نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
رونالدو در پرتغال مغز همه را به کار گرفت!/ بمب خبری در آستانه انفجار؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعلام لیست جدید تیم ملی پرتغال می‌تواند با یک سورپرایز بزرگ همراه باشد.

 روبرتو مارتینس روز جمعه اولین لیست خود را به عنوان سرمربی پرتغالی اعلام خواهد کرد و نام‌هایی مانند کاپیتان کریستیانو رونالدو محل تردیدهایی برای این سرمربی اسپانیایی خواهد بود.

این مربی ۴۹ ساله که در ژانویه به عنوان جانشین فرناندو سانتوس برای هدایت تیم پرتغال معرفی شد، دو ماه بعد، اولین لیست خود را معرفی خواهد کرد. لیستی که خود او قبلاً توضیح داده است که شباهت‌های زیادی به لیست تیم ملی پرتغال در قطر خواهد داشت.

با این وجود، برخی از شگفتی‌ها در لیست مارتینس اتفاق می‌افتد، با تداوم حضور کریستیانو رونالدو در صدر تردیدها، اگرچه همه چیز نشان می‌دهد که کاپیتان با پرتغال ادامه خواهد داد. این مهاجم ۳۸ ساله در جام جهانی گذشته جایگاه اصلی خود را از دست داد و از آن وضعیت ناراضی بود و با رفتن به عربستان، سطح بالای خود را کنار گذاشت.

حذف تاریخی‌ترین بازیکن پرتغالی (رکورددار بازی ملی و گل) تصمیمی خطرناک و البته شجاعانه از سوی مارتینس در آغاز این چرخه جدید خواهد بود، اما نام رونالدو باید در انتخاب‌های او دیده شود.

رافا پس از اعلام در دسترس نبودن خود برای حضور در تیم ملی، حتی در زمان فرناندو سانتوس، می‌تواند تصمیم خود را با ورود روبرتو مارتینس تغییر دهد، در شرایطی که او یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌ای خود را در بنفیکا سپری می‌کند.

په‌په با وجود سنش (۴۰ سال) باید در همین مرحله اولیه در ترکیب تیم پرتغال ادامه دهد و دیوگو ژوتا که جام جهانی ۲۰۲۲ را به دلیل مصدومیت از دست داد، بتواند به رقابت‌های انتخابی بازگردد. بدون هیچ نماینده‌ای در تیم حاضر در جام جهانی قطر، اسپورتینگ می‌تواند بار دیگر بازیکنانی را به تیم ملی بدهد و نام‌هایی مانند گونسالو ایناسیو، پدرو گونسالوس و نونو سانتوس وارد این معادله شوند. علاوه بر این، بازیکنانی مانند دیوگو کاستا و روی پاتریسیو در دروازه، روبن دیاس، آنتونیو سیلوا، دانیلو، ژوائو کانسلو و رافائل گوئریرو در خط دفاع، پالهینیا، برونو فرناندز، برناردو سیلوا، ژوائو ماریو و ویتینیا در خط میانی، و گوفاین. لئو و ژوائو فلیکس در حمله باید جایگاه تضمینی داشته باشند.

در اولین بازی گروه J مقدماتی یورو ۲۰۲۴ که در آلمان برگزار می‌شود، پرتغال در ۲۳ مارس در ورزشگاه ژوزه آلوالاده لیسبون به مصاف لیختن اشتاین می‌رود و سه روز بعد در لوکزامبورگ بازی می‌کند. این گروه همچنین شامل ایسلند، اسلواکی و بوسنی و هرزگوین است.

روبرتو مارتینس از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال به جای فرناندو سانتوس که پس از جام جهانی قطر که تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، سمت خود را ترک کرد، انتخاب شد. سانتوس از سال ۲۰۱۴ هدایت این تیم را برعهده داشت و با قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ و اولین دوره لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۹، هدایت این تیم را ترک کرد.

مارتینس شش سال گذشته را در تیم ملی بلژیک سپری کرد و در جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار شد، راهی نیمه نهایی و در پایان موفق به کسب رتبه سوم شد. پیش از این، سرمربی اسپانیایی تمام دوران حرفه‌ای خود را در فوتبال انگلیس پشت سر گذاشته و در آن هدایت اورتون، ویگان و سوانسی سیتی را برعهده داشت.

این مطلب را هم بخوانید: رونالدو در گران‌ترین خانه پرتغال تغییر ایجاد می‌کند/ کریستیانو سرانجام کوتاه آمد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی