نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
خداحافظی رعنا رحیم‌پور با بی‌بی‌سی فارسی/ پشت‌پرده این جدایی چیست؛ استعفا یا اخراج؟
منبع: شهرآرا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رعنا رحیم‌پور که از سال ۱۳۸۸ به شبکه بی‌بی‌سی پیوسته بود، شب گذشته پس از ۱۵ سال با بغض در برنامه آخر خود از مخاطبان این شبکه خداحافظی کرد.

رعنا رحیم‌پور بعد از ۱۵ سال کار در بی‌بی‌سی فارسی، در آخرین اجرای برنامه ۶۰ دقیقه‌ با مخاطبان این شبکه برای همیشه و با بغض خداحافظی کرد؛ این خداحافظی از نظر برخی رسانه‌ها نمایشی بوده و او به دلیل افشای فعالیت‌های سازمان سیا از این تلویزیون اخراج شده است.

رعنا رحیم‌پور کیست؟

رعنا رحیم پور متولد دی ماه ۱۳۶۱ و یک شهروند ایرانی-بریتانیایی است که آبان ماه سال گذشته فایلی از مکالمات تلفنی‌اش افشا و منتشر شد که در آن چنین اظهار می‌کرد که برای برخی رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین، ایرانِ «تکه‌پاره» و «تجزیه‌شده» هدف است، نه دموکراسی!

رحیم‌پور در آن فایل صوتی به صورت مستقیم به شبکه تروریستی اینترنشنال اشاره کرده و گفته بود که به اینترنشنالی‌ها دستور داده شده که فقط با لیدرهای احزاب تجزیه‌طلب گفت‌وگو بگیرند و به آن‌ها تریبون بدهند. پس از آن، اینترنشنال چندین گزارش علیه رحیم‌پور کار کرد.

این مجری شبکه انگلیسی مدتی قبل نیز با اشاره به فراری شدن اعضای شبکه اینترنشنال به آمریکا مدعی شد که آفکام به دنبال باطل کردن مجوز این شبکه بوده است و تروریست‌ها با اقدامی پیش‌دستانه لندن را ترک کرده‌اند. البته بعدها مشخص شد که عربستان این شبکه تروریستی را به سازمان سیا واگذار کرده است.

به نظر می‌رسد که رحیم‌پور به دلیل اصرار در افشای ماهیت شبکه‌های تروریستی و ضدایرانی بعد از چند ماه تعلیق از بی‌بی‌سی فارسی با دستور مدیران این شبکه کنار گذاشته شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی