حمید درخشان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس گفت: باید چرخه مربیگری فوتبال از حالت معیوب در بیاید و خون تازه تزریق شود.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس که سوابق زیادی در امر مربیگری دارد، درباره اضافه نشدن چهره‌های جدید به چرخه مربیگری لیگ برتر گفت: «ما سال‌ها است که نام حرفه‌ای را در فوتبال یدک می‌کشیم اما اتفاقات ما حرفه‌ای نیست. اگرچه در فوتبال کنونی برخی مربیان واقعا بر اساس لیاقت و شایستگی فعالیت می‌کنند اما برخی هم وجود دارند که دانش آنها نسبت به مربیان جوان بیشتر نیست و به واسطه ارتباطات خود تیم می‌گیرند. این مربیان که از نظر مالی شرایط خوبی دارند، بازهم درآمد بیشتر می‌خواهند و کار کردن آن‌ها با ارتباط فضایی‌ای که دارند، اتفاق می‌افتد.»

او ادامه داد: «در این شرایط نقش مدیران برنامه و دلال‌ها هم نباید نادیده گرفته شود. مدیران برنامه به واسطه ارتباطاتی که با مدیران دارند، در تصمیم گیری‌ها بسیار موثرند و برخی مربیانی که چند سال است در فوتبال فعالیت می‌کنند، به واسطه همین ارتباطات خاص هم هست. دلال‌ها در ازای انتخاب یک سرمربی برای باشگاه به مدیر قول می‌دهند که در آوردن برخی بازیکنان خاص کمک شان کنند یا فعالیت‌های دیگری در جایی دیگر برایشان انجام بدهند و مدیر هم زیر بار انتخاب با واسطه سرمربی می‌رود.»

پیشکسوت فوتبال ایران همچنین گفت: «در چنین سال گذشته فدراسیون فوتبال مربیان خوبی تربیت کرده که نیاز به اعتماد دارند. باید چرخه مربیگری فوتبال از حالت معیوب در بیاید و خون تازه تزریق شود. بی شک اعتماد به مربیان جوان که در گذشته ستاره‌های بزرگی بوده اند، اتفاق مثبتی است. مثل اعتماد به آندرانیک تیموریان که در کادرفنی تیم ملی مشغول به کار شده است. فراموش نکنیم مربیان جوان هم باید به عنوان دستیار یا سرمربی در دسته‌های پایین کارشان را شروع کنند و آرام آرام بالا بیایند و مورد اعتماد قرار بگیرند.»

درخشان در پایان افزود: «من نمی‌خواهم به مربیان شایسته ایرانی اهانتی انجام بدهم. مربیان عزیز فوتبال ما که لیاقت کار کردن در لیگ برتر را دارند، بر اساس این شایستگی تیم دارند و حرف‌هایی که در بالا زدیم درباره همه مربیان نیست و قطعا تعداد آنهایی که بر اساس لیاقت در این جایگاه حضور دارند، هم کم نیست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی