نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
رقیب جدید برای ستاره نامدار کشتی ایران/ برای المپیک به وزن ۹۷ کیلوگرم می‌روم!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قهرمان تورنمنت دانکلوف تأکید کرد از سال آینده و مسابقات قهرمان کشوری در وزن ۹۷ کیلوگرم حاضر خواهد شد. این در حالی است که گفته می شود کامران قاسم پور هم قرار است برای المپیک به ۹۷ کیلوگرم برود.

ارشک محبی  درباره عملکردش در مسابقات بین‌المللی دانکلوف بلغارستان اظهار داشت: کشتی اول و دومم با کشتی‌گیران بلغار بود و در نیمه نهایی با حریف ژاپنی که قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم امیدهای جهان بود و یک وزن بالا آمده بود، کشتی گرفتم. حریف فینالم نیز احمد باتایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بود که خوشبختانه با برد همه آنها به مدال طلا رسیدم.

وی ادامه داد: ما تقریباً یک ماهی در اردو بودیم. در ابتدا قرار بود به تورنمنت رنکینگ‌دار مصر بروم که اسم من دیر به لیست اعزامی اضافه شد و به همین دلیل ویزا نیامد. پژمان درستکار گفت که خوب است قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در یک میدان خارجی کشتی بگیرم و به همین دلیل به بلغارستان رفتم. دو سالی بود میدان خارجی ندیده بودم و حضور در این رقابت‌ها خیلی برایم خوب بود و راه افتادم. به لحاظ فنی و بدنی شرایط خوبی داشتم.

محبی که با سبکی متفاوت و کم‌اشتباه در مسابقات قهرمان کشوری کشتی گرفته بود، درباره اینکه آیا در تورنمنت دانکلوف نیز همان مسیر را ادامه داده است، گفت: یک اشتباهی در فینال کردم، ولی باز هم چون اختلاف امتیازی با حریفم ایجاد کرده بودم، منجر به باخت نشد. یک جا باید مچ دست حریف را می‌گرفتم که نگرفتم و او پایم را گرفت، از بالا به پل رفتم و امتیاز از دست دادم. در مسابقات قهرمانی آسیا نباید اینطور اشتباه کنم.

این مدعی کرمانشاهی وزن ۹۲ کیلوگرم در پاسخ به این پرسش که در پیکارهای آسیایی چه مدعیانی را پیش رو خواهد داشت، تأکید کرد: هنوز که اسامی کشتی‌گیران تیم‌های آسیایی را ندیدم و نمی‌دانم چه کسانی کشتی می‌گیرند، اما طبیعتاً باید همه آنها را آنالیز کنیم و تقریباً همان نفراتی که پارسال کشتی گرفتند، امسال هم می‌آیند. من هم برای قهرمانی می‌روم.

«عموهایت محمدحسن و محمدحسین محبی چه دیدگاهی در مورد کشتی‌هایت در بلغارستان داشتند؟»، وی در پاسخ به این پرسش به تسنیم گفت: راضی بودند. همین که رو به جلو هستم و کمتر اشتباه می‌کنم، خوب به پای حریف می‌رسم، راضی‌کننده بود.

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشوری در مورد اینکه در صورت کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا چه وضعیتی در چرخه انتخابی تیم ملی پیدا خواهد کرد، گفت: در وزن ما شرایط به گونه‌ای است که اگر طلای آسیا را بگیرم، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به دست خواهم آورد.

ارشک محبی در خاتمه برنامه‌اش برای حضور در المپیک پاریس را اینطور بیان کرد: بعد از امسال، حتماً برای سال ۲۰۲۴ از مسابقات کشوری در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی خواهم گرفت. در حال حاضر وزنم بین ۹۳ و نیم تا ۹۴ کیلوگرم است، امیدوارم امسال بهترین نتیجه را در ۹۲ کیلو بگیرم و بعد از آن سال آینده حتماً به ۹۷ کیلوگرم می‌روم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ف.ص IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    خدایی تو قهرمانی کشور حرف نداشتی.این احمد باتایف روسی الاصل به کامران ۷بر۲ باخته بود قبلا خوب باهاش گرفتی فقط یه لحظه فکر کردی همه چی تمومه و غفلت کردی که یه ۴ امتیازی خوردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی