نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
ناپولی – میلان؛ همطونت را بکش!/ فرصت انتقام ناپلی‌ها زیر سایه مارادونا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

میلان دو بار پشت سر هم ناپولی را شکست داده و حالا ناپلی‌ها در پی انتقامی بزرگ هستند.

ناپولی و میلان امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دیگو مارادونا و زیر سایه نام اسطوره شهر ناپل به مصاف هم می روند. بازی رفت با برتری یک بر صفر میلان در ورزشگاه سن سیرو به پایان رسید.

حالا میلان به دنبال آن است اکه اولین تیمی شود که ناپولی را در سه مسابقه مختلف در یک فصل شکست داده است، این اتفاق را قبلا در فصل ۹۵-۱۹۹۴ تیم لاتزیو رقم زده بود. اگر این اتفاق بیفتد روسونری جایگاه خود را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی خواهد کرد و در آن مرحله نیز به مصاف یکی از دو تیم اینتر یا بنفیکا خواهند رفت و مسیر نسبتا راحتی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان خواهند داشت.

میلان بعد از برد مقابل ناپولی در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا، در سری آ ایتالیا هم موفق شد این تیم را  با نتیجه سنگین ۴-۰ شکست دهد و حالا به دنبال سومین بردمتوالی مقابل این تیم است. آمار و ارقام هم به نفع شاگردان استفانو پیولی است چرا که سه بازی آخر خارج از خانه میلان مقابل ناپولی با برد این تیم همراه بوده است.

استادیوم مارادونا هم دیگر آن قلعه سابق نیست و تیم لوچانو اسپالتی که در آن به لاتزیو هم باخته، این هفته برابر تیم در معرض سقوط هلاس ورونا بدون گل متوقف شد. تنها نکته مثبت این تساوی، بازگشت ویکتور اوسیمن از مصدومیت بود که با بازی در نیمه دوم هواداران را خوشحال کرد. صدرنشین جدول گلزنان سری A در مدت کوتاه بازی‌اش یک توپ به تیرک دروازه زد اما هم‌تیمی‌های او در چهار بازی آخر خود تنها دو گل زده اند که این بر خلاف عملکرد پیشین این تیم است، به عنوان مثال، ناپولی گلزن ترین تیم لیگ قهرمانان است.

ناپولی در ۱۲ بازی خانگی آخرش در اروپا شکست نخورده و چهارتای آخر را برده که در هر کدام حداقل سه گل زده است. با وجود افت اخیر، ناپولی در مسیر نخستین قهرمانی ایتالیا بعد از سال ۱۹۹۰ است و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان افتخار جدیدی برای یکی از مشهورترین باشگاه های ایتالیا به حساب می آید

ناپولی با اقتدار صدرنشین لیگ ایتالیا است و به احتمال زیاد قهرمانی در این فصل را از آن خود خواهد کرد اما آنها در بدترین زمان ممکن دچار افت شده و از روند فوق العاده خود فاصله گرفته اند.و ااین افت باعث شده آنها در استانه از دست دادن نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند، تورنمنتی که قهرمانی در آن می تواند یک فصل فوق رویایی را برای هواداران فوتبال در شهر ناپل رقم بزند.

میلان هفت بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است اما ناپولی برای اولین بار مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها را تجربه می کند و این موضوع تجربه بالای قرمز و سیاهپوشان شهر میلان را در رقابتهای اروپایی به خوبی نشان میدهد.

اخبار 

اسپالتی مجبور است نسبت به بازی رفت در ترکیب تیمش حداقل دو تغییر ایجاد کند اما سومی شاید امیدهای ناپولی برای جبران باخت آن دیدار را زنده نگه دارد. کیم مین جائه به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت تا مثل آنگیسا محروم شود اما بازگشت بهترین گلزن تیم، اوسیمن اتفاق مهمی است. بازیکن تیم ملی نیجریه به طور کامل از مصدومیت رها شده، جانشین او، جووانی سیمئونه باز هم به دلیل آسیب‌دیدگی ران در این بازی غایب است و جاکومو راسپادوری نیز از ترکیب اصلی بیرون می ماند.

میلان اما برای بازی امشب نسبت به بازی رفت تغییری نخواهد داشت. الیویه ژیرو رهبر خط حمله است که در ۹ بازی اروپایی این فصل روی شش گل تاثیر مستقیم داشته که بهترین عملکرد در میلان بعد از زلاتان ابراهیموویچ فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ است. مهاجم سوئدی هم مصدوم است و هم نمی تواند در لیگ قهرمانان بازی کند.

ترکیب احتمالی
ناپولی:
مرت؛ دی لورنزو، رحمانی، خسوس، روی؛ اندومبله، لوبوتکا، زیلینسکی؛ لوزانو، اوسیمن، کواراتسخلیا
میلان: ماینیان؛ کالابریا، کیائر، توموری، هرناندس؛ کرونیچ، تونالی؛ دیاس، بن ناصر، لیائو؛ ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی