پیش‌بازی رئال‌مادرید – بارسلونا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برای سومین مرتبه بعد از دیدار رفت لالیگا و دیدار سوپرجام، رئال‌مادرید و بارسلونا به مصاف هم خواهند رفت. ال‌کلاسیکو بعد از این هم ادامه خواهد داشت!

این فصل قرار است از ال‌کلاسیکو سیراب شویم و تعداد نبردهای رئال‌مادرید – بارسلونا که می‌بینیم به عدد ۵ خواهد رسید. سومین ال‌کلاسیکو در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز خواهد شد.

رئال‌مادرید؛ تلافی ضربه سنگین

اگر با فصل پیش مقایسه کنیم، حتی با وجود قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها و برتری قاطع مقابل لیورپول در آنفیلد، باز هم رئال‌مادرید ناکام به شمار می‌آید. کهکشانی‌ها در مقایسه با خودشان حالا وضعیت خوبی ندارند و باید در ادامه فصل از فرصت‌ها استفاده کنند. شکست مقابل بارسلونا در سوپرجام ضربه سنگینی به کهکشانی‌ها بود و حالا نمی‌خواهند با حذف از جام‌حذفی به‌دست همین رقیب و دشمن دیرینه، دومین ضربه را هم بخورند. در لالیگا هم با وجود کمتر شدن فاصله، باز هم شانس قهرمانی بارسا بیشتر از رئال است. با این وجود تجربه کارلو آنچلوتی را نمی‌توان نادیده گرفت و شاید در ادامه مسیر ورق به سود رئالی‌ها برگردد. امشب رئال‌مادرید باید از فرصت میزبانی در بازی رفت استفاده کند.

بارسلونا؛ این جام را هم بگیر

اگر بعد از سوپرجام، بتوانند جام‌حذفی را هم از رئال بگیرند، همه‌چیز عالی خواهد بود. با وجود شکست مقابل آلمریا، باز هم در لالیگا ۷ امتیاز از رئال بیشتر دارند و می‌توانند به همان امتیازات دلخوش باشند. بارسا که حالا در هیچ رقابت اروپایی هم شرکت نخواهد کرد، روی مسابقات داخلی متمرکز شده. باشگاه نمی‌خواهد فرصت گرفتن جوایز بزرگ در لالیگا و کوپادل‌ری را از دست بدهند، چرا که برای حل مشکلات و بحران‌ها به این پول‌ها هم نیاز دارند. بارسلونا در بازی قبلی رئال را غافلگیر کرد، اما خبر بد برای ژاوی این است که لواندوفسکی و پدری مهره‌های کلیدی تیمش به نبرد سانتیاگو برنابئو نخواهند رسید. آیا غیبت این دو بازیکن بارسا را به دردسر خواهد انداخت؟

آخرین جدال
در فینال سوپرجام اسپانیا، ژانویه ۲۰۲۳ بارسلونا موفق شد با نتیجه ۳-۱ رئال‌مادرید را شکست دهد و قهرمان شود. گاوی، لواندوفسکی و پدری برای بارسا و بنزما برای رئال در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۸۵) در ۲۸۵ ال‌کلاسیکوی رسمی و دوستانه، رئال‌مادرید ۱۰۵ بازی را برده، بارسلونا در ۱۱۸ بازی برنده شده و ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۵۱) ال‌کلاسیکو به صورت رسمی ۲۵۱ مرتبه برگزار شده که رئالی‌ها ۱۰۲ برد و بارسایی‌ها ۹۸ برد داشته‌اند. ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۲۲) حدود ۱۲۱ سال است که ال‌کلاسیکو جریان دارد. اولین ال‌کلاسیکوی تاریخ مِی ۱۹۰۲ برگزار شد که بارسلونا در آن همانند آخرین دیدارشان در سال ۲۰۲۳، با نتیجه ۳-۱ پیروز شد.
۳۵) در کوپادل‌ری، ال‌کلاسیکو ۳۵ مرتبه برگزار شده که ۱۲ برد برای رئال، ۱۵ برد برای بارسا و ۸ تساوی به ثبت رسیده است.
۳۱) با ۳۱ قهرمانی بارسلونا پرافتخارترین تیم جام‌حذفی اسپانیا است. رئال‌مادرید با ۱۹ قهرمانی تیم سوم است و پایین‌تر از بیلبائو قرار گرفته.
۶) در فینال کوپادل‌ری، این دو تیم ۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۴ قهرمانی به رئال رسیده و ۲ قهرمانی به بارسا.
۱۰۰) رئال‌مادرید چندی پیش به صدمین جام در تاریخ ۱۲۰ ساله‌اش دست پیدا کرد. این جام در رقابت‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها به‌دست آمد.
۸) در ۸ ال‌کلاسیکوی اخیر، رئال‌مادرید ۶ بازی را برده و ۲ بازی هم به سود بارسلونا به پایان رسیده است.
۴) ۴ سال پیش در چنین روزهایی دو تیم در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون‌گل در بازی رفت، بارسا بازی برگشت را ۳-۰ برد و به فینال رسید. کاتالان‌ها با شکست مقابل والنسیا آن جام را از دست دادند.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است، اما جالب است بدانید که او در کوپادل‌ری هیچ‌وقت به رئال‌مادرید گل نزد. بین بازیکنان فعلی کریم بنزما با ۱۳ گل برترین گلزن به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
داوید آلابا و فرلان مندی مصدومان رئال‌مادرید برای این ال‌کلاسیکو هستند و لوکا مودریچ هم به‌دلیل محرومیت در این نبرد غایب خواهد بود. بدترین خبر برای ژاوی مصدومیت روبرت لواندوفسکی بود و باعث شد ال‌کلاسیکو را از دست بدهد. علاوه بر ستاره لهستانی، پدری و آنسو فاتی هم به‌دلیل مصدومیت غایب هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، ناچو، کروس، شوامنی، مودریچ، والورده، وینیسیوس و بنزما
بارسلونا: تراشتگن، کونده، آرائوخو، کریستنسن، بالده، دی‌یونگ، بوسکتس، روبرتو، رافینیا، گاوی و تورس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی