بهتاش فریبا - استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بهتاش فریبا بازیکن و مربی اسبق استقلال گفت: بازیکنان ما به این مدل مربیگری و تهییج کردن مربی عادت کردند. وقتی بازیکن استقبال می‌کند و تیم هم نتیجه می‌گیرد برای استقلال خوب است.

شاید خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که این تیم عقب‌افتادگی ۸ امتیازی با رقیب دیرینه را به یک امتیاز بیشتر تبدیل کند و در هفت هفته به پایان فصل در یک قدمی صدر قرار بگیرد. اما استقلال با ساپینتو یکی پس از دیگری رقبا را کنار زد و حالا بالاتر از پرسپولیس منتظر لغزش سپاهان است. در این باره بهتاش فریبا از پیشکسوتان استقلال مصاحبه ای انجام داد که های لایت آن را در زیر می خوانید:

*الان چند بازی است که ارنج تیم ثابت است و اگر محرومیت یا مصدومیت پیش نیاید ارنج مشخص است. نکته دیگر به تعویض‌های به موقع برمی‌گردد و نفرات تعویضی کارگشا هستند اما نکته بسیار مهم‌تر باید به یکدلی و یکرنگی و یکدستی تیم اشاره کرد، وقتی تیم گل می‌زند از روی نیمکت تا درون زمین همه روی سر و کله هم می‌پرند! این نشان می‌دهد ساپینتو توانسته این همدلی را به وجود بیاورد. در فوتبالی که هیچ‌چیز سرجای خودش نیست این موضوع فاکتور بسیار مهمی است. حالا استقلال به غیر از اینکه خوب نتیجه می‌گیرد زیبا هم بازی می‌کند.

*در نیم فصل اول به دلیل عدم شناخت ساپینتو شرایط خوب نبود و طبیعی هم است و قبلا هم گفتم او شناختش از فوتبال ما کامل می‌شود، می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. الان شما ببینید، خیلی از بازیکنان استقلال زیر دست ساپینتو بازسازی‌شدند. مثلا قایدی که الان حسابی سرحال است یا روزبه چشمی که بهترین بازی‌های عمرش را برای استقلال انجام می‌دهد. همچنین سعید مهری که اوایل از او ایراد می‌گرفتند. مهری چند فاکتور مهم مثل توپ‌گیری و دوندگی زیاد دارد. دو، سه بازی قبل را ببینید که او چندین شوت زده که نشان از شهامت و اعتماد به نفس او دارد.

هر چه سریع تر قرارداد ساپینتو را تمدید کنید/ رفتار ریکاردو در زمین یک مسئله شخصی است/ قیمت اجاره خانه و گوشت روی کار داوران تاثیر می گذارد!

*یکی مثل مورایس آرام است و یکی هم مثل ساپینتو کاملا برعکس رفتار می‌کند و از بیرون تیمش را تهییج می‌کند و اینها یک مسائل شخصی است. اگر برای تیم‌های دیگر شرایط رفتاری ساپینتو مشکلی ایجاد نکند این رفتارها می‌تواند به استقلال کمک کند و این را با نتیجه‌گیری خوب ثابت کرده است. بازیکنان ما به این مدل مربیگری و تهییج کردن مربی عادت کردند! وقتی بازیکن استقبال می‌کند و تیم هم نتیجه می‌گیرد برای استقلال خوب است.

*به نظر من باید هرچه سریع‌تر با ساپینتو تمدید کنند، در نظر بگیرید در ابتدای فصل او تیمش را نبسته بود و حالا با شناخت بیشتر از وضعیت تیم می‌تواند بهتر هم کار کند. ضمن اینکه الان باشگاه استقلال شرایط خوبی به لحاظ مالی ندارد و امیدوارم هرچه سریع‌تر آقای مخبر روی قول خودش عمل کند و پول استراماچونی پرداخت شود تا فشار از روی مدیریت و کادر و بازیکنان برداشته شود.

*داور هم ‌مثل من مربی یا بازیکن حق اشتباه دارد. مهم این است که عمدی نباشد و من شک دارم عمدی باشد! ضمن اینکه بعضی از داورها از لحاظ دوندگی عقب هستند این هم دلیلش برمی‌گردد به حقوقی که می‌گیرند. اگر آنها از نظر اقتصادی تامین باشند و بیشتر روی کار خودشان متمرکز باشند موفق‌تر خواهند بود. در این شرایط اقتصادی وبا این وضعیت گرانی‌ها و قیمت گوشت و اجاره‌ خانه‌ و... باعث می‌شود داورها دو جای دیگر هم کار کنند که از شرایط آرمانی دور می‌شوند؛ وگرنه داورها هم دوست دارند مثل بازیکنان در بهترین فرم خود باشند .

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدعلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    روزبه چشمی حتی درتیم ملی میتواند یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشد.بازیکنی به این کم اشتباهی دربازی کمتر درتیم های لیگ برتر دیده میشود واوج کار او بعد از حضور درجام جهانی بوده به نظر میاد بعد از پایان لیگ برتر از کشورهای عربی همسایه خواهان زیادی داشته باشد.استقلال برا تمدید قرارداش از همین حالا باید دست به کار شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی