جریمه‌های هنگفت باشگاه‌های انگلیسی به دلیل توهین به داور و ایجاد هرج و مرج/ صدرنشین لیگ برتر در صدر لیست بی‌انضباط‌ها
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه‌های انگلیسی به دلیل رفتارهای غلط در زمین مسابقه ۱٫۳ میلیون پوند جریمه شدند و آرسنال در صدر جدول مجازات‌ها قرار دارد.

باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ چمپیونشیپ این فصل به دلیل رفتارهای توهین‌آمیز و تهاجمی مبلغ ۱٫۳ میلیون پوند هزینه کردند. نشریه «سان» مبالغ حیرت‌آوری که به دلیل تنبیه بازیکنان و مربیان بددهن توسط اتحادیه فوتبال جمع‌آوری شده را فاش کرد.

در پی شکست فولام در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با سه کارت قرمز، در حالیکه هنوز مجازات الکساندر میتروویچ و مارکو سیلوا تعیین نشده، جریمه تمام تیم‌هایی که شامل مجازات شدند مشخص شد.

آرسنال با هزینه ۱۸۵۰۰۰ پوندی بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر جریمه شد، در حالیکه مبلغ جریمه‌های منچستریونایتد و اورتون نیز شش رقمی است. فقط پنج باشگاه لیگ برتری هستند که هنوز به دلیل رفتار ناشایست در زمین جریمه نشده‌اند. اتحادیه فوتبال انگلیس بیش از ۱۰۰ جریمه برای باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ چمپیونشیپ صادر کرده که مجموعاً ۱,۲۷۹,۳۷۵ پوند می‌شود.

میتروویچ به دلیل رفتار وحشتناکش در قبال کریس کاوانا در شکست فولام در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، با بزرگترین جریمه انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس مواجه خواهد شد.

اما پنج سال پس از اینکه ومبلی مجدداً کمپین «احترام» را راه‌اندازی کرد، بی‌احترامی‌ها کمتر شده است. از ۲۰ باشگاه لیگ برتر، ۱۵ باشگاه مجموعا ۹۳۲۵۰۰ پوند جریمه شدند. جریمه قریب‌الوقوع میتروویچ، در کنار جریمه‌های فولام و سرمربی سیلوا، این رقم را به راحتی از مرز ۱ میلیون پوند عبور خواهد داد که نشان شرمساری لیگ برتر خواهد بود.

جریمه‌های هنگفت باشگاه‌های انگلیسی به دلیل توهین به داور و ایجاد هرج و مرج/ صدرنشین لیگ برتر در صدر لیست بی‌انضباط‌ها

آرسنال با جریمه‌ای بالغ بر ۱۸۵۰۰۰ پوند در صدر جدول قرار دارد. میکل آرتتا که توسط بسیاری به خاطر برخی رفتارهایش در کنار زمین مورد انتقاد قرار گرفته، به درستی با فوتبالی که بازیکنانش ارائه می‌دهند جور درمی‌آید.

بزرگترین جریمه تا اینجای فصل، ۷۵۰۰۰ پوندی بود که منچسترسیتی به خاطر رفتارش در بازی حساس ماه گذشته در امارات دریافت کرد. و همراه با آرسنال، یونایتد و اورتون هر دو بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند به دلیل نقض مکرر قوانین جریمه شدند.

نگرانی اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد اتفاقاتی که هر هفته رخ می‌دهد، به حدی است که مقامات ارشد ومبلی اخیراً به همه باشگاه‌ها نامه نوشتند و مسئولیت‌هایشان در قبال رفتار بازیکنان و کادر مربیگری را به آنها یادآوری کردند.

سخنگوی اتحادیه انگلیس در پاسخ به پرسش‌های نشریه سان گفت: «داوران و مسئولان مسابقات نقشی حیاتی در ورزش ملی ما دارند. هرگونه رفتار نامناسب نسبت به آنها غیر قابل قبول است. بازیکنان، مربیان، کادر پشتیبانی و مسئولان باشگاه موظفند با آنها با احترام رفتار کنند و در صورت وجود شواهدی مبنی بر عدم رعایت استانداردها، علیه هر کسی که در فوتبال انگلیس دخیل است اقدام خواهد شد.»

جریمه‌های هنگفت باشگاه‌های انگلیسی به دلیل توهین به داور و ایجاد هرج و مرج/ صدرنشین لیگ برتر در صدر لیست بی‌انضباط‌ها

علاوه بر باشگاه‌های لیگ برتر، ۱۵ باشگاه از ۲۴ باشگاه چمپیونشیپ، ۱۳ باشگاه در لیگ یک و ۱۲ باشگاه در لیگ دو با تنبیه بخش انضباطی مواجه شدند.

بر اساس مقیاس مجازات مالی اتحادیه فوتبال انگلیس، باشگاه‌های ثرورتمندتر ضربه مالی سنگین‌تری می‌خورند. با این حال بسیاری از اعضای تیم آرتتا در هفته بیشتر از ۱۸۵۰۰۰ پوندی که جریمه شدند درآمد دارند.

مشکلی جدی در فوتبال وجود دارد، و هرچه سریع‌تر خیلی از مسائل باید تغییر کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی