نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مایکل جردن
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مایکل جردن با ۳٫۳ میلیارد دلار درآمد در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران تمام دوران‌ها قرار دارد. نزدیک‌ترین رقیبش تایگر وودز است که با اختلاف ۸۰۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم ایستاده است.

مایکل جردن، اسطوره شیکاگو بولز و بزرگترین بسکتبالیست تاریخ، شبیه هیچکس دیگری نیست. تاثیر او بر NBA و فرهنگ بسکتبال بی‌اندازه است. او نه تنها اسطوره بسکتبال است، بلکه نام او در برند کفشی استفاده شده که پرطرفدارترین نام در صنعت کفش‌های ورزشی شده است. همانطور که یکی از نویسندگان می‌گوید: «صادقانه بگویم، مایکل جردن کاملاً غیرقابل قیاس است.»

موفقیت جردن هم در بسکتبال و هم در تجارت او را به یک میلیاردر تبدیل کرده و او از نظر ثروت در سطح متفاوتی از سایر ورزشکاران ایستاده است. در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران تمام تاریخ، جردن با اختلاف قابل توجهی پیشتاز است. او ۳٫۳ میلیارد دلار در طول عمر خود به دست آورده و تایگر وودز را با ۲٫۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار داده و فاصله بین آنها ۸۰۰ میلیون دلار است.

ارزش جردن، به ویژه نام او، شگفت‌انگیز است. او تنها در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ بیش از ۳۳ میلیون دلار درآمد داشت که بیشتر از درآمد اکثر ورزشکاران سطح بالا در کل دوران حرفه‌ای خود بود. درآمد او با برند جردن و نایکی به بیش از ۱٫۸ میلیارد دلار می‌رسد. اگر بخواهیم او را فقط با درآمدش از همکاری با کمپانی نایکی در لیست قرار دهیم، رتبه سوم را به دست می‌آورد.

موفقیت جردن در ورزش و تجارت، او را به یک نماد جهانی تبدیل کرده است. میراث او فقط مربوط به استعدادش در زمین نیست، بلکه به ذکاوت تجاری او نیز مربوط می‌شود، تجارت به او اجازه داد تا برندی بسازد که فراتر از دوران بازی او دوام بیاورد.

همانطور که خود مایکل جردن گفت: «من در دوران حرفه‌ای‌ام بیش از ۹۰۰۰ شوت از دست دادم. تقریباً ۳۰۰ بازی را باختم. ۲۶ بار به من اعتماد شد تا پرتابِ مشخص کننده برنده بازی را بزنم و آن را از دست دادم. من بارها و بارها و بارها در زندگی شکست خوردم و به همین دلیل است که موفق شدم.»

مایکل جردن؛ پردرآمدترین ورزشکار تاریخ/ همه آرزو دارند مانند مایکل باشند!

موفقیت جردن به عنوان ورزشکار و تاجر استانداردی را ایجاد کرده که بسیاری از ورزشکاران آرزوی دستیابی به آن را دارند. همانطور که یکی از نویسندگان می‌گوید: «هر ورزشکاری در جهان آرزو دارد مثل مایکل باشد». تاثیر او بر دنیای ورزش و تجارت بی‌مانند است و نام او برای همیشه با برتری و موفقیت همراه خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: نگاهی به امپراتوری شگفت‌انگیز مایکل جردن؛ از فیلم‌های پرفروش تا کفش‌هایی که او را با نایکی پیوند زد/ میراثی که فراموش‌شدنی نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی