نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۰ |
۰
اعداد جادویی و نمادهای خاص در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اعلام فاصله ۵۰۰ روز تا آغاز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، به بررسی اعداد مهم، شاخص‌ها و برخی نمادهای فرانسوی در ارتباط با این رویداد ورزشی پرداخت.

بازی‌های پارالمپیک سومین رویداد ورزشی بزرگ جهان محسوب می‌شوند. در این دوره‌ مسابقات به میزبانی پاریس، اعداد و شاخص‌های مهمی از ۴۴۰۰ تا یک وجود دارند که هر کدام مفهوم خاصی را در ذهن علاقمندان تداعی می کنند.

۴۴۰۰- براساس پیش‌بینی‌ها، بیشترین تعداد شرکت‌کننده در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۴۴۰۰ ورزشکار است، همچنین ۲۷۸ راهنما برای همراهی ورزشکاران دارای اختلال بینایی، در این رویداد حضور خواهند داشت.

۲۰۲۴- سال میلادی آینده برای فرانسه، میزبان بازی‌ها، سال بسیار مهمی محسوب می‌شود!

۱۸۳۸- لبخند! تاریخ اولین تصویری که از بشر در قالب عکس به ثبت رسید به ۱۸۵ سال قبل بر بازمی‌گردد. لوییس داگر فرانسوی، اولین عکس را دقیقا در بلوار دو تمپل، مرکز پاریس، ثبت کرد و از آن زمان به بعد تعداد بیشماری عکس گرفته شد. در این دوره از بازی‌ها چه تعداد عکس به این مجموعه بیشمار اضافه خواهد شد؟

۱۶۷۶- مجموعه تاریخی «انولید» امسال تکمیل شده که شامل موزه‌ها و یادبودهای بسیاری‌ست. رقابت‌های تیراندازی با کمان پارالمپیک پاریس در این مجموعه برگزار می‌شود. انولید و «کاخ بزرگ پاریس» که میزبان رقابت‌های شمشیربازی با ویلچر و پاراتکواندوست و همچنین کاخ سلطنتی ورسای محل برگزاری مسابقات پاراسوارکاری، از قدیمی‌ترین مکان‌های برگزاری مسابقات به شمار می‌آیند.

۱۳۴۵- سالی که کلیسای نوتردام ساخته شد. محلی که به عنوان نقطه صفر پاریس در نظر گرفته و تمام فواصل شهر نسبت به آن اندازه گیری می‌شوند.

۱۰۹۳- تعداد مدال‌هایی که فرانسه در بازی‌های تابستانی پارالمپیک ۱۹۶۰ کسب کرده است.

۵۴۹- تعداد مراسم توزیع مدالی که در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار خواهد شد. از این تعداد ۲۳۶ توزیع مدال، به زنان اختصاص دارد.

۳۳۰ - ارتفاع برج ایفل ۳۳۰ متر است. مسابقات فوتبال نابینایان در پارکی که پایین برج ایفل قرار دارد برگزار می‌شود.

۳۰۰- تعداد ساعاتی که بازی‌های پارالمپیک پاریس طی آن پوشش رسانه‌ای خواهد داشت. برای اولین بار در تاریخ برگزاری بازی‌های پارالمپیک، همه رشته‌های ورزشی پارالمپیک در پاریس ۲۰۲۴ پوشش تصویری، ضبط و پخش زنده دارند.

۱۸۴- تعداد کمیته‌های پارالمپیکی که در این بازی‌ها نماینده دارند.

۱۳۰- تعداد موزه‌های پاریس. در فاصله گرمای بین مسابقات صبحگاهی پارا دوومیدانی و فینال آن در عصرها چه می‌کنید؟ آیا استراحت کوتاهی بین مسابقات راگبی با ویلچر دارید؟ قهرمانان پارا دوومیدانی را رها کنید تا برای فینال هیجان‌انگیز خود در بعدازظهر آماده شوند. در این فاصله شما به تماشای مونالیزا و دیگر آثار مشهور نقاشی فرانسوی بروید.

۴۲- کیلومتر، طول مسیر ماراتن در جاده پورتوس. به شهروندان پاریس و مهمانانش این فرصت داده شده، با مشارکت در ماراتن بازی‌های پارالمپیک، با طی مسافت ۴۲ کیلومتری و یا مسافت کوتاه‌ترآن یعنی ۱۰ کیلومتری مسیر را به پایان برسانند. این اولین باری‌ست که مسیر ماراتن المپیک و پارالمپیک برای عموم مردم باز شده. بنابراین می توانند از همین امروز تمرین را شروع کنند.

۳۸- سال ۲۰۱۹ پیش از شیوع کرونا در جهان، ۳۸ میلیون‌ گردشگر از پاریس دیدن کردند. این شهر یکی از محبوب ترین مقصدها در گردشگری جهان است.

۲۸- روز ۲۸ آگوست را در تقویم سال ۲۰۲۴ علامت بزنید. در این تاریخ مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود.

۲۲- تعداد رشته‌های ورزشی که مسابقات آن در پارالمپیک ۲۰۲۴ برگزار می‌شوند. برای مقایسه، نهمین دوره بازی‌های بین‌المللی استوک مندویل سال ۱۹۶۰ در رم برگزار شد که اولین دوره رسمی بازی‌های پارالمپیک نیز به حساب می‌آید. در آن دوره، ورزشکاران تنها در هشت رشته ورزشی به رقابت پرداختند. اما در بازی‌های ریودوژانیرو، سال ۲۰۱۶ ، برنامه مسابقات پارالمپیک برای نخستین بار به ۲۲ رشته ورزشی گسترش یافت.

۲۰- تعداد محل‌های برگزاری مسابقات شامل همه مکان‌های ورزشی سرپوشیده و روباز، مدرن یا تاریخی.

۱۵- حداقل وزن ویلچر یک ورزشکار به کیلوگرم در دوره‌های اولیه بازی‌های پارالمپیک. تا اوایل دهه ۱۹۸۰ هیچ ویلچر ورزشی تخصصی وجود نداشت، بنابراین ورزشکاران روی ویلچرهایی که برای فعالیت های روزمره استفاده می کردند، مسابقه می دادند. بیشتر ویلچرهای مسابقه امروزی از آلومینیوم ساخته شده‌اند، چرخ‌های کربنی و وزنی حدود هفت کیلوگرم دارند.

۱۲- تعداد روزهای سرشار از ورزش و شادی. تماشاگران، شرکت‌کنندگان و علاقمندان حتما شگفت زده می‌شوند چراکه در تابستان ۲۰۲۴، بازی‌های پارالمپیک تقریبا دو هفته پایتخت فرانسه را در اختیار خود می گیرند.

۱۱- تعداد مدال‌های طلایی که ورزشکاران فرانسوی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آوردند. آیا آنها می‌توانند در خانه خود رکورد کسب مدال‌شان را بشکنند؟

۳.۴- بر اساس پیش‌بینی‌ها ۳.۴ میلیون تماشاگر در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت و انتظار می‌رود در این دوره، رکورد فروش بلیت بشکند. تا به حال، بازی‌های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ با فروش ۲.۷ میلیون بلیت رکورد دار بوده است.

۳- تعداد نمادهایی که در پاریس ۲۰۲۴ و برای اولین بار در تاریخ بازی‌های پارالمپیک و المپیک به صورت مشترک وجود دارند. یک مدال طلا، یک مشعل و نماد ماریان (تمثیلی از فرانسه به عنوان یک ملت) است.

۲- عدد دو کیلومتر، اشاره به طول مسیر شانزه‌لیزه تا محل برگزاری مراسم افتتاحیه دارد؛ از بنای تاریخی طاق نصرت در میدان شارل دوگل تا میدان کنکورد.

۱- فرانسه پیش از این، میزبانی بازی‌های زمستانی را بر عهده داشته (سال ۱۹۹۲) اما این اولین بار است که در پایتخت خود، پاریس، میزبان بازی‌های تابستانی پارالمپیک می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی