نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
رضا جباری: ۱۰ سپاهان دیگر پیش روی پرسپولیس است!/ به نظر می‌رسد سرمربی بعدی تیم ملی خارجی باشد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رضا جباری بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: پیروزی در اصفهان و حذف سپاهان باعث شادی و خوشحالی همه ما پرسپولیسی‌ها شد. به نظرم این بهترین نمایش پرسپولیس در فصل جاری بود که برابر تیم قدرتمندی اجرا شد.

پرسپولیس دوشنبه هفته جاری در تهران باید به مصاف تیم قعر جدولی نفت مسجد سلیمان برود. شاگردان یحیی گل محمدی در اصفهان گل کاشته و موفق شدند حساس‌ترین و نفسگیرترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را به سود خود تمام کنند. پرسپولیس با این پیروزی به جمع ۸ تیم پایانی رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کرد در لیگ برتر، سپاهان همچنان صدرنشین است.

رضا جباری در همین ارتباط به خبرورزشی گفت: پیروزی در اصفهان و حذف سپاهان باعث شادی و خوشحالی همه ما پرسپولیسی‌ها شد. به نظرم این بهترین نمایش پرسپولیس در فصل جاری بود که برابر تیم قدرتمندی اجرا شد. سپاهان خودش یک تیم ملی است و کلی بازیکن خوب به علاوه کادرفنی و مدیریتی کارکشته ای دارد. شکست دادن و حذف این تیم آن هم در ورزشگاه نقش جهان کار آسانی نبود اما یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی از عهده این مهم برآمده و شکست سنگینی را به یکی از مدعیان اصلی جام حذفی تحمیل کردند. پرسپولیس در این دیدار بسیار فنی و عالی بازی کرد تا برنده شود.

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس به خوبی مدافعان سپاهان را پرس کرده و تحت فشار قرار دادند تا اشتباه کنند. شاید این روزها زیاد در خصوص اشتباه یکی از مدافعان سپاهان حرف زده شده باشد اما کمتر کسی به نقش مهاجمان و هافبک‌های پرسپولیس برای تحت فشار گذاشتن خط دفاع سپاهان صحبتی کرده است. پرسپولیس به خوبی دفاع را از زمین سپاهان شروع کرد و اجازه نداد میزبان سوار بازی شود. گلی هم که روی تیزهوشی و پنالتی محمد عمری زده شد خیلی به پرسپولیس کمک کرد که با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند و حریف را در خانه شکست دهد.

هافبک تکنیکی و سابق پرسپولیس افزود: پرسپولیس ۴ مرتبه و باز تأکید می‌کنم ۴ مرتبه از سپاهان اصفهان در خانه‌اش جلو افتاد و هر چند دو گل خورد اما در تمام طول این مسابقه سرتر از حریف بود. مورایس سرمربی سپاهان هم خودش اعتراف کرد پرسپولیس شایسته این پیروزی بوده است. به نظرم خط میانی پرسپولیس و سروش رفیعی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد در این پیروزی بزرگ تأثیر فوق العاده ای داشتند. با حضور سروش در زمین، پرسپولیس یک بازیساز و پاسور تکنیکی پیدا کرد که روی هر دو گل آخر این تیم تأثیر بسزایی داشت. ضمن آن که انصافا همه بازیکنان پرسپولیس، بهترین عملکرد خود را در اصفهان نشان دادند.

شادی بازیکنان پرسپولیس پس از حذف سپاهان

وی ضمن اشاره به دیدار با نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر، خاطر نشان کرد: پرسپولیس ۱۰ بازی دیگر در حد سپاهان اصفهان در لیگ برتر پیش روی دارد. در ۱۰ بازی باقی مانده از لیگ برتر، هر بازی حکم فینال را دارد. در نیم فصل دوم و حالا ۱۰ بازی باقی مانده، تیم‌ها دنبال سقوط نکردن یا کسب سهمیه آسیا و حتی قهرمانی هستند. همین تیم نفت مسجد سلیمان که برای جنگیدن به تهران می‌آید و در دیدار رفت هم نمایش خوبی برابر پرسپولیس داشت. بازیکنان و سرمربی نفت مسجد سلیمان نمی‌خواهند به دسته پایین تر سقوط کنند و برهمین اساس با تمام وجود می‌دوند و می‌جنگند. پرسپولیس کادرفنی با تجربه ای در اختیار دارد و آنها حتما به بچه‌ها یادآوری کرده اند که نباید در باد پیروزی مقابل سپاهان خوابید. نفت مسجد سلیمان را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت چرا که این تیم چیزی برای از دست دادن مقابل پرسپولیس ندارد و بازی مقابل چنین تیم‌هایی همیشه سخت و دشوار بوده است. بچه‌ها باید با همان تمرکزی که برابر سپاهان بازی کردند بازی کنند و انشالله با یک پیروزی شیرین دیگر زمین را ترک خواهند کرد.

رضا جباری در خصوص دیدارهای سپاهان اصفهان و استقلال برابر آلومینیوم اراک و نساجی مازندران نیز خاطرنشان کرد: به نظر من استقلال و سپاهان پتانسیل از دست دادن امتیاز در این دو دیدار را دارند. سپاهان باید به اراک برود و مقابل تیمی در خانه حریف بازی کند که به راحتی گل نمی‌خورد و بسیار خطرناک است. استقلال هم باید جلوی هواداران پرشور نساجی مازندران بازی کند و کار دشواری پیش روی این تیم خواهد بود. البته پرسپولیس باید کار خودش را انجام داده و خیلی روی این دو بازی تمرکز نکند اما پیش بینی خودم این است سپاهان و استقلال یا حداقل یکی از این دو تیم در هفته بیست و یکم امتیاز از دست خواهند داد.

از جباری در مورد گزینه‌های ایرانی سرمربیگری تیم ملی نیز گفت: به نظر من جای یحیی گل محمدی در جمع گزینه‌های ایرانی برای هدایت تیم ملی به شدت خالی است اما با تمام احترامی‌که برای همه این عزیزان قائلم فکر می‌کنم سرمربی بعدی تیم ملی هم خارجی باشد. اینکه فدراسیون ناگهان اسم ۷ مربی ایرانی را مطرح کرده و اعلام می‌کند قصد دارد از آنها برنامه بگیرد خوب است اما به نظر می‌رسد سرمربی بعدی تیم ملی خارجی باشد هرچند به شخصه معتقدم همین الان هم ما مربیان ایرانی خوبی داریم که هم از لحاظ فنی، هم مدیریتی و هم تعصب بهتر از کارلوس کی روش و مربیان بی انگیزه خارجی می‌توانند هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرند. البته این نکته را هم باید ذکر کنم که سرمربی کارنامه دار و با انگیزه خارجی که بتواند در تیم ملی ایران نسل سازی کرده و این تیم را برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۶ بسازد هم می‌تواند مؤثر باشد. انتخاب سرمربی خارجی هم باید با مطالعه فراوان حتی راجع به خصوصیات اخلاقی فرد انجام شود. انتخاب مارک ویلموتس و خسارت سنگین مالی که این فرد به فوتبال ایران زد باید درس عبرت بزرگی برای فدراسیون و فوتبال ایران باشد. سرمربی خارجی هم باید از نوع متعهدش انتخاب شود و نه فردی که فقط دنبال خالی کردن جیب فدراسیون و فوتبال ایران باشد. مارک ویلموتس هم تمام پول قراردادش را گرفت و هم بدون تعهد و رعایت اصول حرفه ای گری در بدترین شرایط ممکن تیم ملی ایران را رها کرد و رفت. باید این موضوع را در نظر گرفته و هرگز فراموش نکنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زهرا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    پرسپولیس مقدس زیباترین عشق جهان
  • بی طرف IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    بله آقا رضا بزرگترین درس را آقای تاج گرفت که امثال ویلموتس و کیروش همه و همه عین ابر و ماه و خورشید و فلک درکارند تا آقای تاج نان چرب و چیلی به کف آرد و به غفلت بخورد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی