ماجرای عجیب‌ترین اعتراض در یک مسابقه ورزشی؛ ۲ احمق شب خوب را خراب کردند!/ Just Stop Oil
منبع: Skysports
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دو معترض باعث مختل شدن مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر در شفیلد شدند، و مارک آلن گفت: «دو احمق شب خوب اسنوکر را خراب کردند».

در مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر در شفیلد، زمانی که رابرت میلکینز و جو پری در حال بازی بودند، مردی که تی‌شرت «Just Stop Oil» به تن داشت، ماده نارنجی رنگی را روی میز پاشید، در همین لحظه زنی هم قصد انجام چنین کاری را با میز بازی مارک آلن و فن ژنگی داشت که جلویش را گرفتند.

پری و میلکینز نتوانستند به مسابقه ادامه بدهند و سه‌شنبه عصر بازی را از سر خواهند گرفت، اما آلن پس از تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای بازی را با پیروزی ۱۰-۵ مقابل فن به پایان رساند.

مرد شماره ۳ جهان بعد از بازی در مورد اقدامات معترضان گفت: «من اصلا متوجه نمی‌شوم، به نظرم راه‌های بهتری برای اعتراض وجود دارد به جای برهم زدن یک رویداد بزرگ ورزشی. احساس می‌کنم صحبت کردن در مورد این موضوع باعث می‌شود به آنها توجهی بدهیم که لیاقتش را ندارند، برای اینکه آنها دو احمق بودند که شبی که می‌توانست شب خیلی خوبی برای اسنوکر باشد را به هم زدند. من متوجه آنچه در حال رخ دادن بود نشده بودم اما اوضاع می‌توانست خیلی بدتر شود. دیدید که روی میز دیگر چه اتفاقی افتاد و چطور بازی متوقف شد. من سردم شده بود، در اتاق رختکن منتظر ماندم و یک فنجان چای نوشیدم.»

ماجرای عجیب‌ترین اعتراض در یک مسابقه ورزشی؛ ۲ احمق شب خوب را خراب کردند!/ Just Stop Oil

استفن هندری، قهرمان هفت دوره جهان که بازی را برای بی‌بی‌سی آنالیز می‌کرد، درباره این اختلال گفت: «من قبلاً چنین چیزی را در رویداد اسنوکر ندیده بودم. این اولین بار است، و چقدر ترسناک است.»

پلیس یورکشایر جنوبی اعلام کرد که در پی این اتفاق یک مرد ۳۰ ساله و یک زن ۵۲ ساله دستگیر شدند.

گروه Just Stop Oil بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «حدود ساعت ۷:۲۰ بعدازظهر دو هوادار گروه Just Stop Oil مسابقات جهانی اسنوکر در شفیلد را مختل کرده و باعث توقف بازی شدند. این زوج پیش از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، اقدام به پاشیدن پودری نارنجی روی میزها کردند. آنها از دولت می‌خواهند که فورا تمام پروژه‌های جدید سوخت فسیلی بریتانیا را متوقف کند و از نهادهای ورزشی بریتانیا می‌خواهند که در برابر سیاست‌های نسل‌کشی دولت وارد مقاومت مدنی شوند.»

ماجرای عجیب‌ترین اعتراض در یک مسابقه ورزشی؛ ۲ احمق شب خوب را خراب کردند!/ Just Stop Oil

لازم به ذکر است که گروه Just Stop Oil گروه فعالان محیط زیست در بریتانیا است که با مقاومت مدنی و اقدامات مستقیم خواستار تعهد دولت به توقف صدور مجوز و تولید سوخت‌های فسیلی هستند. این گروه در فوریه ۲۰۲۲ تأسیس شد و در آوریل ۲۰۲۲ در پایانه نفتی انگلیس شروع به اعتراض کرد. این گروه به دلیل روش‌های اعتراضی خود، که شامل مسدود کردن جاده‌ها و خرابکاری است، انتقادات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

این مطلب را هم بخوانید: حرکت غیرمنتظره و جنجالی یک جیمی‌جامپ وسط میز بیلیارد/ مسابقه اسنوکر قهرمانی جهان +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی