نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
ماجرای فوتبالیستی که یک مهمانی فوتبالش را نابود کرد/ درخواست خواهر بازیکن سابق برای جمع‌آوری پول!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دنیل کین پس از اتفاقی که در ژوئن ۲۰۲۰ برای او رخ داد، در تلاش است تا دوباره روی پای خود بازگردد.

در ۹ ژوئن ۲۰۲۰ زندگی دنیل کین پس از شرکت در یک مهمانی با گروهی از دوستانش، تغییری غیرمنتظره و دراماتیک پیدا کرد. این بازیکن ۲۰ ساله که در رده‌های جوانان برای آرسنال بازی کرده بود، یک لیوان الکل تقلبی نوشید که باعث شد بلافاصله دچار ایست قلبی شود.

خوشبختانه بازیکن سابق همل تاون و بارنت اف‌سی از بین کسانی که از این نوشیدنی خورده بودند توانست زنده بماند، اگرچه مجبور شد با عواقب بعدی آن اتفاق زندگی کند: او دچار فلج چهاراندام شد و با جلسات گران‌قیمت فیزیوتراپی برای بهبودی تلاش می‌کند.

فلج چهاراندام که کوادری‌پلژی (Quadriplegia) و تتراپلژی هم نامیده می‌شود، نوعی از فلج است که در این حالت انسان حس و کنترل در دست‌ها و پاهای خود را از دست می‌دهد. فلج چهاراندام در پی آسیب‌های شدید به مغز یا نخاع پدید می‌آید.

اکنون، تقریبا سه سال پس از آن اتفاق، مادرش تریسی مصاحبه‌ای با روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت انجام داده و در آن گفته که زندگی‌اش از آن لحظه چگونه بوده است.

طبق گفته‌های او، اولین لحظه‌ای که دانیل بیهوش شد، دوستانش اولین کسانی بودند که سعی کردند با اقدامات اولیه مثل CPR تا رسیدن آمبولانس به او کمک کنند. آن‌ها متوجه شدند که رنگ هم‌تیمی آن‌ها در حال تبدیل شدن به «رنگی عجیب» است و اصلا به اقدامات احیایی واکنش نشان نمی‌دهد.

پس از رسیدن خدمات پزشکی، متخصصان به مدت ۲۵ دقیقه روی بدن او کار کردند تا سرانجام قلب او دوباره شروع به تپیدن کرد. با این حال، کمبود اکسیژن برای مدت طولانی به مغز و نخاع او آسیب جدی وارد کرد.

مرد جوان به بیمارستان منتقل شد و در کما باقی ماند. تریسی کین به‌یاد می‌آورد: «وقتی فهمیدم، ناخودآگاه حس مادری‌ام برانگیخته شد. به پدرش که سر کار بود زنگ زدم و خواهرش از منطقه اسکس (انگلیس) برگشت. حوالی ساعت ۳ یا ۴ صبح سعی کردند ما را آماده کنند تا به بگویند که چه اتفاقی افتاده و این‌که قرار نبود او بیدار شود. اما من گفتم به تلاش خود ادامه دهیم. نمی‌خواستم قبول کنم که پسرم قرار نیست برگردد.»

با این تصمیم، چیزی که برای پزشکان باقی ماند این بود که به خانواده در مورد عواقب احتمالی هشدار داده و آن‌ها را از زندگی نباتی احتمالی پسرشان آگاه کنند. با این حال، پس از ۲۵ روز، مرد جوان از کما بیدار شد و به‌هوش آمد.

تریسی مادر او گفت: وقتی از خواب بیدار شد، نمی‌توانست هیچ کاری انجام دهد. در حالی که حافظه کوتاه مدت دنیل از بین رفته بود حافظه بلند مدت او سالم باقی مانده بود. او نمی توانست حرکت کند، مانند یک نوزاد تازه‌متولدشده بود، اما پرستاران گفتند که او با چشمانش آن‌ها را تعقیب می‌کند وقتی به او می‌گویند که مثلا «کسی آن‌جاست» او به تدریج برمی گشت و هر روز بهتر می‌شد. حافظه بلندمدت او کار می‌کرد و خاطرات دوران کودکی را به‌یاد می‌آورد.

ماجرای فوتبالیستی که یک مهمانی فوتبالش را نابود کرد/ درخواست خواهر بازیکن سابق برای جمع‌آوری پول!

گرچه روند بهبود بسیار ناچیز بود، اما بازیکن سابق فوتبال علائم بهبودی را نشان می‌داد و پس از دو سال و نیم بستری شدن در ۵ بیمارستان مختلف، در دسامبر ۲۰۲۲ توانست به خانه بازگردد. دنیل که به دلیل شرایطش روی صندلی چرخدار می‌نشست، برای زندگی به عنوان یک پسر ۲۳ ساله به مراقبت تمام‌وقت نیاز داشت و البته هنوز دارد.

وی همزمان با سازمان نوروکینکس در شهر خود (همل همپستد) جلسات توانبخشی را نیز از ابتدای سال جاری آغاز کرد. با این حال، هر یک از هشت مورد درمانی که باید در هفته انجام دهد ۷۱ یورو هزینه دارد.

به همین دلیل خواهرش ناتالی یک درخواست کمک مالی از طریق شبکه‌های اجتماعی را شروع کرد که در آن توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است و چرا آن‌ها به پول نیاز دارند: «فقط ۶ جلسه اول توسط NHS (سرویس بهداشت ملی) تأمین مالی شد، او آن‌ها را تکمیل کرده و اکنون مربیان در حال تدوین یک برنامه توانبخشی جامع هستند. جلسات توانبخشی حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد و سپس به ۵ سال و بیشتر افزایش می‌یابد. هدف  از این کمک مالی این است که مبلغی مشخص تامین شود تا اطمینان حاصل شود که دنیل می‌تواند روی تمام جلسات مورد نیاز درمان خود، بدون نگرانی اضافی در مورد مسائل مالی تمرکز کند. او به‌طور باورنکردنی شاد و سرشار از امید است زیرا با تیم‌های مختلف پزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به چالش کشیده می‌شود. بیایید روح و امید او را زنده نگه داریم و مطمئن شویم که او پول لازم را دارد تا جلسات توانبخشی مستمر خود را انجام دهد.» این درخواست خواهر او از مردم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی