نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پرویز برومند: قسم می‌دهم اسکوچیچ را با قلعه‌نویی مقایسه نکنید/ خدا را شکر لااقل استقلال کمی مردم را خوشحال کرده است/ پرسپولیس رقیب قهرمانی استقلال نیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: خوشحالم که نتایج استقلال باعث شده در این روزها که مردم کمتر حس خوشحالی را تجربه می کنند برای دقایقی خوشحال شوند و لبخند روی لب هایشان بنشیند، امیدوارم این لبخندها ادامه داشته باشد.

پرویز برومند، کاپیتان و دروازه‌بان اسبق استقلال و بازیکن ملی پوش کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط استقلال در هفته‌های اخیر، محبوبیت ساپینتو، وضعیت حسین حسینی درون دروازه این تیم و حضور قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

چه شده که مردم تا این اندازه ریکاردو ساپینتو را دوست دارند و به او ابراز محبت می کنند؟

هر فردی در هر جایگاهی به استقلال کمک کند یا لطفی در حق این تیم داشته باشد مردم قدر این محبت را می فهمند و او را دوست خواهند داشت. البته برعکس آن هم وجود دارد. هر کسی بخواهد برای استقلال دردسر ایجاد کند یا نتواند خواسته هواداران تیم را برآورده سازد مردم باز هم آن را خوب می فهمند. مردم متوجه میشوند. این را باید قبل از فکر کردن به دلیل محبوبیت ساپینتو در نظر داشته باشید. الان تیم استقلال با این مربی خوب نتیجه گرفته و مردم قدر آن را می دانند. می فهمند که یکی آمده که تیم استقلال را زیر و رو کرده است.

چرا چنین شرایطی برای استقلال ایجاد شد؟

فکر می‌کنم تعطیلات جام جهانی به بازیکنان استقلال کمک کرد تا خودشان را بیشتر و بهتر برای سرمربی جدیدشان بشناسانند. قطعاً دلیل همه این موفقیت‌ها، شناخت کافی ساپینتو از تیمش است. به خوبی بازیکنانش را شناخته، ترکیبش را پیدا کرده و حالا هم نتایج آرمانی را می گیرد هوادار همین موفقیت را می فهمد من پیشکسوت همین را لمس می کنم الان وقت حمایت از این مربی و تیم استقلال است. خوشحالم که نتایج استقلال باعث شده در این روزها که مردم کمتر حس خوشحالی را تجربه می کنند برای دقایقی خوشحال شوند و لبخند روی لب‌هایشان بنشیند، امیدوارم این لبخندها ادامه داشته باشد.

پرویز برومند: قسم می دهم اسکوچیچ را با قلعه‌نویی مقایسه نکنید/ خدا را شکر لااقل استقلال کمی مردم را خوشحال کرده است/ پرسپولیس رقیب قهرمانی استقلال نیست

استقلال را در قامت قهرمانی می بینید؟

من همیشه و تحت هر شرایطی چنین نگاهی به این تیم دارم. الان هم پیش بینی می کنم که تیم با همین روند به قهرمانی می رسد چون فکر می کنم این موضوع دور از دسترس نیست.

چرا این وضعیت در نیم فصل اول رخ نداد؟

اگر بچه‌های تیم نیم فصل اول این شرایط را درک می کردند و کادر فنی از تیمش شناخت متقابلی داشت شاید الان استقلال با اختلاف در صدر جدول بود نه اینکه پشت سر سپاهان باشد.

با این حساب فکر می کنید در کورس قهرمانی با سپاهان یا پرسپولیس کدامیک بیشتر برای استقلال خطرناک هستند؟

بازی‌های استقلال با سپاهان که تمام شده و باید گفت ما ۶ امتیاز را از دست دادیم. الان رقیب اصلی استقلال همان سپاهان است نه پرسپولیس. چون هم این تیم پایین تر از ماست و هم اینکه یک بازی رودررو هم با پرسپولیس داریم و باید آن را با برد پشت سر بگذاریم. ولی من مطمئنم سپاهان در ادامه رقابت‌ها امتیاز از دست می دهد. استقلال هم دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارد.

شما بعنوان دروازه‌بان سابق استقلال عملکرد حسینی را چطور می بینید؟ برخی از کارشناسان نسبت به عملکرد این دروازه‌بان در بازی‌های اخیر انتقاداتی را مطرح کرده اند؟

متاسفانه حسینی و علیرضا رضایی گل‌های بدی خوردند که به لحاظ روحی روانی روی تیم تاثیر منفی گذاشت. در طول تاریخ این باشگاه دروازه‌بانان استقلال در جایگاهی هستند که می‌توانند گلر تیم ملی هم باشند الان هم باید این روند ادامه یابد.

پرویز برومند: قسم می دهم اسکوچیچ را با قلعه‌نویی مقایسه نکنید/ خدا را شکر لااقل استقلال کمی مردم را خوشحال کرده است/ پرسپولیس رقیب قهرمانی استقلال نیست

درباره گل‌های اخیر گل گهر و نساجی به استقلال صحبتی دارید؟

متاسفانه حسینی روی شوت ایوب کلانتری درست عمل نکرد. خیلی بعید بود که اینطور گل بخورد! او در چیدن دیواره دفاعی اش اشتباه داشت. در بازی گل گهر هم خروج ناموفقی داشت.

چرا چنین شرایطی برای حسینی که در جام جهانی حضور داشته اتفاق می‌افتد؟

یک واقعیت در ارتباط با دروازه‌بانی این است که آنچه یک گلر باید یاد بگیرد دیگر در سن ۱۵ سالگی تمام می‌شود چون همه چیز را آموخته است. از آن به بعد شرایط دروازه‌بان بسته به مربی دروازه‌بانی اش است. اینکه روحیه اش را بالا نگه دارد. نکات مربوط به تیم روبرو را یاداوری کند و مسایل این مدلی. اگر می‌بینیم هر از گاهی اتفاقات اینچنینی برای دروازه‌بانان رخ می‌دهد متاسفانه به خاطر تمرینات نامناسب است. امیدوارم این وضعیت در ۷ بازی آینده مشکلی برای استقلال ایجاد نکند.

درباره سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی چه صحبتی دارید؟

خیلی خوشحالم! باید این اتفاق را به جامعه مربیان ایرانی تبریک گفت که پس از سالها دوباره یک ایرانی هدایت تیم ملی را در دست گرفت. این اتفاق خوبی است. ما غیر از قلعه‌نویی هم جوانان لایقی داریم که می‌توانند هدایت تیم ملی را در دست بگیرند.

پرویز برومند: قسم می دهم اسکوچیچ را با قلعه‌نویی مقایسه نکنید/ خدا را شکر لااقل استقلال کمی مردم را خوشحال کرده است/ پرسپولیس رقیب قهرمانی استقلال نیست

عده ای معتقدند امثال طارمی و آزمون که با مربیان بزرگی در سطح اول اروپا فوتبال کار کرده اند نمی توانند زیر دست قلعه‌نویی دوام بیاورند و از او حرف‌شنوی نخواهند داشت! نظر شما چیست؟

امیر قلعه نویی این کاریزما را دارد که بتواند هر بازیکنی را تحت امر خود در بیاورد. او سوابق زیادی در کسوت بازیگری و مربیگری دارد. قهرمانی‌های متعدد در رده باشگاهی، هدایت تیم ملی و نتایج خوبی که گرفته باعث می شود شرایط قلعه نویی اوضاع را به شکلی پیش ببرد که همه از او حرف شنوی داشته باشند.

اما همان عده معتقدند زمان اسکوچیچ برخی بازیکنان بزرگ تیم ملی حتی زمان تمرین تیم را هم تغییر می دادند؟

لطفاً اسکوچیچ را با قلعه نویی مقایسه نکنید. قلعه نویی مربی بسیار بزرگتری است. برای اسکوچیچ احترام قائلم. او ما را به جام جهانی برد اما اگر به قلعه‌نویی زمان بدهند و فرصت کافی در اختیار داشته باشد می‌تواند شرایط تیم ملی ایران را تغییر بدهد. درباره رابطه با بازیکنان هم باید گفت که او نسبت به اسکوچیچ زمین تا آسمان تفاوت دارد. اتفاقاً خوب شد که امیر قلعه‌نویی در این موقعیت سرمربی تیم ملی شد.

پرویز برومند: قسم می دهم اسکوچیچ را با قلعه‌نویی مقایسه نکنید/ خدا را شکر لااقل استقلال کمی مردم را خوشحال کرده است/ پرسپولیس رقیب قهرمانی استقلال نیست

از چه نظر؟

قلعه نویی با شناختی که از لیگ فوتبال ایران دارد می تواند در مرحله پوست اندازی به تیم ملی کمک کند. الان مدتهاست که می گویند تیم ملی به خون تازه نیاز دارد. امیر قلعه نویی بهترین فردی است که می‌تواند این کار را برای تیم ملی انجام بدهد. اگر در سالهای گذشته ما با یک تیم ثابت در دو جام جهانی شرکت کردیم حالا وقت آن است که قلعه‌نویی با شناخت خوبی که از لیگ برتر دارد این کار را انجام بدهد. شاید یک مربی خارجی نمی‌توانست به دقت قلعه نویی این کار را پیش ببرد.

موضوع دیگری که منتقدان حضور قلعه‌نویی مطرح می کنند این است که میگویند او ۱۰ سال است با هیچ تیمی عنوانی کسب نکرده و نباید برای تیم ملی انتخاب می شد. در این باره چه صحبتی دارید؟

باید به افرادی که این موضوع را عنوان می‌کنند یادآوری کنم چرا این را نمی بینید که در همین ۱۰ سال، قلعه‌نویی در هر تیمی سرمربیگری کرده جزو مدعیان بوده اند؟ شاید او در استقلال و پرسپولیس نبوده اما همواره مربی تیم‌هایی بوده که یک پای کورس قهرمانی بودند. به هر حال ما ایرانی هستیم و عرق داریم نباید در این شرایط این مسائل را مطرح کنیم. اتفاقاً برعکس، باید از قلعه نویی حمایت کنیم و برایش آرزوی موفقیت داشته باشیم. قطعا او به اندازه تک تک ما ایرانی‌ها دلش برای تیم ملی می سوزد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • ایرانی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    پرسپولیس واستقلال بخاطر بودجه دولتی دربورس قهرمانی ماندندوالبته توجه ویژه فدراسیون
  • ایرانی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    قلعه نویی اصلاً در حد اسکو نیست ،اگر او هم مثل کی‌روش پروازی بود و اهل زدو بند و سهم آقایان را می‌داد مربی بزرگ لقب می گرفت .زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد .فدراسیون تاج بهتر از این نمی‌شود
    • د IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      تاج کاره ای نیست کسی را رییس میکنند که حرف انها ر ا گوش دهد عزیزی خادم رفت میرشاد امد و رفت دوباره تاج شد چون حرف گوش کن است
  • کیوان IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    استقلال رقبایش فراتر از ایران و در کشورهای کره و عربستان و ژاپن و حتی اروپا هستند تیم لنگ در حد ما نیست استقلال له خاطر گرفتن جام آسیایی ودو ستاره در AFC جایگاه داره ولی لنگ در داخل کشور با رانت و داوری و نفوذ و زور گویی و...جام داخلی گرفته..
    • حمید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      الحق که کیسه ای نمی‌دونم چند سالته ولی مثل بچه ها کری می‌خونی اگه قهرمانی که با ساعت دادن مصطفوی به داور کویتی بدست اومد ارزش داشت ای آف سی نظرسنجی کدوم تیم فینال آسیا رو تجربه نکرده رو نمیذاشت خودت سرچ کن نظرسنجی جنجالی ای آف سی تا متوجه بشی چقدر کیسه‌ای و کیسه بودن هم افتخار نیست
  • ع ق QA ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    هههه حس خوشحالی را فقط داورها دارند و اعضای باند فدراسیون مقایسه را بذار برای بعد کیروش خبیث بود و قلعه نوعی در سطح تیم ملی نیست
  • تاج کویر ایران IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    کاج کویر ایران عروس لیگ ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی