کجا و چگونه می توانید معاوضه یا تهاتر ملک انجام دهید؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازار رسمی و یا محلی (بنگاه) برای انجام این معاملات که به طور تخصصی فعالیت کند وجود ندارد ولی بسترهایی در قالب سایت و یا اپلیکیشن وجود دارد که افرادی که قصد معاوضه و یا تهاتر را دارند را به هم ارتباط می دهند.

یکی از این بسترها که به صورت تخصصی در این حوزه کار می ­کند اپلیکیشن یر ب یر است. نحوه عملکرد این اپلیکیشن به این صورت است که کاربر خدمات قابل ارائه خود را به صورت دارایی ثبت می کند و پیشنهاد هایی را که برای معاوضه با این دارایی می خواهد بگیرد را مشخص می کند و اپلیکیشن با توجه به اطلاعاتی که کاربر ثبت کرده پیشنهاد های مرتبط را نمایش می دهد.

از مزیت­های این اپلیکیشن این است که کاربر نیاز به جستجو برای پیشنهاد ندارد اپلیکیشن فقط پیشنهاد های مرتبط را ارسال می کند. در ضمن کل پیشنهاد ها در بازه قیمتی کاربر قرار می گیرد و پیشنهاد های خارج از این بازه قیمت، برای کاربر ارسال نمی گردد.

از کجا می­توان این اپلیکیشن را دانلود کرد؟

در مارکت کافه بازار می توانید اپلیکیشن یر ب یر را دانلود کنید و یا با کلیک بر روی لینک (https://yerbyer.com/landing)وارد یر ب یر شوید و اولین آگهی معاوضه خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و منتظر پیشنهاد هایی که تیم یر ب یر برای شما ارسال می کند باشید.

همه مراحل استفاده از اپلیکیشن و ارائه خدمات رایگان می باشد.

در ادامه به صورت تخصصی در رابطه با معاوضه و تهاتر ملک توضیح می دهیم.

در این وضعیت رکود بازار مسکن، معاوضه ملک یکی از گزینه ­های مناسب است. شاید این نوع معامله به نظر ساده بیایید ولی نکته های پیچیده خود را دارد.

دانستن این نکته ها به شما کمک می­کند تا معامله­ای مطمئن داشته باشید. بسیاری از ما در رابطه با دادو ستد ملک مطالبی را شنیده ایم و از زمان های قدیم تا به امروز این معاملات در جامعه در جریان است.

چرا برخی افراد از روش­های قدیمی مانند معاوضه و تهاتر ملک استفاده می­ کنند؟

نوسانات بالای بازار، عدم نقدشوندگی سریع، کمبود نقدینگی و مشکلات جا به جایی پول در حساب های بانکی مهمترین دلایل اقبال افراد به تهاترو معاوضه است. به طور مثال فروشنده ملک می خواهد زمین، مغازه و یا مصالح ساختمانی خود را معامله کند معاوضه این امکان را می دهد تا بدون جا به جایی پول دارایی خود را بفروشد و دارایی مد نظر خود را بدست آورد.

چون ارزش پول رو به کاهش است معاوضه با پول نگرانی هایی را برای صاحب دارایی ایجاد می کند اما زمانی که دو دارایی باهم معاوضه می شوند صاحبان دارایی دیگر نگران افت ارزش پول خود نیستند. با کلیک بر روی لینک بدون هزینه شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

معاوضه و تهاتر ملک

رکود بازار ملک باعث شده است که معاوضه در بین صاحبان املاک به روش متداول تبدیل شود. معاوضه در لغت به معنای دادو ستد است ولی از نظر حقوقی به قراردادی گفته می­ شود که در ازای دارایی یک دارایی دیگر را از طرف مقابل بگیرد. به طور مثال شخصی آپارتمان خود را با ویلا معاوضه می­ کند با این کار هم دارایی خود را فروخته وهم اینکه بدون اینکه نیاز باشد زمانی برای پیدا کردن دارایی (دارایی و یا خدمات) مد نظر خود صرف کند. جهت مشاهده اگهی معاوضه ملک کلیک کنید.

قوانین معاوضه و تهاتر ملک:

در ابتدا شاید اینطور به نظر برسد که معاوضه کار بسیار ساده ای است و نیاز به قانون یا مراجعه قانون گذار ندارد. ولی این تصور کاملا اشتباه است و مانند هر معامله ای نیاز است قانونی و رسمی و با یک قرارداد کاملا رسمی انجام شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل در مراجع قانونی قابلیت استناد داشته باشد.

چند ویژگی که در زمان عقد قرارداد باید دقت آن داشته باشید برای شما در ادامه عنوان کردیم. این ویژگی ها عبارتند از :

  1. برای معاوضه خواست هر دو طرف معامله نیاز است.( معاوضه عقد )
  2. هر یک از طرفین مالی را از دست می­دهند و مالک دارایی دیگری می­شوند. ( معاوضه عقد تکمیلی )
  3. دو دارایی در عوض یکدیگر مبادله می­شوند. (معاوضه عقد تعویض)

نکته ای که در این نوع قرارداد ها وجود دارد این است که تحت هیچ شرایطی امکان فسخ قرارداد به صورت یک طرفه وجود ندارد و برای فسخ رضایت کامل دو طرف لازم است . هم چنین انتقال مالکیت باید به صورت همزمان باشد.

اطلاعاتی که در قرارداد معاوضه، تهاتر باید ذکر شود:

  1. مشخصات دوطرف معامله
  2. توافقاتی که هر دوطرف معامله انجام داده­اند، باید در قرارداد ذکر شود
  3. مشخصات دارایی که قرار است مبادله شود.
  4. تعداد نسخه­های قرارداد
  5. مشخص نمودن راه حل در صورت بروز مشکل و مراجع حل اختلاف مشخص شود.
  6. دراین نوع قرارداد هم مانند دیگر قراردادها اولین موردی که درج می شود مشخصات کامل  طرفین و تاریخ دقیق روز عقد قرارداد است

نکات حقوقی معاوضه ملک

  1. در زمان معاوضه از صحت و درستی هویت شخص طرف قرارداد اطمینان حاصل شود.
  2. چک شود صاحبان ملک خود ایشان باشند.
  3. قرارداد و اظهار در یکی از بنگاه­های معتبر انجام شود. کد رهگیری املاک گرفته و اعتبار آن را بررسی شود.
  4. در صورتی که ملک مورد نظر دارای وام باشد قبل از معامله با کارشناس مالیاتی و مشاوره املاک و امور مالی مشورت کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی