نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مهدی طارمی «چهره سال» ورزش ایران شد/ مهاجم بوشهری بالاتر از شخصیت‌های مشهور و مدال‌آوران جهانی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مخاطبان خبرورزشی در آخرین بخش از این رویداد، عنوان چهره سال ورزشی ایران در سال ۱۴۰۱ را انتخاب کردند.

سایت خبرورزشی با پایان سال ۱۴۰۱ به برگزاری چندین نظرسنجی بزرگ با شاخصه‌های مختلف پرداخت که اکنون با توجه به اتمام کار و ثبت رای مردم، عنوان چهره سال از میان آن‌ها نیز انتخاب شد.

اولین دوره این نظرسنجی مربوط به بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران بود. در این بین علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند و حسین پورحمیدی در نظرسنجی حضور داشتند که در انتها از ۹۳٬۶۷۵ نفری که شرکت کردند، ۵۷٫۸ درصد به علیرضا بیرانوند رای دادند.

اینجا ببینید: یک پرسپولیسی بالاتر از همه/ بیرانوند مرد شماره یک فوتبال ایران

دومین نظرسنجی را مدافعان میانی فوتبال ایران به خود اختصاص دادند. چهره‌های حاضر در این بخش ترکیبی از بهترین مدافعان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی و بازیکنان حاضر در لیگ ایران بودند که در آن ۵۱٬۶۱۳ نفر شرکت کردند و ۲۹٫۳ درصد به رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال رای دادند و او را بهترین مدافع حال حاضر فوتبال ایران دانستند (اینجا). در دومین بخش از این نظرسنجی (به دلیل تعداد بازیکنان باکیفیت در این پست) مدافعان کناری به رقابت پرداختند که در آن بیش از ۵۰هزار نفر شرکت کردند، و در نهایت این وحید امیری بود که با کسب ۳۸ درصد آرا به عنوان بهترین مدافع کناری سال فوتبال ایران انتخاب شد (اینجا).

سومین دوره نظرسنجی مربوط به بازیکنان خط میانی بود. در این نظرسنجی با توجه به عملکرد هافبک‌های تدافعی و وینگرهایی که بهترین عملکرد را در سال داشتند یک نظر سنجی برگزار شد که با وجود چهره‌های نام آشنا، پس از دریافت بیش از ۴۰ هزار رای این محمد عمری، ستاره جوان باشگاه پرسپولیس بود که توانست با کسب چیزی حدود ۳۰ درصد آرا عنوان بهترین بازیکن خط میانی فوتبال ایران را به دست آورد. (اینجا)

در چهارمین نظرسنجی خبرورزشی نوبت به مهاجمان فوتبال ایران رسید. در این بخش مهدی طارمی با عملکرد درخشانی که در سال گذشته، در لیگ پرتغال و باشگاه پورتو از خود به جا گذاشته بود کار بسیار آسانی را  مقابل رقبا داشت و در انتها نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد پس از گذشت حدود ۳۰ ساعت و ثبت ۷۰هزار رأی، این مهاجم بوشهری بود که با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا با اختلاف و قاطعانه، عنوان بهترین مهاجم فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ را به دست آورد. لازم به ذکر است مهدی طارمی در نظرسنجی «بهترین لژیونر سال ۱۴۰۱» هم توانسته بود بیش‌ترین رأی را کسب کند.

‌پنجمین دوره برگزاری نظرسنجی خبرورزشی به سرمربیان برتر لیگ ایران پرداخت. در این بخش رقابت تنگاتنگی میان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو شکل گرفت اما در نهایت پس از ثبت ۸۶‌هزار رای این سرمربی پرسپولیس بود که بیش از ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص داد و اول شد (اینجا).

زنان ورزش ایران نیز در این رقابت حضور داشتند و ششمین دوره نظرسنجی خبرورزشی به آن‌ها اختصاص داشت. این بخش با حضور ۷ ورزشکار زن در رشته‌های مختلف برگزار شد که هر یک از آنان موفقیت‌های قابل توجهی را در سال گذشته کسب نموده بودند. اما در نهایت این محبوبیت بالای فرشته کریمی بود که باعث شد پس از ثبت بیش از ۴۰ هزار رای از دیگر ورزشکاران سبقت بگیرد و عنوان بهترین ورزشکار زن ایرانی در سال ۱۴۰۱ را برای خود به دست بیاورد. (اینجا)

هفتمین دوره نظرسنجی خبرورزشی به ورزشکارهای غیرفوتبالی تعلق داشت‌. جایی که با وجود ورزشکاران مشهور و نام‌آشنا این رحمان عموزاد بود که با عملکرد درخشان خود توانست از تمام رقبا پیشی بگیرد. ستاره جوان و نوظهور کشتی ایران در سال ۱۴۰۱ و تنها با وجود ۲۰ سال، توانست قهرمانی آسیا و پس از آن عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد. این سال پر مدال عموزاد به پیروزی او در نظرسنجی خبرورزشی منتهی شد.

و اما فینال نظرسنجی‌های خبرورزشی عنوان جذابی داشت که از دل آن چهره ورزشی سال ۱۴۰۱ بیرون آمد. این بخش رقابتی میان تمام برندگان نظرسنجی‌های گذشته بود که در انتها و پس از ثبت ۸۰هزار رای، مهدی طارمی، ستاره این روزهای فوتبال ایران که با گلزنی‌ها و عملکرد بی‌نظیر خود در پورتو طرفداران زیادی پیدا کرده است توانست با کسب چیزی نزدیک به ۳۰ درصد آرا، عنوان چهره ورزشی سال ۱۴۰۱ ایران را به دست آورد.

نظرسنجی چهره سال

خبرورزشی تشکر ویژه‌ای را به تمام مخاطبان خود که در این مسیر با ما همراهی داشتند، تقدیم می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کامران زارعی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    به این نمیگن یک نظر سنجی عادلانه چون یک نفر میتونه با ۲۰خط پیام بده به هر حال :همه میدونن سید حسین حسینی حقش بود بهترین بهترین ها باشه ،همان طور که نظر سنجی هاتون همش آقای اشراقی لنگی میزاره آخه چطور از بین مربیان اسم یحیی هست،ترابی که نیم فصل تعطیل بود مثل امیری که تعطیل و مصدوم بود:در نظر سنجی باید بهترین ها بازیشون تداوام داشته باشه:مثل مهری که امسال لنگی ها هم حسرت میخورن،رضاوند ،سید حسین حسینی ۰روزبه چشمی،قایدی حتی محبی راحت بگم کل تیم امسال تاج و صدرصد ساپینتو و کادرش ،اما افسوس که لنگی های پاچه خوار تمام شدنی نیستن
  • اشکان IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    جالبتر که با همین مهدی طارمی و البته سردار آزمون و خیلی دیگه حتی نتونستیم تیم نه چندان قوی آمریکا رو ببریم. آمریکایی که فوتبال ورزش چهارمش هم نیست! در ایران اگه کشتی رو بخاطر قدمت، ورزش اول بدونیم فوتبال ورزش دوم محسوب میشه هر چند بدلیل سرمایه گذاری، در اصل ورزش اول ایران فوتبال هست. طارمی در اصل بهترین فوتبالیست ایران هست اما در آسیا ، سون کره ای فوتبالیست اول محسوب میشه و در دنیا طارمی در خوش بینانه ترین حالت می‌تونه جز سی نفر باشه البته نفر سی ام. حالا مقایسه کنیم با قهرمانان اول دنیا،که در کشتی داریم. یا مثلاً امثال هادی چوپان که شاید تا پنجاه سال دیگه هیچ فردی از ایران و آسیا، نتونه کار چوپان رو تکرار کنه. همه اینها کنار هم و نظر سنجی و رای کاربران به طارمی که نفر اول ورزش ایران باشه؟! نشون میده هنوز در مرحله هواداری از ورزش هم بسیار آماتور هستیم و این بدلیل نپرداختن به سایر ورزشهایی هست که اتفاقا استعدادهای خیلی بهتری از فوتبال داریم. اما این دوستمون که از سید حسین حسینی بعنوان بهترین ورزش ایران گفتن، چی‌ باید گفت؟! کری خونی باشگاهی رو نه در فوتبال، که حتی به ورزش کشونده!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی