نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سرخ‌ها بر سر دوراهی ماندن و رفتن سرمربی پرسپولیسی/ اختلاف مدیریتی بین سرمربی و مدیرعامل بالا گرفت
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

از وقتی شعار حیا کن رها کن از سوی هواداران نساجی خطاب به مربی این تیم شروع شد این تیم به حاشیه رفت.

هنوز ۵ بازی برای تیم نساجی در لیگ برتر باقی مانده و آنها می‌توانند با عملکرد بهتر جایگاه خود را ارتقا دهند با این حال پرواضح است که این تیم در جدول رده‌بندی اصلا جایگاه خوبی ندارد و به لطف از دست دادن امتیاز از سوی رقباست که در لیگ برتر ماندگار شده است. 

توقع می‌رفت تیمی با امکانات حرفه‌ای، وقتی قهرمان جام‌حذفی شد عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال نساجی هرچند در جمع ۸ تیم برتر جام‌حذفی حضور دارد اما خوب بازی نمی‌کند، موقعیت نمی‌سازد، بازیکن چهارچوب شناس ندارد و نمی‌شود روی این تیم حساب کرد. هواداران تیم نساجی توقع داشتند این تیم در فصل جدید و پس از قهرمانی در جام‌حذفی در قامت تیمی مدعی روانه مسابقات شود و حالا که نماینده ایران در آسیا است در قواره قهرمان به میدان برود اما حالا مطهری از نساجی تیمی ساخته که باید به بقا در لیگ برتر دلخوش باشد و همین هواداران این تیم را نگران کرده است. 

 مصاحبه جنجالی مطهری 

شرایط هرچند برای نساجی بحرانی پیش می‌رود اما هرگز موضوع برای باشگاه و هواداران نساجی تا این حد حساس نبود تا اینکه مصاحبه جنجالی حمید مطهری بعد از شکست مقابل تیم گل‌گهر و اظهارات این مربی را دیدند و واکنش نشان دادند. این مصاحبه حق‌به‌جانب به نوعی باعث دلخوری هم مسئولان باشگاه و هم هواداران شد. 

پس از اینکه مطهری استعفا داد و مسئولان باشگاه نساجی او را برگرداندند هرچند اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشت اما به لطف درایت رضا حدادیان خیلی زود همه‌چیز ختم شده و طرفین به شرایط عادی برگشتند. این آغاز همان شکاف‌ عمیق بین مدیریت و کادر فنی بود. دو طرف جبهه خود را تغییر دادند و دیگر نساجی آن تیمی نشد که توقع می‌رفت. درنهایت کار به اینجا کشید که نساجی یازدهمین شکست خود را این‌بار مقابل تیم فولاد تجربه کرد و این‌بار مدیران باشگاه تصمیم به برگزاری جلسه اضطراری گرفتند. از این‌رو قرار است به گفته ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران‌، با توجه به شرایط موجود روز شنبه(امروز) جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور اعضای هیات‌مدیره به‌منظور بررسی وضعیت کادر فنی تا پایان فصل جاری، برگزار شود. 

سرخ‌ها بر سر دوراهی ماندن و رفتن سرمربی پرسپولیسی/ اختلاف مدیریتی بین سرمربی و مدیرعامل بالا گرفت

 اعلام نارضایتی مدیران نساجی از نتایج تیم

اعلام چنین جلسه‌ای از سوی مدیریت یک باشگاه با اعتراف به نتیجه نگرفتن و اشاره به اینکه با شرایط سختی مواجه هستند و اگر تیم‌های ته‌جدول کمی بیشتر امتیاز جمع می‌کردند، الان آنها گزینه اصلی سقوط بودند نشان از استیصال مدیریت این باشگاه است. رسانه‌ای کردن چنین نقطه ضعفی به نوعی اعلام نارضایتی از عملکرد حمید مطهری است و چون قرار است هیات‌مدیره در مورد این مربی در جلسه تصمیم بگیرد هیچ بعید نیست خروجی جلسه به معنی عزل حمید مطهری باشد. 

همه می‌گفتند دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در دورانی که کنار این مربی در پرسپولیس فعالیت می‌کرد، نقش ویژه‌ای در کادرفنی سرخ‌پوشان داشت و با به دست آوردن تجربیات بسیار در پرسپولیس تصمیم گرفته نفر اول باشد اما او در اولین تجربه سرمربیگری خود در آستانه برکناری قرار گرفته است. اعتمادبه‌نفس بیش از حد و اصرارهای او در اجرایی شدن تصمیماتش بی‌ آنکه به توانایی‌های باشگاه توجه کند خود دلیل محکمی برای عدم موفقیت اوست چراکه همواره کارگروهی هم‌سو با اصول باشگاه می‌تواند منطقی‌تر از تصمیمات احساسی و تک‌نفره باشد. 

 قهر مدیرعامل نساجی با مطهری

باشگاه نساجی به‌عنوان باشگاهی خصوصی نواقصی دارد و قطعا همچون تیم‌های دولتی هزینه نکرده است اما مطهری با علم به این موضوع به نساجی آمد و تقریبا هرآنچه خواست اجرایی شد. از این رو است که مدیران باشگاه با او دچار سوء‌تفاهم شدند. سوءتفاهمی که با گوشه‌گیری مدیرعامل از تیم همراه شده به‌طوری‌که در دو هفته اخیر مدیرعامل این باشگاه، تیم را همراهی نمی‌کند و برای بازی با فولاد نیز با پرواز جداگانه راهی خوزستان شد، بازی را دید و برگشت. به نظر می‌رسد او با مطهری قهر کرده است.  فاصله‌ای که بین مدیریت و حمید مطهری افتاده بزرگ‌ترین مشکل این روزهای تیم نساجی است. 

حال که این مربی جوان که می‌توانست آینده مربیگری فوتبال ایران را تا حدودی تضمین کند در اولین تجربه مربیگری خود با چنین چالشی روبه‌رو شده است بیشتر به سرمایه‌سوزی شبیه است تا کار حرفه‌ای. هواداران نساجی در مقابل این مربی قرار گرفتند و او راهی جز بازگرداندن اعتبار از دست رفته این تیم ندارد. 

سرخ‌ها بر سر دوراهی ماندن و رفتن سرمربی پرسپولیسی/ اختلاف مدیریتی بین سرمربی و مدیرعامل بالا گرفت

 مطهری پیشنهاد باشگاه را نپذیرفت 

سعی کردیم در این مورد با مسئولان باشگاه صحبت کنیم تا در جریان تصمیم و برنامه‌هایشان در جلسه امروز قرار بگیریم اما آنها ترجیح دادند سکوت کرده و تا برگزاری جلسه پاسخی ندهند. با این حال این باشگاه از عملکرد مطهری، تصمیمات و البته بی‌توجهی او به خواسته باشگاه گله داشت. در این مورد یکی از نزدیکان این باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «مدیریت و مالکیت باشگاه در خدمت حمید مطهری بودند تا او هیچ کم و کسری نداشته باشد اما حالا او و برخی دوستانش مدعی شده‌اند خواسته‌های این مربی عملی نشده است چون توان باشگاه‌ نساجی قابل مقایسه با رقبا نیست. درحالی‌که همه می‌دانند تیم نساجی در تهران کمپی مجهز و محل تمرین خوبی دارد و هرگز دغدغه چنین چیزی را نداشته است. مشکل نساجی در استان مازندران برای زمین و امکانات است.»

این فرد ادعا کرد: «این‌طور که آمار می‌گوید تیم نساجی در ابتدا ۵ خرید داشته که همگی به دستور حمید مطهری بوده است. ۲ خرید هم در نیم‌فصل داشت که گویا آنها هم با دستور مستقیم مطهری جذب شدند. حتی بازیکنانی که کنار گذاشت به درخواست مطهری بود. تلاش شد برخی بازیکنان را از تیم کنار نگذاریم اما مطهری اصرار به این کار داشت و هیچ‌یک از پیشنهادات باشگاه را نپذیرفت.»

طبق شنیده‌ها مطهری از نساجی مجوز دو اردوی برون‌مرزی گرفت، که هر کدام حدود ۳ میلیارد برای این تیم هزینه داشت. او یک بار ۵ بازیکن و بار دیگر ۲ بازیکن جذب کرده که حدود ۱۳ میلیارد برای باشگاه هزینه داشته است. بازیکن خارجی که به خواست مطهری به خدمت تیم نساجی درآمد بالغ بر ۱۰ میلیارد یا بهتر است بگوییم ۱۸۰ هزار دلار قیمت دارد که در کنار خرج و مخارج اسکان و خوراک او مبلغ قابل توجهی خواهد بود. 

به گفته نزدیکان باشگاه این هزینه‌ها وقتی موجب ناراحتی مسئولان باشگاه نساجی می‌شود که آنها موفق نشدند از این نفرات آن‌طور که باید استفاده کنند و این نشان می‌دهد هرچند خریدها با خواست مطهری انجام شده اما حتی خودش هم راضی نیست و آن‌طور که باید به آنها میدان نمی‌دهد. این مربی بارها برنامه سفر بازی‌های خارج از خانه را تغییر داده و این‌گونه نیز به باشگاه هزینه وارد کرده است. از این رو وقتی نتایج ضعیف تیم نساجی را در کنار این هزینه‌ها قرار دهید متوجه عدم نارضایتی مدیران این باشگاه خواهید شد. 

 نساجی بر سر دوراهی ماندن و رفتن مطهری

از وقتی شعار حیا کن رها کن از سوی هواداران نساجی خطاب به مربی این تیم شروع شد این تیم به حاشیه رفت و بعید است با توجه به اینکه مدیرعامل باشگاه نیز به خاطر نتایج عذرخواهی کرده است ادامه همکاری صورت گیرد. آنچه از شنیده‌ها در حوالی باشگاه نساجی به گوش می‌رسد حکایت از پایان راه مطهری با نساجی دارد. با این حال این موضوع قطعیت پیدا نکرده است. چراکه مدیران این باشگاه نمی‌خواهند تیم را در این پنج هفته از رقابت‌ها به حاشیه ببرند. از طرفی بقای آنها در لیگ برتر قطعی است و شاید این فرصت را به خود و مطهری بدهند که مسابقات را به سرانجام رسانده و جدایی دوستانه‌تری داشته باشند. از طرفی دفعه قبل نساجی‌چی‌ها با برکناری مجید جلالی تیم را در اواسط نیم‌فصل دوم به ساکت الهامی سپردند و موفق هم بودند تا جایی که سال بعد با او قهرمان جام‌حذفی شدند. از این رو شاید بار دیگر ریسک کرده و تیم خود را در هفته‌های پایانی با تغییر روبه‌رو کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی