجه و هزینه در لیگ نگه داشتیم یا به لیگ برتر آوردیم. تیم هایی که در سخت ترین روزها توفیقی بود تا بتوانم به آنها کمک کنم تا به ثبات برسند ، همیشه جایگاهی محکم در قلبم دارند و خاطرات خوب آنها را هرگز فراموش نمی کنم. از ماشین سازی که حالا دیگر در لیگ برتر نیست یا پدیده یا سیاه جامگان تا نساجی و نفت مسجد سلیمان و مس کرمان. برای همه بهترینها را آرزو دارم.

مهاجری: پول شرط لازم است نه کافی/ پیشنهاد دارم اما.../ ۳ تیم شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند

قصد بازگشت به لیگ برتر را ندارید؟

پیشنهاد که همیشه هست اما دل و دماغ نیست. در حال حاضر هم مشغول بررسی پیشنهادی هستم اما واقعیت این است که دیگر خیلی انگیزه‌ای برای سر و کله زدن با مشکلات بیرون از فوتبال ندارم. وظیفه یک مربی کار فنی است، جمع کردن تیم و ارتقاء سطح فنی بازیکنان و من همیشه این کار را انجام دادم اما در فوتبال ما مشکلاتی از خارج از مستطیل سبز به مربیان فشار می آورد که کار را برای آنها سخت می کند. یک مربی نباید دنبال پول بازیکن، زمین تمرین، لباس و امکانات تمرینی باشد. ترجیح می دهم به تیمی بروم که حداقل تنها قرار باشد کار مربیگری انجام بدهم.

یعنی یک تیم پولدار؟

نه اصلا منظورم پول نیست. پول برای موفقیت یک تیم در فوتبال شرط لازم هست اما شرط کافی نه، بجز پول، چیزهای دیگری هم باید باشد. از مدیریت و دلسوزی تا همدلی و همراهی. هر سال در لیگ ما چند تیم هستند که با بودجه کهکشانی بسته می‌شوند و سایرین شرایط کم و بیش مشابهی دارند. منظورم تیم هایی است که بودجه چندانی ندارند اما همه چیز سر جای خودشان است. به کارنامه من اگر نگاه کنید همیشه تیم هایم با کمترین بودجه بسته شده و همیشه بازیکنانی را آورده ام که هیچ نام و نشانی نداشتند اما استعداد داشتند و من وظیفه مربیگری ام را انجام دادم و پای آنها ایستادم تا متبلور شوند. آنها که به تیم های ملی پایه و بزرگسالان رسیدند، با موفقیت هایشان خستگی را از تن من هم بیرون بردند.

 به نکته جالبی اشاره کردید، آماری از تعداد بازیکنانی که تحویل تیم‌های ملی داده ای دارید؟

راستش نه ... ولی تا جایی که من یادم می آید ایمانی، خانزاده، حسین کنعانی، مرادمند، سیاوش یزدانی، میلاد سرلک، علی نعمتی، سعید مهری، رضا دهقانی، علی شجاعی، آریابرزگر، سینا عبداللهی، مهدیخانی و آقاجانپور در تیم های مختلف را شما برای اولین بار آوردی و از تیم شما به سطوح ملی دعوت شدند! الان که اسم بردی خاطرات خوب کارکردن با این عزیزان برایم زنده شد. برای آنها بهترین ها را آرزو می کنم و خوشحالم که به حقشان رسیدند و البته که استعداد های بیشماری در سرتاسر این مملکت وجود دارد که فقط با کوچکترین امکان میتوانند خودی نشان دهند و به تیم‌های ملی برسند.

از فوتبال مشهد چه خبر؛ آیا خراسان نمی‌تواند تیمی داشته باشد؟

مشکل فوتبال خراسان همان مشکل سایر استان هاست. اینکه همه فکر می کنند باید پول کلانی پشت سر یک تیم باشد در حالی که به تجربه من میشود با کمترین بودجه اما با جوانان علاقه مند و با استعداد تیمی تشکیل داد که با بزرگان فوتبال رقابت کنند.

هنوز با شاگردان سابق تان در ارتباط هستید؟

من به عنوان یک مربی وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و هرکس زندگی و مشکلات خودش را دارد و شرایط هم به گونه ای است که آدم ها شاید خیلی فرصت احوالپرسی ازهم را ندارند اما همیشه هر جا هم را ببینیم ابراز لطف دارند.

حرف ناگفته ای اگر دارید...

بازهم از شما ممنونم. از تمام همکاران رسانه ای خودم که لطف داشتند این مدت هم همین جا تشکر می کنم. امیدوارم همه همیشه سالم و شاد باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی