نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آبی‌های پایتخت مدعی شدن و رسیدن به کورس قهرمانی را مدیون درخشش ۴ ستاره خود هستند.

ریکاردو ساپینتو به ترکیب آرمانی خود در استقلال رسیده و دیگر به مانند روزهای ابتدایی حضور این سرمربی پرتغالی در استقلال، خبری از تغییرات سریالی در ترکیب آبی‌ها نیست و ساپینتو سعی می‌کند تا با کمترین تغییر ترکیب تیمش را چینش کند. نکته مهم درباره ترکیب آبی‌ها، تثبیت جایگاه کوین یامگا در سمت راست خط دفاعی استقلال است و همچنین اعتماد پایدار ساپینتو به مثلث محمد محبی، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری که نشان می‌دهد به هارمونی مدنظر سرمربی پرتغالی رسیده‌اند و این شرایط ایده‌آل باعث شده تا آن‌ها در کورس قهرمانی قرار گیرند.

استقلال شب گذشته در اهواز توانست با ۲ گل فولاد را شکست بدهد و این برتری باعث شد تا نه‌تنها آبی‌ها از رقیب سنتی‌شان در جدول گذر کنند، بلکه خود را در فاصله ۳ امتیازیِ سپاهان صدرنشین قرار دادند تا در فاصله ۷ هفته مانده به پایان فصل، شانس قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ودوم بیش از پیش شود. در مسیر اوج‌گیری آبی‌ها به سوی صدر جدول، بدون‌شک ۴ بازیکن تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای داشتند که نگاهی به کارنامه آن‌ها به خوبی عملکرد درخشان‌شان در فصل جاری را نشان می‌دهد.

کوین یامگا

ستاره فرانسوی همان‌طور که عصای دست فرهاد مجیدی بود، در لیگ بیست‌ودوم هم توانسته ستاره استقلالِ سا پینتو باشد. یامگا برای دومین هفته متوالی شب گذشته در مصاف با فولاد خوزستان برای استقلال موفق به گلزنی شد، آن‌هم با این تفاوت که ستاره آبی‌ها در مصاف قبلی با گل‌گهر از روی نقطه پنالتی گل زد و شب گذشته توانست پاس زیبای محمد محبی را به گل تبدیل کند. یامگا در این فصل توانسته موثرترین بازیکن فصل باشد و در مسیر موفقیت آبی‌ها بیشترین نقش را داشته، مدافع راستی که گاهی در نقش وینگر هم در ترکیب تیمش قرار می‌گیرد و ۸ گل و ۳ گل زده در فصل جاری (در لیگ برتر و جام حذفی) دارد.

راز بزرگ در استقلال فاش شد/ ۴ بازیکن در فاز هجومی؛ به علاوه اعتماد پایدار آقای ساپینتو/ آشنایی با پارتیزان های خط آتش استقلال

مهدی قایدی

قایدی در نیم‌فصل دوم توانسته خود را در قامت روی‌فرم‌ترین بازیکن استقلال نشان بدهد. ستاره ریزنقش خوش‌تکنیکی که نه‌تنها با گلزنی و گل‌سازی، بلکه با کسب پنالتی هم در فصل جاری بارها به کمک استقلال که اوج آن در تقابل حساس با تراکتور تبریز در جام حذفی بود. ستاره جوان آبی‌ها شب گذشته در مصاف با فولاد توانست گل دوم تیمش را بزند تا روند درخشان خود را حفظ کند و با ۶ گل زده و یک پاس گل و البته کسب ۴ پنالتی (در لیگ برتر و جام حذفی)، دیگر چهره موثر ترکیب استقلال باشد.

راز بزرگ در استقلال فاش شد/ ۴ بازیکن در فاز هجومی؛ به علاوه اعتماد پایدار آقای ساپینتو/ آشنایی با پارتیزان های خط آتش استقلال

محمد محبی

ستاره بوشهری استقلال در هفته‌های گذشته بارها با از خودگذشتگی همبازیان خود را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد تا بتواند برای تیمش گل بسازد اما فرصت‌سوزی مهاجمان استقلال باعث شده بود تا آمار محبی دست‌خوش تغییر نشود اما حالا شب گذشته زحمات وینگر آبی‌ها به بار نشست و او با یک ضربه سر چرخشی و عالی توانست توپ را به کوین یامگا برساند تا در ثبت گل اول استقلال برابر فولاد تاثیرگذار باشد. محبی شب گذشته دومین پاس گل خود در لیگ بیست‌ودوم را داد تا در کنار ۵ گلی که برای آبی‌ها به‌ثمر رسانده، از او به عنوان سومین چهره شاخص ترکیب آبی‌ها یاد شود.

راز بزرگ در استقلال فاش شد/ ۴ بازیکن در فاز هجومی؛ به علاوه اعتماد پایدار آقای ساپینتو/ آشنایی با پارتیزان های خط آتش استقلال

امیرارسلان مطهری

مهاجم فرصت‌طلب استقلال، در این فصل گل‌های سرنوشت‌سازی را برای تیمش به‌ثمر رسانده که شاید مهم‌ترین آن، گل پیروزی‌بخش مقابل نساجی در فینال سوپرجام فوتبال ایران بود. مطهری در کنار گلی که در سوپرجام به‌ثمر رساند، یک‌بار هم در جام حذفی توانست گره‌گشای کار استقلال باشد و دروازه ملوان را فرو ریخت و ۴ بار سابقه گلزنی هم در لیگ برتر را دارد تا با عملکردی موفق و درخشان، ضلع سوم موفق مثلث خط آتش استقلال باشد.

راز بزرگ در استقلال فاش شد/ ۴ بازیکن در فاز هجومی؛ به علاوه اعتماد پایدار آقای ساپینتو/ آشنایی با پارتیزان های خط آتش استقلال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Sorena IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    بالا سر اینها و اولین نفرشون ساپینتو خودمونه. واقعا من که اون هیجان کنار زمین شو میبینم انرژی میگیرم بازیکنا که جای خود. مربی باید اینجوری باشه نه مثل میخ کنار زمین وایسته. هنوزم اون هیجانش بعد گل اول تو بازی گل گهر میبینم حال میکنم اونم تو جایگاه ویژه انرژیشم از اونجا فرستاد که بعد گل چهارتا از بازیکنا رفتن توپو بیارن بکارن وسط زمین.
  • استقلالی اصیل IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    ساپی عالیه فقط نمی دونم چرا جلالی رو خط میزنه؟ جعفر سلمانی ضعیفترین بازیکن استقلاله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی