نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
افشاگری بعد از ۳۳ سال؛ مافیا ایتالیا به دنبال داور معروف ایرانی بود
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محسن زمانی دبیرکل اسبق کمیته داوران می گوید: فنایی در فینال خیلی خوب پرجم زد اما ایتالیایی‌ها مخالف او بودند. بعد از پایان بازی، فنایی را به سرعت به آلمان انتقال دادیم تا اذیتش نکنند.

محسن زمانی دبیرکل پیشین کمیته داوران ایران و آسیا هنوز هم بسیاری از خاطرات گذشته را به یاد می‌آورد و با جزییات آن‌ها را روایت می‌کند. داوری که نه تنها شاگردان زیادی را به این رشته معرفی کرده، بلکه در آوردگاه‌هایی چون فینال المپیک و مقدماتی جام جهانی در اروپا سوت زده است.

او درباره انتخاب محمد فنایی به عنوان داور فینال جام جهانی گفت:  من رییس کمیته داوران ایران بودم که او برای جام جهانی انتخاب شد. ما این موضوع را به شدت پیگیری کردیم. در آن زمان مرحوم نامدار عضو فیفا بود و به او گفتم «جعفر، ما فنایی را می‌خواهیم معرفی کنیم و شما باید او را حمایت کنید» که نامدار هم قبول کرد. ایشان در فیفا از فنایی حمایت کرد. فنایی شانس آورد که همه کمک داوران ۸ تیم برتر داوری خراب کردند و فرصت به او رسید. قصه زیر سر رییس باشگاه نیروهوایی بود که با دارایی‌چی‌ها یک دسته شدند و شاهین را نابود کردند. این اتفاق کل ایران را ناراحت کرد. حتی من داور نیز ناراحت شدم. این اتفاق روی ما و مردم اثر گذاشت. نمی‌دانم چرا باید این‌گونه می‌شد. حتی در نیمه‌نهایی هم کمک داوران خوب نبود و به مرحوم نامدار گفتم که سعی کن برای بازی آخر اسم فنایی را رد کنی. در آن زمان یک نماینده ایرانی دیگر که اسمش را به خاطر نمی‌آورم، در فیفا داشتیم و این دو فرد قدری فشار آوردند که فنایی به عنوان کمک داور فینال انتخاب شد. فنایی در فینال خیلی خوب پرجم زد اما ایتالیایی‌ها مخالف او بودند. بعد از پایان بازی، فنایی را به سرعت به آلمان انتقال دادیم تا اذیتش نکنند. او سپس به ایران آمد و از او استقبال ویژه‌ای کردیم. مافیای ایتالیا دنبال فنایی بود و آن‌ها مخالف پرچم زدن او در فینال بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • از شاهین به پرسپولیس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    آقای محسن زمانی انشالله سلامت باشند ایشان یه پرسپولیسی اصیل بودن که هیچوقت موجب ناراحتی پرسپولیس و شخص علی پروین نشدند خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • صابر IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    یهو از جام جهانی رفتین گیر دادید به تاج خسته نشدید از تخریب تاج
  • امید LT ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    جناب زمانی ...در مورد بهمن خان بهلولی هم بفرمایید چرا همیشه قضاوت بازی‌های پرسپولیس با جناب بهلولی بود ..ریشه ی عناد خودتون با تیم تاج رو هم لطفا بفرمایین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی