نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
هوادار معروف پرسپولیس سر از فرانسه درآورد/ با یک استقلالی قهر بودم تا اینکه از پشت سنگر، سر و صدایی بلند شد!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه فرانس ۲۴ با تهیه مستندی از جانباز پرسپولیسی، به علاقه ویژه عمو موسی به تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران پرداخت.

نام «موسی سلامت» برای اهالی فوتبال ناآشنا نیست. او پای ثابت حضور در ورزشگاه است و کری‌خوانی‌هایش با طرفداران استقلال دیدنی است. کری‌خوانی‌هایی که همراه با احترام بوده و همیشه حرمت بزرگان و پیشکسوتان ورزش را نگه خواهد داشت. او ورزشگاه و زمین فوتبال را جایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند و همیشه با عکس شهدا در کنار زمین و برای بازی تیم محبوبش حضور دارد.

در صحبت‌هایی این جانباز پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، همیشه یاد شهدا وجود دارد و دنبال راهی است تا رشادت‌های همرزمانش را به نسل جدید انتقال دهد، همرزمانی که بهترین روزهای زندگی خود را با آنان سپری کرده است. اخلاق‌مدار است و از کری‌خوانی‌های امروزی گلایه دارد. او می‌گوید: حرمت‌ها باید حفظ شود و کری‌خوانی باید در فضای احترام باشد.

وی چندی پیش اظهار داشت: رزمندگان در زمان کری‌خوانی حرمت یکدیگر را نگه می‌داشتند، اما یک رزمنده که طرفدار تیم استقلال بود، برخی مواقع به سمت تخریب و کری‌خوانی تند می‌رفت و من مدتی با او قهر بودم تا اینکه یک روز از پشت سنگر، سر و صدایی بلند شد. بیرون رفتم دیدم شماری عراقی توسط این رزمنده اسیر شدند. وی اسیران را مجبور به کری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها کرد که موجب خنده همه نفرات حاضر در خط شد. بعد از آن با هم آشتی کردیم و مدت‌ها با هم دوست بودیم.

عمو موسی باور دارد فوتبال می‌تواند جایی برای ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی باشد لذا همیشه در تلاش است تا بتواند در دیدارهای مهم پرسپولیس و تیم ملی در کنار زمین باشد. وی در این خصوص گفت:‌ شهدا دِین زیادی به گردن کشور و مردم ایران دارند و نباید به فراموشی سپرده شوند. رزمندگان و جانبازان اکنون یادگاران جبهه‌ها هستند و باید از آنان در جهت ترویج فرهنگ انقلابی و شهادت برای نسلِ جدید استفاده شود. نسل کنونی با قهرمانان واقعی باید آشنا شوند تا رسم و مرام پهلوانی در کشور بیش پیش گسترش یابد. من به شخصه تمام تلاشم را برای این کار انجام خواهم داد تا سهمی در آشنایی نسل جدید با ایثارگران و شهدا داشته باشم.

حضور چند دهه‌ای موسی سلامت موجب شده تا شبکه فرانس ۲۴ مستندی از وی تهیه و منتشر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیثه ی کثیف. IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    عشق است پرسپولیس و پرسپولیسی‌.یکی از افتخاراتم این است که با هیچ کیثه طلبی رفاقت ندارم.همه پرسپولیسی و عاشق پرسپولیس.هیچ کیثه کشی هم تا حالا جرات کری رو در رو نداشته مگر اینکه با ..... رفته باشه.😂😂😂
    • Ali IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      عزیزجان هر عقیده ای داری قابل احترا م هست تا موقعی که به یکی دیگر بی احترامی نشود ،طرفداران تیم محترم استقلال نیز ایرانی و میهن دوست هستند ونه خدای ناکرده دشمن ،این عزیزان طرفدار رقیب ماهستند و ما همیشه دوست داریم رقیبمان در اوج قدرت باشد که وقتی آن رقیب قدر را بردیم لذت بیشترش را درک کنی ودرک کنیم وگرنه اگر رقیب در ضعف باشد و آن تیم راببری چندان دلچسب نیست ،ودر میان هرگروهی افراد ناباب ونادان هم وجود دارند که آنها ویروس هستند چرا که اگر ویروس ها نباشند افراد سالم قدر سلامتی خودشان را نمی دانند.
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    موسی سلامت سلامت باشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی