نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کاپیتان تیم ملی والیبال ممنوع‌الخروج است؟/ واکنش مثبت به اظهارات علی دایی دردسرساز شد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد موسوی در شرایطی دوباره به تیم ملی دعوت شده و قطعا کاپیتان ایران در تورنمنت‌های پیش‌رو خواهد بود (به شرطی که این بار در تیم ملی بماند) که مشکل ممنوع‌الخروجی چندین ورزشکار و چهره ورزشی ایران ازجمله علی دایی حل‌وفصل شده و به نظر می‌رسد.

تیم ملی والیبال ایران مهیا می‌شود تا در سال ۱۴۰۲ در چهار رویداد بسیار مهم شرکت کند. در همین راستا، بهروز عطایی، سرمربی این تیم فهرست بازیکنان مدنظرش را اعلام کرده تا آنها از فروردین ۱۴۰۲ در اردو حاضر شوند. در بین افرادی که به اردو دعوت شده‌اند اسم محمد موسوی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران، بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفته است.

او مرداد ۱۴۰۲ پس از وقفه‌ای کوتاه به تیم ملی والیبال دعوت شد تا ایران را در رقابت‌های جهانی لهستان همراه کند. آن زمان عنوان شد که عنوان کاپیتانی از میلاد عبادی‌پور گرفته می‌شود و به محمد موسوی که سابقه و شهرت بیشتری دارد، سپرده می‌شود. بااین‌حال، محمد موسوی با حضور در یکی، دو تمرین، به‌شدت از کوره دررفت و با انتقاد تندوتیز که مدعی شد حرف‌های سایر بازیکنان تیم ملی والیبال ایران است، قید حضور در اردوی تیم ملی را زد و حتی عنوان کرد به خداحافظی از تیم ملی فکر می‌کند.

محمد موسوی در آن برهه در بخشی از انتقادهای تندوتیزش گفته بود: «درحال‌حاضر در این مجموعه صداقتی نمی‌بینم و هیچ‌چیز سر جای خودش نیست. حتی مکمل و پروتئین هم در اردوی تیم ملی وجود ندارد. فیزیوتراپی هم که بازیکنان با آن راحت باشند، در اردو نیست. در مجموع شرایطی نداریم که بتوانیم با بزرگان والیبال جهان رقابت کنیم. مردم باید واقعیت‌ها را بدانند؛ شرایط در اینجا اسف‌بار است و هیچ‌کس به دیگری اعتماد ندارد و راست نمی‌گوید. سیاسی‌کاری زیادی در تیم ملی انجام می‌شود. متأسفانه برخی فکر می‌کنند که ما ماشین کشاورزی هستیم و فقط نیاز به استارت‌زدن داریم؛ درحالی‌که شخصیت ما باید حفظ شود. از حضور مجدد در تیم ملی پشیمان شده‌ام و همان‌طورکه گفتم، فقط به خاطر حرف مادرم به اردو آمدم. به‌این‌ترتیب در مسابقات قهرمانی جهان حاضر نخواهم بود. من شاید صدای سایر بچه‌هایی باشم که تحت فشار هستند. تیم ملی حدود ۵۷ روز پرفشار را در مسابقات خارج کشور گذراند؛ ولی فدراسیون به بازیکنان فقط ۱۸ میلیون تومان پاداش داد که از حقوق یک کارگر زحمتکش هم کمتر است. پول مثال کوچکی درباره شرایط بازیکنان در تیم ملی است. من به‌هیچ‌عنوان دنبال حاشیه‌سازی نیستم و مطمئنم که بازیکنان حرف‌هایم را درک خواهند کرد».

در آن برهه اگرچه انتقادات زیادی از سوی مدیریت فدراسیون متوجه محمد موسوی شد، ولی میلاد عبادی‌پور، کاپیتان وقت تیم ملی حق را به محمد موسوی داد و حرف‌های او را تأیید کرد. با وجود چنین انتقادهای تندوتیزی ولی اتفاق خبرسازی که دوباره اسم محمد موسوی را در رسانه‌ها مطرح کرد، مربوط به اواخر مهرماه بود که با انتشار یک استوری خبر داد ممنوع‌الخروج شده است. موسوی در آن برهه یکی از چهره‌های مطرحی بود که به اظهارات علیه دایی در فضای مجازی واکنش مثبت نشان داده و از او حمایت کرده بود.

چندی پس از آن حمایت‌ها خبر داد که پاسپورتش ضبط شده است. خودش در استوری اینستاگرامی خطاب به معاونت دادستان که پاسپورت او را ضبط کرده بود از ممنوع‌الخروجی شش‌ماهه‌اش با یک هشتگ خبر داد و کنایه‌ای هم زد. او نوشت: «برادر، معاونت دادستان، ما سرزمینمون رو دوست داریم. تا الان جایی نرفتیم، الانم نمی‌ریم. اگرم بریم زود برمی‌گردیم. نیاز به ممنوع‌الخروج‌شدن نیست می‌دونید چون هیچ جا خونه آدم نمی‌شه».

اگرچه انتظار می‌رفت با توجه به وجهه بین‌المللی محمد موسوی، موضوع ممنوع‌الخروجی او حل‌وفصل شود ولی چند ماه بعد و زمانی که بحث حضور او در تیم پیکان برای حضور در جام باشگاه‌های جهان مطرح شد، مشخص شد او به دلیل تداوم موضوع ممنوع‌الخروجی‌اش نمی‌تواند این تیم را در سفری خارجی همراهی کند. آن برهه مباحث زیادی درباره حضورنداشتن او در پیکان مطرح شد اما مشخصا دلیل اصلی، ممنوع‌الخروجی این بازیکن بود.

حالا محمد موسوی در شرایطی دوباره به تیم ملی دعوت شده و قطعا کاپیتان ایران در تورنمنت‌های پیش‌رو خواهد بود (به شرطی که این بار در تیم ملی بماند) که مشکل ممنوع‌الخروجی چندین ورزشکار و چهره ورزشی ایران ازجمله علی دایی حل‌وفصل شده و به نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نیز نباید مشکلی از این حیث داشته باشد. گو اینکه ترتیب خروج تیم ملی و بازیکنانش از ایران هم به‌گونه‌ای است که با پایان ممنوع‌الخروجی شش‌ماهه موسوی همخوانی دارد. او ۲۸ مهرماه خبر از ممنوع‌الخروجی داده و ۲۸ فروردین این ممنوعیت برداشته می‌شود؛ درست یک روز بعد از شروع تمرینات تیم ملی در تهران. رقابت‌های اصلی هم که قرار است از خرداد شروع شود که بعید است دیگر مشکلی برای کاپیتان از این حیث وجود داشته باشد. تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت‌ساز ۱۴۰۲ در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (۱۶ خرداد تا یکم مرداد) قهرمانی مردان آسیا در ایران (۲۷ مرداد تا چهارم شهریور)، بازی‌های آسیایی چین (۲۸ شهریور تا چهارم مهر)، انتخابی المپیک مردان در ژاپن، چین و برزیل (هشتم تا ۱۶ مهر) شرکت می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • اکبر IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    حرفاش حقه ولی فکر کنم بودنش برای تیم ملی حاشیه ساز بشه
  • رضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    عطایی بیخودی دنبال موسوی نیست توی بازی‌های جهانی قبل ثابت شد که هیچ بازیکنی نمی تواند جایگزین مناسبی برای او باشد و از همان نقطه ضربه خوردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی