BBC
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پس از عذرخواهی روسای بی‌بی‌سی از گری لینکر در پی درگیری بر سر توئیت‌های تحریک‌آمیز او، جنگ داخلی در این شبکه آغاز شد.

بی‌بی‌سی اعلام کرد که گری لینکر برای بازی آخر هفته جام حذفی به برنامه‌اش بازخواهد گشت. تیم دیوی، مدیر کل این سازمان، به دلیل مشکلات به وجود آمده برای کارکنان، مجریان و مخاطبان عذرخواهی کرد و اعلام کرد که بازبینی دستورالعمل‌های رسانه‌های اجتماعی آغاز خواهد شد.

اما لینکر ۶۲ ساله از اینکه برای توئیتش که در آن طرح مهاجرتی جدید دولت را با آلمان دهه ۱۹۳۰ مقایسه کرده بود عذرخواهی نکرد، با موجی از خشم و غضب مواجه شد. این اظهار نظر انتقاد نمایندگان مجلس را برانگیخت و وزارت کشور آن را «توهین‌آمیز» دانست.

کارکنان در حال حاضر بر سر تصمیم برای بازگرداندن کارشناس کهنه‌کار دچار اختلاف شده‌اند و برخی بی‌بی‌سی را متهم به «ترسو بودن» می‌کنند.

لی اندرسون، نایب رئیس حزب محافظه‌کاران به تلگراف گفت: «در فوتبال هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از باشگاه نیست، اما لینکر نشان داده که بزرگ‌تر از بی‌بی‌سی است.» برخی دیگر نگرانند که این حرکت باعث ‌شود بقیه مجریان و خبرنگاران نظرات سیاسی خود را به راحتی به صورت آنلاین اعلام کنند. در حالی که برخی از چهره‌های ارشد بر این باورند که این مجری به شهرت بی‌بی‌سی صدمه زده است.

کریگ مکینلی، نماینده ساوت تانت، گفت: «به گری لینکر سالانه مبلغ هفت رقمی داده می‌شود تا در مورد فوتبال صحبت کند. تسلیم بی‌بی‌سی و عذرخواهی‌اش قابل توجه است. او اکنون ظاهراً می‌تواند برنامه‌های سیاسی ضد دولتی خود را پیش ببرد و بدون مجازات توهین کند. من هیچ کارفرمای دیگری را نمی‌شناسم که اجازه این کار را بدهد.»

گری لینکر

لینکر در بیانیه‌ای کوتاه گفت که از اینکه راهی به جلو پیدا کرده‌ایم خوشحالم، و همچنین سکوت توییتری خود را شکست تا اظهارات خود را مجددا تایید کند. او گفت: «من تقریباً به مدت ۳ دهه است که برنامه ورزشی را در بی‌بی‌سی ارائه می‌کنم و به همکاری با بهترین و عادلانه‌ترین شبکه در جهان افتخار می‌کنم. من مشتاقانه منتظرم تا شنبه دوباره روی صندلی MOTD بنشینم. حرف آخر: چند روز گذشته هر چقدر هم که سخت بوده باشد، با فرار از خانه به دلیل شکنجه یا جنگ و پناه بردن به سرزمینی دور قابل مقایسه نیست. دیدن همدلی نسبت به وضعیت اسفناک آنها از سوی شما دلگرم کننده است.»

هیئت مدیره بی‌بی‌سی از این توافق استقبال کرده و گفته است که زمان مناسب برای بازبینی دستورالعمل‌های رسانه‌های اجتماعی است و «بی‌طرفی سنگ بنای بی‌بی‌سی است». اما این تصمیم می‌تواند یک گل به خودی تحقیرآمیز برای آقای دیوی باشد، زیرا آنها به درخواست او در سال ۲۰۲۰ بند جدیدی را درج کردند.

بر اساس این بند، مجریان سطح بالاتر مسئولیت بیشتری برای اجتناب از جانبداری در مورد مسائل سیاسی داشتند. بازبینی قوانین و مقررات، که خواسته گری لینکر است، توسط یک متخصص مستقل در زمان مناسب انجام خواهد شد. آقای دیوی تأیید کرد که لینکر تا زمانی که این گزارش کامل شود، از دستورالعمل‌های تحریریه تبعیت خواهد کرد.

به گزارش دیلی میل، همچنین یک شکاف بزرگ در بخش ورزش به وجود آمده و برخی از کارکنان از نحوه پیشروی این درگیری عصبانی هستند. این درگیری پس از انتقاد لینکر از طرح قایق‌های کوچک وزیر کشور سوئلا بریورمن آغاز شد. این قانون مهاجران را به سرعت بازداشت و طی ۲۸ روز به کشور مبدأ یا ایالت سوم امن منتقل می‌کند.

لینکر با به اشتراک گذاشتن این کلیپ گفت: «یا خدا، وحشتناک است.» او در پاسخ به کاربری که گفته بود «رفتارت غیر قابل قبول است»، نوشت: «ما نسبت به سایر کشورهای اروپایی پناهنده‌های بسیار کمتری می‌پذیریم. این یک سیاست بی‌رحمانه است که آسیب‌پذیرترین افراد را هدف قرار داده، که بی شباهت به قانونی که توسط آلمان در دهه ۳۰ استفاده می‌شد نیست، آنوقت رفتار من غیرقابل قبول است؟»

گری لینکر

بی‌بی‌سی لینکر را متهم کرد به اینکه قانون بی‌طرفانه سازمان مبنی بر عدم جانبداری کارکنان در مسائل سیاسی، را زیر پا گذاشته است. سازمان اعلام کرد که نظرات این کارشناس باعث نقض قوانین شده است. خانم بریورمن هم نظرات لینکر را «توهین‌آمیز» خطاب کرد.

شبکه در روز جمعه فاش کرد که لینکر تعلیق شده و میزبانی مسابقه روز شنبه را نخواهد داشت و همین موضوع باعث شورش همکاران او شد. ایان رایت، آلن شیرر، جرمین جناس، الکس اسکات، مارک چپمن و میکا ریچاردز حاضر نشدند جای خالی لینکر را پر کنند. اپیزود شنبه شب با یک نسخه ۲۰ دقیقه‌ای ناقص پخش شد که حتی آهنگ مخصوص برنامه هم پخش نشد.

با اعلام بازگرداندن لینکر به سِمت قبلی خود، آقای دیوی گفت: «همه می‌دانند که این دوره سختی برای کارکنان، مجریان و مهمتر از همه، مخاطبان ما بوده است. از این بابت عذرخواهی می‌کنم. سردرگمی ناشی از مناطق خاکستری راهنمای رسانه‌های اجتماعی بی‌بی‌سی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، شناسایی شده است. من می‌خواهم مسائل حل و فصل شوند و محتوای ورزشی ما دوباره طبق روال پخش شود.»

تیم دیوی

این مطلب را هم بخوانید: واکنش گری لینکر به علاقه‌اش برای بازگشت به BBC/ بازگشت مجری شورشی به برنامه مشهور

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی