ژاوی، گواردیولا را هم پشت سر گذاشت/ از شروع ضعیف تا رسیدن به قله لیگ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژاوی نه تنها جواب منتقدانش را داده بلکه حالا در مسیر تاریخ سازی روی نیمکت بارسلونا حرکت می‌کند.

با پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا، ۵۰ بازی اول لالیگایی ژاوی به عنوان مربی بارسلونا با آمار خیره کننده ۳۷ برد و ۱۱۸ امتیاز به پایان رسید.

در این ۵۰ بازی، بارسا فقط ۶ شکست و ۷ تساوی را تجربه کرد. آماری که ژاوی را به دومین مربی موفق بارسلونا در ۵۰ بازی اول تبدیل می کند. در ابتدای کار ژاوی، عملکردش طوری بود که منتقدان او را با آمار به جای مانده از رونالد کومان مربی ناکام قبل از او در بارسا مقایسه می کردند. امروز و در حالی که چند ماهی از آن روزها گذشته، ژاوی از آمار پپ گواردیولا هم در ۵۰ بازی ابتدایی خود در لیگ رد شده است.

سه امتیاز مقابل والنسیا باعث شد ژاوی به مجموع ۱۱۸ امتیاز در ۵۰ بازی اول خود در لیگ اسپانیا برسد و از ۱۱۷ امتیازی که گواردیولا در همین مدت روی نیمکت بارسا کسب کرده بود، بگذرد. همین آمار توسط ارنستو والورده نیز به ثبت رسیده بود.

فقط یک مربی وجود دارد که از این نظر بالاتر از ژاوی قرار می گیرد: لوئیس انریکه مارتینس. تیم او که با وجود مثلث معروف مسی، نیمار و سوارس در خط حمله می درخشید ۱۲۴ امتیاز در همین تعداد بازی کسب کرد.

ژاوی همچنین به چهارمین مربی در تاریخ لالیگا با بیشترین امتیاز در ۵۰ بازی تبدیل شد. او با آمار آنچلوتی در کسب ۳۷ پیروزی قرار دارد و پایین تر از مربیانی مثل زیدان و مورینیو با ۳۹ و میگل مونیوس با ۴۰ برد که در صدر این جدول قرار دارند.

همین ثبات و استحکام در نتیجه گیری باعث شده که ژاوی تیمش را با اقتدار نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا نگه دارد، اتفاقی که چهار فصل است برای بارسلونا رخ نداده است. ژاوی بعد از اینکه در شروع کار خود روی نیمکت بارسلونا توانایی هایش به شدت زیر سوال رفت و بابت حذف در اروپا نیز مورد انتقاد گسترده قرار گرفت، توانسته در لیگ برای خود حاشیه امنیتی ایجاد کند که در آن با استحکام قدم برمی دارد و به دنبال شکستن رکوردهای بیشتر نیز هست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی