نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولین اردوی تیم ملی با حضور کادرفنی جدید در غیاب چند ستاره نام‌آشنا در جریان است.

امیر قلعه‌نویی در شرایطی فهرست ۳۲ نفره بازیکنان مدنظرش را برای حضور در اولین اردوی تیم ملی بعد از جام جهانی اعلام کرد، که نکته مهم و جالب‌توجه در فهرست سرمربی تیم ملی، توجه بیشتر به بازیکنان شاغل در لیگ برتر است. قلعه‌نویی برخلاف کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت تا تمرکز خود را بیشتر روی دعوت از بازیکنان لیگ برتری بگذارد و همین مسئله باعث شده تا در فهرست ۳۲ نفره تیم ملی، تنها ۱۱ بازیکن لژیونر حضور داشته باشند.

قلعه‌نویی البته در روزهای گذشته هر ۳۲ بازیکن را در اختیار نداشته و رفته‌رفته بازیکنانی مثل علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی خود را به کادرفنی معرفی کرده‌اند و انتظار می‌رود که مهدی طارمی هم امروز خود را به کمپ تیم‌های ملی برساند. با توجه به انصراف سردار آزمون در حضور تیم ملی به دلیل مشکلات شخصی، شمار نفرات حاضر در اردوی ملی به ۳۱ بازیکن تقلیل پیدا کند. آزمون با انصراف خود، تعداد بازیکنان لژیونر حاضر در اردوی ملی را هم به عدد ۱۰ رساند تا ترکیبی پرستاره از بازیکنان لژیونر، جایی در فهرست تیم ملی نداشته باشند.

جای خالی محبوبان کی‌روش!

امیر عابدزاده که در ۲ دوره اخیر جام جهانی همراه تیم ملی ایران بوده، با تصمیم امیر قلعه‌نویی در فهرست جدید تیم ملی جایی نداشت و جای خود را به حسین پورحمیدی داد تا اولین لژیونر سرشناسی که جایی در تفکرات قلعه‌نویی نداشته، لقب گیرد. به جز عابدزاده، در خط دفاعی غیبت ۲ مدافع نام‌آشنا هم به چشم می‌خورد؛ مجید حسینی و میلاد محمدی.

قلعه‌نویی البته از مجید حسینی برای حضور در اردو دعوت کرده بود اما مصدومیت مانع حضور این مدافع باتجربه در تیم ملی شد. شرایط اما درباره میلاد محمدی متفاوت است؛ چون نام این بازیکن در فهرست مدعوین به تیم ملی نبود و امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا به بازیکنان شاغل در لیگ برتر در پست دفاع چپ اعتماد کند.

لیست تیم ملی در غیاب ۵ مهاجم سرشناس و محبوب بسته شد/ تغییرات قابل توجه توسط امیر قلعه نویی و خط قرمز روی نقشه های کی‌روش

ستارگانی که پشت خط ماندند

سرمربی تیم ملی در پست هافبک میانی، ۲ ستاره نام‌آشنا را در اردوی فعلی در کنار خود ندارد؛ سامان قدوس و علی کریمی. شرایط البته برای این ۲ بازیکن متفاوت است، چون امیر قلعه‌نویی خواستار حضور قدوس در اردوی ملی شده بود و این هافبک باتجربه با هماهنگی باشگاه برنتفورد به تهران سفر نکرد و در کشور انگلیس ماند اما سرمربی تیم ملی، دعوتی از کریمی به عمل نیاورده بود.

علی کریمی در جام جهانی، سورپرایز کارلوس کی‌روش بود اما نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و این روزها در فوتبال ترکیه هم عملکرد پرنوسانی داشته و به نظر می‌رسد همین مسئله باعث شده تا او دور از فهرست تیم ملی باشد. قلعه‌نویی در شرایطی کریمی و قدوس را در اختیار ندارد که در خط هافبک بازیکنانی مثل محمد کریمی و مهدی حسینی در اردوی ملی حضور دارند که در نوع خود اتفاق جالب‌توجهی است!

قلعه‌نویی و خط قرمز کشیدن روی نام کاپیتان!

خط حمله تیم ملی ایران با حضور امیر قلعه‌نویی دستخوش تغییرات مهمی شده و دعوت از بازیکنانی لیگ برتری مثل شهریار مغانلو و محمدحسین اسلامی نشان می‌دهد که قلعه‌نویی به دنبال تغییر و تحولات ویژه در خط حمله است. سرمربی باتجربه تیم ملی در شرایطی به سراغ مغانلو و اسلامی رفته که نگاهی به فهرست بازیکنان دعوت نشده نشان می‌دهد که قلعه‌نویی از نام‌های بزرگ و سرشناسی گذر کرده است.

کریم انصاری‌فرد غایب بزرگ فهرست جدید تیم ملی بود و در کنار این ستاره باتجربه که یکی از ۴ کاپیتان تیم ملی در سالیان گذشته بوده، غیبت مهرداد محمدی، اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی هم در نوع خود جالب‌توجه بود. سردار آزمون هم در اردوی ملی حضور پیدا نکرده تا فهرست جدید تیم ملی در غیاب ۵ مهاجم سرشناس و لژیونر بسته شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    اي كاش آقاي قلعه نويي علاوه بر به روز رساني علمي و تخصصي خود در فوتبال از طريق دوره هاي آموزشي مدرن بين المللي، مطالعات در زمينه ادبيات گفتاري، روانشناسي، فلسفه ، منطق و … هم داشته باشد كه بهتره بتواند با مخاطب امروزي ارتباط مثبت برقرار نمايد.
    • یک ایرانی IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      بله توصیه های شما رو در قالب سرمربی حرفه ایتان آقای کی‌روش مشاهده کردیم و میوه آن شش گلی بود که در جام جهانی نوش جان شد
    • حمید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      دوست عزیز ایشان اگر تمام این فضایل را داشت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکرد و نیاز نبود مربی فوتبال بشه
  • الف IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    قدوس رو هم کلا دعوت نمیکرد بهتر بود. ایران توی یه جور رودروایستی با قدوس افتاده که چون ایران رو به سوئد ترجیح داد پس تا پایان دوره اش بیاد بازی کنه. در حالیکه بازیکنی به شدت بی کیفیته. یه ثانیه نمیتونه توپو پیش خودش نگه داره از بس که استرس میگیره.
  • به تو چه IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    صیادمنش و مهرداد محمدی حقشون بود دعوت شن
  • مهدی مختاری DE ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    کریم انصاریفر،زاهدی،مجیدحسینی،میلادمحمدی،علی کریمی،رزبه چشمی،الهیارصیادمنش ویکی دونفردیگه واقعادرسطح تیم ملی نیستن والکی لیست پرکردن،امیدواریم قلعه نویی تغییرتحول درست واساسی بده به تیم ملی
    • تاجی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      امیری وترابی خوبن؟؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    قلعه نویی کارش درسته، قطعا باتفکر هجومیش موفق میشه ...
  • رضا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    به امیدموفقیت تیم ملی
  • ایران من IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    مربی باید یک ملت پشتش باشه تا نتیجه بگیره حمایت کنید تا بازیکنان و هم مربی خودشان رو باور داشته باشن نتیجه نگرفتن آنوقت انتقاد کن
  • میرزای IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    به نظرم فوتبال ملی ایران از جام جهانی ۹۸ تا الان هیچ پیشرفتی نداشته بزارین یه مربی داخلی ایده خودشون نشون بده فک کنم از از کی‌روش خیلی بهتر عمل کنه
  • لنگ سوراخ IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    اونی که میگه این بدرد نمیخوره اون بدردنمی خوره حتماامیری وترابی بدرد میخوره
    • ن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      امیری راقبول دارم ولی ترابی روهیشکی گردن نمیگیره
  • رصا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    بهترین فرصت برای گذر از نام هاي بزرگ و میدان دادن به جوانان و ساختن یک تیم جدید
  • استق لا لی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    هرچی برانکو بگه...
  • سعید IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    نسل خوب فوتبالی عالی داریم وبهترینهای آسیارادراختیارداریم اگربااین ستاره هایی که فوتبال ماداردقهرمان آسیانشویم یعنی بایدقلعه نویی خودکشی کند
  • آوات IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    سلام دوستان کی روش که اصلا موفق نبود، مطمئنا قلعه نوعی که از علم روز فوتبال دنیا خیلی عقبه جواب نمیده و ما الکی ادای ژاپن درآوردیم و به مربی داخلی تیم ملی سپردیم و نشان از تعصب خشک داره و قطعا اول درجا میزنیم بعد اگه قلعه نوعی بمونه کم کم پسرفت میکنیم😔
  • احمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    چرت وپرت هستن فقط پول میگیرن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی