پیش‌بازی پورتو – اینتر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اینتر در حالی در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پورتو خواهد رفت که می‌داند یک گل در بازی رفت اندوخته مطمئنی نیست.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه دراگائو در بندر پورتو میزبان دیداری از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین پورتو اینتر خواهد بود.

پورتو؛ بازگشت اژدها

پورتو در کورس قهرمانی لیگ برتر پرتغال از بنفیکا عقب افتاده و ۸ امتیاز کمتر دارد. به نظر می‌آید برای گرفتن دشمن دیرینه کار سختی داشته باشند. با این وجود بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا ناممکن نیست. پورتو در ایتالیا فقط یک گل از اینتر دریافت کرد و هنوز شانس صعود خواهد داشت. در ورزشگاه دراگائو به مصاف یکی از بزرگان ایتالیا خواهند رفت و شانس هردو تیم هم برای صعود تقریباً برابر است. شاید خط آتش تیم سرجیو کونسیسائو با مهدی طارمی تعیین‌کننده سرنوشت این بازی بزرگ باشد. ۲ فصل قبل هم پورتو در همین مرحله یوونتوس دیگر تیم بزرگ ایتالیایی را کنار زد.

اینتر؛ افعی‌ها زنده‌اند

مدیران اینتر اعتقاد دارند تیم‌شان شرایط خوبی ندارد و سیمونه اینزاگی نمی‌تواند انگیزه لازم را به شاگردانش بدهد. شاید اگر اینجا کار اینتر در لیگ قهرمانان اروپا به پایان برسد، کار اینزاگی در اینتر هم تمام شود. در ۳ بازی اخیر ۲ مرتبه باخته‌اند و در بالای جدول سری آ ایتالیا از ناپولی صدرنشین ۱۸ امتیاز کمتر دارند. به نوعی این تنها دلخوشی هواداران اینتر است، چرا که اسکودتو دیگر در دسترس نخواهد بود. با توجه به گل روملو لوکاکو در بازی رفت، در جهنم دراگائو اینتر اندوخته خوبی دارد که البته کافی نیست. شاید یک گل در زمین حریف بتواند افعی‌ها را راحت‌تر به مرحله بعد برساند.

آخرین جدال
ماه گذشته در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر با یک گل از سد پورتو گذشت. لوکاکو زننده تک‌گل افعی‌ها در آن دیدار بود.

آمار بازی
۵) پورتو و اینتر تابه‌حال ۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۳ بازی را ایتالیایی‌ها برده‌اند و یک بازی به سود پرتغالی‌ها خاتمه یافته است. یک بازی بین این دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده.
۱) در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ این دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که اینتر موفق به حذف پورتو شد.
۱۲) آخرین مرتبه‌ای که اینتر به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده به فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ یعنی ۱۲ سال قبل برمی‌گردد که البته آن دوره هم در یک‌چهارم به شالکه باختند و حذف شدند.
۲) پورتو ۲ فصل قبل به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید و این موفقیت برای‌شان با حذف یوونتوس دیگر تیم ایتالیایی رقم خورد. در مرحله یک‌چهارم به چلسی قهرمان آن دوره باختند و حذف شدند.
۳۷) پورتو ۳۷ مرتبه مقابل تیم‌های ایتالیایی به میدان رفته که حاصل کارش ۱۱ برد، ۱۰ تساوی و ۱۶ شکست بوده است.
۲۰) اینتر ۲۰ مرتبه مقابل تیم‌های پرتغالی قرار گرفته که ۱۱ برد، ۵ تساوی و ۴ شکست حاصل کارش در این دیدارها بوده است.
۳) اینتر موفق شده ۳ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و تعداد جام‌هایش بیش از پورتو است که ۲ مرتبه این عنوان را به خودش اختصاص داده.

مصدومان و محرومان
اوتاویو ستاره پورتو از این بازی محروم شده است. اوانیلسون، گابریل ورون و گالنو هم مصدومان پورتو هستند. خواکین کورئنا تنها مصدوم قطعی اینتر برای این بازی است. احتمالاً میلان اشکرینیار با بهبود وضعیتش به این دیدار حساس خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
پورتو:
کاستا، ماریو، په‌په، مارکانو، سانوسی، گروئیچ، اوریبه، فرانکو، ناماسو، آکینو و طارمی
اینتر: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دامفریس، دی‌مارکو، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، لوکاکو و مارتینس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی