نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
برادرانی که روی اعصاب هواداران قرمز هستند/ کوتاه نمی‌آییم؛ مبلغ همان است!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فروش منچستریونایتد تا ماه می به تعویق افتاد زیرا گلیزرها بر سر کاهش قیمت ۶ میلیون پوندی توافق نداشتند.

بر اساس گزارش‌ها، فروش باشگاه منچستریونایتد تا ماه مِی به تعویق خواهد افتاد و گلیزرها قصد دارند هر طور که هست باشگاه را به قیمت ۶ میلیارد پوند بفروشند.

در دو هفته گذشته چندین پیشنهاد برای خرید باشگاه اولدترافورد ارائه شده است. شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی و سر جیم رتکلیف هر دو حداکثر ۴٫۵ میلیارد پوند پیشنهاد دادند. و به گفته نشریه گاردین، فروش باشگاه تا ماه می به تعویق می‌افتد.

گلیزرها قصد ندارند قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی خود را پایین بیاورند. با اینکه آخرین ارزیابی باشگاه توسط کارشناسان مالی ارزش باشگاه را پایین‌تر از این رقم می‌داند.

قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی گلیزرها با آخرین ارزیابی باشگاه توسط ستون «لکس» فایننشال تایمز در شرایط دقیق‌تری قرار گرفته است. با استفاده از محاسباتی که به عنوان «تحلیل جریان نقدی تنزیل‌شده» شناخته می‌شود، یونایتد تنها ۱٫۳۲ میلیارد پوند ارزش دارد، که کمتر از یک‌چهارم ۶ میلیارد پوندی است که گلیزرها می‌خواهند.

با این حال، به نظر می‌رسد که این ارزش‌گذاری با سهام یونایتد، و معامله در بورس نیویورک، به رقم ۲٫۸ میلیارد پوند می‌رسد. در حالی که ارزیابی باشگاه بر اساس درآمد در مجموع ۳.۵۵ میلیارد پوند می‌شود.

این اعداد ممکن است باعث شود که پیشنهاددهندگان رقم پیشنهادی خود را پایین بیاورند، با این که رتکلیف تنها ۶۹ درصد از سهام گلیزرها را هدف قرار داده در حالی که شیخ جاسم خواهان مالکیت کامل است. با این حال، پیشنهاد دیگری از سوی صندوق تامینی مستقر در لوکزامبورگ Genevra Associates می‌تواند باعث شود که آنها در کنار «مالکان اکثریت» یعنی گلیزرها، «سهم اقلیت» را در اختیار بگیرند.

خرید سهام اقلیت در منچستریونایتد می‌تواند به گلیزرها فرصت بیشتری برای نظارت بر موفقیت احتمالی اریک تن‌هاخ و تیمش بدهد. منچستریونایتد روز یکشنبه اولین جام خود از سال ۲۰۱۷ را با شکست ۲-۰ نیوکاسل در فینال جام اتحادیه به دست آورد.

این مطلب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی