اولویت وزارت ورزش برای انتخاب جانشین فتح‌الله‌زاده/ پیشنهاد وسوسه‌انگیز یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزارت ورزش برای انتخاب سومین مدیرعامل باشگاه استقلال در یک فصل این بار به دنبال فردی متمایز با دو مدیر قبلی است تا شاید بتواند این باشگاه را از وضعیت بحرانی خارج کند.

پس از آنکه دو مدیر باتجربه و سابقه دار در مدیریت فوتبال نتوانستند از پس «غول» بدهی های باشگاه استقلال بربیایند و هر یک به نوعی درآمدهای این باشگاه را صرف امور دیگر کردند، وزارت ورزش به دنبال مدیری است که بتواند این مشکلات را ریشه کن کند.

عمده مشکلی که در سالهای اخیر یقه استقلال و البته پرسپولیس را گرفته، بدهی های مالی و رای های انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال بوده که به واسطه افزایش قیمت ارز رقم های سرسام آوری را به این دو باشگاه تحمیل کرده است.

یکی از سنگین ترین پرونده های باشگاه استقلال تاکنون مربوط به آندره استراماچونی می شود که علی فتح الله زاده به خاطر ناتوانی در تامین مطالبات وی ناچار شد از سمت خود کناره گیری کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مسئولان وزارت ورزش تاکید دارند این وزارتخانه منابع پرداخت این طلب را تامین و در اختیار دو مدیرعامل این باشگاه قرار داده است اما این منابع مالی صرف موارد دیگری شده اند.

اولویت وزارت ورزش برای انتخاب جانشین فتح‌الله‌زاده/ پیشنهاد وسوسه‌انگیز یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال

علی فتح الله زاده که تلاش زیادی کرد تا مطالبات استراماچونی را پرداخت کند، پس از آنکه موفق به این کار نشد با انتشار پستی از مسئولیت خود کناره گیری کرد اما حمید سجادی وزیر ورزش تاکید کرد استعفایی از مدیرعامل استقلال به دستش نرسیده است. با این حال قرار است وزارت ورزش امروز در مورد این استعفا و مشکلاتی که باشگاه استقلال با آن مواجه شده بررسی نهایی را انجام دهد و تکلیف رفتن یا ماندن فتح الله زاده را هم مشخص کند.

وزارت ورزش به دنبال مدیری است که بتواند منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات استراماچونی و همچنین مبلغی از قرارداد بازیکنان را تامین کند. هر چند یکی از گزینه های مدیرعامل این وعده را به وزارت ورزش داده اما به واسطه اتفاقات قبلی وزیر روی این حرف حساب نکرده است. شرایط مالی وزارت ورزش، فدراسیون ها و باشگاه ها به گونه ای است که وزارت ورزش چاره ای جز اعتماد کردن به گزینه ای که مدعی آوردن پول است، ندارد و باید فردی را به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب کند که در کوتاهترین زمان ممنکن پول به باشگاه تزریق کند.

دلیل رد درخواست وزارت ورزش برای حضور در مدیریت باشگاه استقلال مشکلات مالی شدید و خزانه خالی این باشگاه است که هر مدیری را روی مین خواهد فرستاد و عمر حضورش در جمع آبی پوشان را کم خواهد کرد. باید دید وزارت ورزش می تواند مدیرعاملی برای استقلال انتخاب کند که حداقل تا پایان فصل مشکلات مالی این تیم را حل کند یا همچنان وضعیت مالی این باشگاه با آشفتگی و بحران خودساخته ادامه خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • ساوالان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    راستی دوبار پول استرا داده شده ولی پرداخت نشده. این به کنار!!!!!!!!!!!!!! پول فروش قایدی کجا رفت...1.7میلیون یورو!!!!!!!!! باز با این همه بدهی رفتند قایدی را با 2میلیون دلار اوردند...محبی را هم با ان قیمت.... 700میلیارد هم امسال ریخت پاش کردند.حالا مقصر پرسپولیس هست.. درد استقلال این هست که با پرسپولیس بزرگ رقابت می کند و در این راه مجبور هست که هزینه گزاف بدهد.. و گرنه استقلال با 100میلیارد هم اداره می شود...
    • زهرا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      گل گفتید آقا ساوالان زنده باشید انشاالله تعالی چقدر حرفهاتون درسته زنده باد پرسپولیس سرتاسر مردمی آریایی همیشه قهرمان محبوب و مظلوم و غریب وزنده باد آقا یحیی سرمربی سرخ ترین و محبوب ترین و مظلوم ترین تیم ایران انشاالله تعالی یا منتقم
    • مکتب عبده IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      لنگیها توجه کنند .. واقعا براتون زوده در مورد مدیریت پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا اظهار فضل کنین شماها بجای پست و کامنت گذاشتن فعلا راجع به سهمیه پنالتی هایی که از طرف کمیته داوران به تیمتون تعلق میگیره تا در کورس باقی بمانید پاسخگو باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی