خداحافظی غیرمنتظره کودک اعجوبه بارسلونا از دنیای فوتبال/ افشاگری پیکه در خصوص تصمیم زوج سابق مسی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بویان کرکیچ که زمانی در بارسلونا به او لقب کودک اعجوبه را داده بودند، از فوتبال بازنشسته شد.

بویان کرکیچ، بازیکن اسپانیایی، در تابستان سال گذشته به دلیل یک مصدومیت شدید مجبور به جراحی شد و به همین دلیل نام او از فهرست باشگاه ژاپنی ویسل کوبه خارج شد. بویان که حالا ۳۲ ساله است، کاملا ریکاوری کرده و در انتقالات زمستانی بازیکن آزاد بود ولی بدون تیم ماند.

بویان امروز به رسانه‌ها اطلاع داد که فردا در ورزشگاه نوکمپ نشست خبری خواهد داشت بدون اینکه دلیل آن را ذکر کند ولی طبق ادعای مارکا، بویان قصد دارد خداحافظی خود از فوتبال را رسما اعلام کند. اخیرا جرارد پیکه در یکی از ارتباط‌های زنده ویدیویی خود فاش کرده بود که بویان از فوتبال بازنشسته خواهد شد.

بویان که متولد شهر ییدا در کاتالونیاست، فوتبالش را از لاماسیا شروع کرد و در رده‌های پایه بارسلونا توانست بیش از ۸۰۰ گل به ثمر برساند تا به او لقب کودک اعجوبه را بدهند. او فصل ۰۸-۲۰۰۷ توسط فرانک رایکارد به تیم اول بارسلونا راه یافت و با ۱۷ سال سن، در ۴۸ بازی توانست ۱۲ گل بزند و رکوردهای مختلفی را هم شکست. او در مارس ۲۰۱۱ با ۲۰ سال و ۲۰۲ روز به رکورد یکصدمین بازی خود با پیراهن بارسلونا رسید و جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسا شد که توانسته ۱۰۰ بازی برای تیم اول انجام دهد. بویان با ۱۷ سال و ۲۱۷ روز موفق به گلزنی برای بارسا در لیگ قهرمانان برابر شالکه نیز شد و توانست دومین گلزن جوان تاریخ بارسا در این رقابت‌ها شود.

دوره درخشش بویان کوتاه بود و در سال ۲۰۱۱ به رم پیوست. او مقطعی قرضی در میلان هم بازی کرد و سال ۲۰۱۳ به بارسا برگشت و به آژاکس قرض داده شد. بویان در سال‌های اخیر بازی برای استوک سیتی، ماینتس، آلاوس و مونترال ایمپکت را تجربه کرده و از سال ۲۰۲۱ برای ویسل بازی می‌کرد.

بویان کرکیچ که بیشترین بازی و گل‌های دوران فوتبالش را با پیراهن بارسلونا به ثبت رساند (۱۶۳ بازی و ۴۱ گل) در طول ۱۵ سال فوتبال حرفه‌ای خود، فقط یک بار در سال ۲۰۰۸ پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد.

این مطلب را هم بخوانید: عجیب‌ترین نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا/ از انتقال ستاره‌ها به تیم‌های کوچک تا قراردادهای یک یورویی و ۲ ماهه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی