نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۶ |
۰
کلوب| برای نیمکت تیم ملی؛ پای یک اسپانیایی در میان است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، هیجان برای معرفی سرمربی تیم ملی بیشتر می‌شود.

این که جانشین کی‌روش، ایرانی است یا خارجی، از لیگ برتر خودمان است یا از لیگ‌ها و تیم‌های دیگر، آیا او اسپانیایی است یا ملیت ایتالیایی دارد و تمامی حدس و گمان‌های دیگر، بیش از پیش، فوتبال دوستان را سردرگم کرده است اما طی چند روز آتی، همه چیز مشخص خواهد شد.

طبق زمزمه‌هایی که از اطراف نیمکت تیم ملی به گوش می‌رسد، دو گزینه شانس بیشتری برای هدایت تیم ملی دارند. یکی از گزینه‌هایی که همان روزهای اول، انصرافش را به فدراسیون و هیأت رئیسه اعلام کرد، امیر قلعه نویی بود. البته اگر فدراسیون فوتبال بخواهد و اراده کند تا با سرمربی ایرانی همکاری کند، قلعه نویی، بیشترین شانس را در بین مربیان ایرانی خواهد داشت.

آن‌طور که که از ساختمان سئول به گوش می‌رسد، آنها به دنبال یک سرمربی خارجی هستند. هرچند که با وجود و اعمال بسیاری از تحریم‌ها، مشکلات مالی، بانکی و نرخ عجیب ارز در این روزها، به خدمت گرفتن مربی خارجی، برایشان گران تمام می‌شود!

در بین خارجی‌ها اما، جدی ترین گزینه، فلیکس سانچس است. گفته می‌شود حتی او با شخص اول فدراسیون، صحبت‌هایی نیز داشته است. طبق گمانه زنی‌ها، مبلغ قرارداد او سالیانه یک میلیون و سیصد هزار دلار خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مربی مطرح اسپانیایی، از حالا اصول و چار چوب کار خود را نیز مشخص کرده است. سانچس به کار کردن با بازیکن‌های بیست و پنج سال و زیر بیست و پنج سال، علاقه بیشتری دارد و این ریه سانچس، از همین زمان زنگ خطری است برای بازیکنان ۳۰ سال و بیشتر از ۳۰ سال تیم ملی! یکی از آن بازیکنان بالای ۳۰ سال، مهدی طارمی است که تأثیر مهمی در بازگشت کی روش به تیم ملی داشت!

فلیکس سانچس، برنامه مشخصی دارد و می‌اند که هدفش چیست و دنبال چه چیزی در تیم ملی می‌گردد! اگر او جایگزین کی روش شود، قطعا و به طور یقین، نسل فوتبال ملی ما را تغییر خواهد داد. مانند همان کاری که با قطر انجام داد و توانست با تیم زیر 19 ساله‌های این کشور، قهرمان آسیا شود. پس از آن، سانچس به نیمکت ملی بزرگسالان راه یافت و این بار با تیم اصلی قطر، قهرمانی جام ملت‌های آسیا  در امارات را به دست آورد.

با ورود سانچس به فوتبال ایران، احتمالا تیم‌های پایه و باشگاهی، بعد از مدت‌ها، سر و سامان و مورد توجه قرار بگیرند.

البته گزینه‌های دیگری نیز برای نیمکت تیم ملی مطرح هستند که از جمله آن‌ها می‌شود به مونتلا، استراماچونی، گتوزو، برانکو ایوانکوویچ، نکونام و فرهاد مجیدی اشاره کرد که البته از شانس کمتری برای نشستن روی نیمکت تیم ملی، برخوردارند. شنبه هفته آینده، روز سرنوشت سازی برای تیم ملی خواهد بود. به هر حال، باید منتظر ماند و دید که تصمیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی چیست. ناگفته نماند که نباید زمان و لحظه‌ها را از دست داد زیرا سال آینده و در اواخر دی ماه، شاهد برگزاری یک جام ملت‌های سخت و جذاب با حضور تیم‌هایی مثل ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا، به میزبانی قطر خواهیم بود.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیر IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    سانچس دلال اسپانیایی است. در جام جهانی هم با قطر سه باخت آورد. بهتر از ویلموتس نیست. استراماچونی و گزینه های ایرانی هم که به درد نخور هستند. خیلی بعیده مربی سرشناس و درجه ۱ خارجی برای تیم ملی بیاورند.
    • ا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      سر شناسی که مد نظرته ایران نمیاد بیاد هم نیمکاره ول میکنه میره چون شرایط داخل رو نمی تونه تحمل کنه میدونی که چی میگم
  • امیر IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    چرا نکونام و مجیدی هنوز کاندیدا هستند ؟؟ نکونام که فولاد تیمش را در لیگ آسیا وسط کار رها کرد و رفت. مجیدی هم که باخت های سریالی اش در لیگ امارات گویای همه چیز هست.
  • محمد محمدی از اهواز IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    بنظر من مونتلا ، گوتوزو و سانچس از بهترین گزینه های خارجی هستن و علی دایی و یحیی گل محمدی بهترین گزینه داخلی
  • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    اسکوچیچ وبرانکو وداخلی جلالی الهامی ربیعی فرکی دایی مجیدی طاهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی