نظرسنجی

قهرمان جام حذفی ایران؟
مورد جالب فینالیست لیگ قهرمانان آسیا/ الهلال از پرسپولیس جلو زد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ۶ فصل اخیر الهلال بیشترین تعداد حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشته است.

دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امشب برگزار شد و تیم قدرتمند الهلال که به سختی فولاد ایران را در مرحله قبلی شکست داده بود، موفق شد با نتیجه عجیب ۷ بر صفر الدحیل قطر را شکست دهد و ضمن قهرمانی در منطقه غرب، به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند و منتظر حریفش از منطقه شرق باشد.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید در ۶ فصل اخیر الهلال بیشترین تعداد حضور در فینال آسیا را به عنوان نماینده غرب آسیا داشته و با ۴ بار حضور در ۶ سال اخیر رکورددار است.

در آن دو فصلی که الهلال موفق به صعود به فینال نشد، پرسپولیس ایران در فینال حضور داشت و نماینده غرب آسیا بود. از سال ۲۰۱۷ تا کنون پرسپولیس و الهلال فقط توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. سرخ پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ تیم اول منطقه غرب شدند و به فینال رفتند ولی هر دو بار شکست خوردند و دستشان به جام نرسید. پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ با هدایت برانکو و با سخت ترین شرایط ممکن و در حالی که شاید فقط ۱۱، ۱۲ بازیکن بزرگسال در اختیار داشت، به فینال رسید ولی مغلوب کاشیمای ژاپن شد. تیم برانکو در بازی رفت مقابل حریف ژاپنی با دو گل شکست خوردند و در بازی برگشت در روزی که ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر بود، نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرد و نتوانست قهرمان شود.

در سال ۲۰۲۰ بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و پرسپولیس فوق العاده آماده آن روزها با هدایت یحیی گل محمدی بعد از شکست دراماتیک النصر عربستان به فینال رسید و مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی قرار گرفت. بازی که برخلاف دوره‌های قبل به صورت تک بازی و در قطر برگزار شد. پرسپولیس در آن بازی با گل مهدی عبدی پیش افتاد و خیلی‌ها منتظر اولین قهرمانی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بودند. اما دو پنالتی عجیب و غریب از احمد نوراللهی و مهدی شیری باعث شد تا پرسپولیس ناباورانه قهرمان نشود و دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • . IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    در اون بازی فینال با تیم کره ای بازیکنان پرسپولیس چوب ناواردی نسبت به تکنولوژی جدید فوتبال یعنی وار را خوردند.بازیکنانی که هنوز بعداز چندسال که این تکنولوژی در فوتبال جهان باب شده در هیچ کدام از شهرهای ایران و حتی پایتخت تحت این سیستم بازی نمیکنند مسلما وقتی با تیمهای خارجی که با این سیستم اشنایی و عادت دارند رودررو میشوند دچار مشکل میشوند.هر چند بغیر از این مشکل .مشکل اساسی تری هم هست و ان اینکه تیمهای ایرانی نه تنها نسبت به فوتبال روز دنیا خیلی عقبترند بلکه نسبت به تیمهای کشورهای همسایه هم از هر نظر حساب کنیم خیلی عقب هستند.حالا بگذریم که این عقب مانده گی فقط در فوتبال و کلا ورزش ایران نیست و در تمام زمینه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی از دنیا حداقل یک قرنی عقبیم!
    • هادی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      تو فینال 2020 به سازمان لیگ و نساجی و ذوب اهن باختیم که اگه ذوب اهن کرونا رو الکی بهونه نمیکرد و نساجی قبول میکرد که بیاد تهران بازی کنه بازی رفت تو قائم شهر باشه بازیکنا تو شرایط مسابقه بودن اون دو تا خطا رو نمیدادن 2018 هم اگه دو سه روز زود تر میرفتن ژاپن ساعت خوابشون تنظیم میشد نمیباختن ما که روکشتی کار میکنیم وقتی میریم سمت شرق اسیا 4 و 5 ساعت کشیده میشه جلو چند روز یک بار اونم یک ساعت تا یک هفته کمبود خواب داریم
  • زیگزاگ IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    هزار بار بری فینال. تا جام رو نبری ارزشی نداره. این جام دومی نداره. فقط قهرمان.تیمهای ضعیفتر برای خدشون مقام درست میکنند.مثل؛ نایب قهرمان گروه، قهرمان دور یک هزارم، قهرمان منطقه شرقی حوزه غرب آسیا در سه بازی مانده قبل از نیمه نهایی...
  • غول آسیادبل ستاره IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    تنها موضوع مشترک بین الهلال عربستان(بچه غول آسیا)و سوگلی (عروس سوراخ اسیا) عمر خردبین داماد سر خانه سوگلی عبده (عروس سوراخ آسیا )میباشد،،، حضور در فینال آسیا باید مثل تاج کبیر (غول آسیا)و الهلال کبیر(بچه غول آسیا) سالم و پاک باشد نه به کمک بابا مسعود لنگی وبه کمک دلارهای نفتی با خرید داوران عراقی بحرینی سوری و جا کردن هفت بازیکن غیر قانونی با پنجره بسته در تیم سوگلی حکومت ،،پس نتیجه میگیریم هر گردی گردو نیست هر فینالی هم فینال وپاک نیست
    • حامد اس اس IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      افرین تبریک میگم که مفهوم فینال پاک رودرک کردی...اون دست خدا (مهدی شیری)حسرت سوگلی عبده روصدساله کرد!طوفان سرخ اسیا لقب تیمیه که تاحالاتواسیا مقامی نیاورده!!!!!!
  • خنده داره IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    هیچ وقت نمیتونید تیمی مثل الهلال درست کنید مهم نیست استقلال یا پرسپولیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام حذفی ایران؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی