نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کلوب| فرار ملوان از فراموشی؛ انزلی‌چی‌ها در سطح اول فوتبال باقی ماندند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این خبر اهالی فوتبال ایران را بیش از پیش، خوشحال کرد. خبری مانند زیبایی پرواز یک قو در آسمان. قوی سپیدی که به لیگ برتر صعود کرد.

ملوان تا امروز که بیست‌وشش هفته از لیگ سپری شده، عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته و به احتمال فراوان، شاگردان مازیار در لیگ بیست‌ودوم ماندنی هستند.

شاید اگر پژمان نوری و مازیار زارع نبودند، معلوم نبود ملوان در چه سطحی از فوتبال ایران بازی می‌کرد. شاید آخر قصه ملوان هم مثل سایر تیم‌های شمالی کشور همچون چوکای تالش، داماش گیلان و سپیدرود رشت که روزی روزگاری در لیگ برتر حاضر بودند و به فوتبال شمال کشور اعتبار می‌بخشیدند ولی در ادامه به سوی سقوط و منحل شدن قدم برداشتند، رقم می‌خورد. شاید دیگر نام ملوان بندرانزلی را نمی‌شنیدیم و تمامی خاطرات هواداران این تیم در انزلی و سن سیروس نابود می‌شد. شاید ملوان به نقاط تاریکی در فوتبال می‌رسید.

اما زوج محبوب انزلی‌چی‌ها، اجازه ندادند که به ملوان و تاریخچه‌ غنی و پُربارش، خدشه‌ای وارد شود.

قبل از ورود پژمان نوری و مازیار زارع، ملوان حتی تا آستانه سقوط به لیگ دو پیش رفت اما دست تقدیر، سرنوشت ملوان را طور دیگری نوشت. پژمان و مازیار، آب رفته را به جوی برگردانند و فصل گذشته در لیگ آزادگان، با بهترین کیفیت بازی، امتیاز و رتبه، به مقام قهرمانی در لیگ یک رسیده و توانستند بعد از چند فصل غیبت، به لیگ برتر بازگردند.

آخرین حضور ملوانی‌ها در لیگ برتر، به لیگ پانزدهم برمی‌گردد که به همراه استقلال اهواز و راه‌آهن، در پلی‌آف مقابل صنعت نفت آبادان، به لیگ یک رفتند که سرمربی وقت ملوان در آن زمان، حمید استیلی بود. بعد از شش فصل دوری، آن‌ها به جایگاه اصلی خود برگشتند و بالاخره در لیگ بیست‌ودوم، مجوز حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور را گرفتند.

در فصل بیست‌ودوم، شاگردان مازیار هر آن‌چه که در توان داشتند به ثبت رساندند. ۵ برد، ۱۰ تساوی و ۱۱ باخت و ثبت آمار ۱۸ گل زده و ۲۹ گل خورده و قرار گرفتن در رده سیزدهم با ۲۵ امتیاز، عملکرد تیم مازیار زارع است که با توجه به بودجه و توان مالی باشگاه و استفاده حداکثری از بازیکنان بومی، می‌توان آن را قابل قبول دانست.

هرچند که در طول فصل، مازیار زارع از قضاوت‌های داوران بسیار گلایه و شکایت داشت و همچنین پژمان نوری، ناراضی از عدم همکاری افراد فدراسیون با ملوانان بود!

به گفته خود زارع، او برای فصل آتی بر روی نیمکت ملوان نخواهد نشست و با انزلی و هواداران پرشورش خداحافظی خواهد کرد.

از بهترین‌های ملوان بندرانزلی می‌توان به سجاد بازگیر، شماره هفت انزلی‌چی‌ها اشاره کرد. بازگیر با ۶ گل زده، آقای گل این تیم است.

ای کاش ملوان و امثال ملوان‌ها که ریشه در تاریخ فوتبال این مملکت دارند، از حمایت‌های مالی مناسب و درست  مسئولان شهرهای خود برخوردار باشند و قربانی دخالت سیاسیون در ورزش پر طرفداری مثل فوتبال نشوند. اگر توجه کافی به این تیم‌ها نشود، همچون تیم‌های پاس تهران، نفت تهران، راه آهن و سایر تیم‌های شهرستانی، باید در غم از دست رفتن آن‌ها در حسرت بنشینیم و از وجود چنین تیم‌هایی و تماشای فوتبال‌شان، محروم شویم‌.

مراقب ملوان باشید؛ چرا که اگر کسی حواسش به این تیم نباشد، باید شاهد غرق شدن قوی سپید باشیم.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • لوک خوش شانس IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    درود بر گیلانی ها با تیم های خوب مثل ملوان ، چوکا تالش بزرگ و سپیدرود و داماش . گیلان مهد تیم های بزرگ است اما افسوس که حمایت های لازم صورت نمی‌گیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی