۱۰ ستاره آینده‌دار فوتبال جهان
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فهرست برترین جوانان فوتبال جهان منتشر شده و جایگاه بازیکنان لیگ انگلیس کمی عجیب است.

جود بلینگام به عنوان خوش‌آتیه‌ترین ستاره جوان جهان شناخته شد. بلینگام ۱۹ ساله با بازی‌هایش برای بوروسیا دورتموند و انگلیس ثابت کرده که چرا با انتقال ۱۳۰ میلیون پوندی به رئال مادرید یا منچسترسیتی همراه است. اما او باید به رتبه دوم رده‌بندی قدرت ستاره‌های جوان CIES Football Observatory برای بازیکنان زیر ۲۰ سال در ۷۵ لیگ در سراسر جهان بسنده کند.

بلینگام با امتیاز ۳.۶۶ پس از گاوی در رده دوم ایستاده است. هافبک بارسلونا و اسپانیا تنها ۱۸ سال دارد اما تاکنون ۹۰ بازی در تیم‌های بزرگسالان و همچنین ۱۹ بازی ملی انجام داده که امتیاز ۴.۳۷ را برایش به ارمغان آورده است. این بازیکن رکوردشکن و پسر طلایی که در جام جهانی گلزنی کرد، در حال حاضر عضوی کلیدی در خط میانی تیم ژاوی است. و علیرغم علاقه چلسی، منچستریونایتد، لیورپول و بایرن مونیخ در بحبوحه شرایط پیچیده قراردادش، گفته می‌شود که گاوی مشتاق است برای تمام طول دوران حرفه‌ای خود در نوکمپ بماند.

مارکوس لئوناردو سکوی سه نفر برتر را تکمیل می‌کند و یکی از چهار استعداد در حال رشد برزیل در بین ده بازیکن برتر است. ستاره ۱۹ ساله سانتوس بلافاصله پس از تولد ۱۷ سالگی‌اش در سال ۲۰۲۰ اولین بازی خود را انجام داد و ملی‌پوش تیم جوانان است. آنتونیو سیلوا، نوجوان بنفیکا تنها مدافع میانی در میان ده بازیکن برتر است. اما ۳۹ بازی او در تیم بزرگسالان، از جمله در شکست یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل اینتر، حضور او را توجیه می‌کند.

ویتور روکه ۱۸ ساله در اتلتیکو پارانائنسه نامی برای خود دست و پا می‌کند. او در ماه گذشته اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان برزیل مقابل مراکش انجام داد، و منچستریونایتد، آرسنال و بارسلونا مشتاق جذب او هستند. هم‌تیمی گاوی، الخاندرو بالده ۱۹ ساله پس از صعود از آکادمی لاماسیا به تیم اصلی، در جایگاه ششم ایستاده و اکنون یک ستاره اسپانیایی با ۵ بازی ملی است.

یکی دیگر از مدافعان چپ ۱۹ ساله، میلوش کرکز از آلکمار است که در جایگاه بعدی قرار دارد. او مدت کوتاهی در میلان بود و در سال ۲۰۲۲ به آلکمار پیوست و وارد تیم مجارستان شد.

اندریک شماره ۳ برزیل است، و پس از توافق با انتقال ۶۰ میلیون پوندی به رئال مادرید، شناخته‌شده‌ترین آنهاست. مهاجم ۱۷۲ سانتی پالمیراس هنوز تنها ۱۶ سال دارد، اما برخی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا در تعقیب او بودند.

چهارمین و آخرین بازیکن برزیل آنجلو گابریل است. این مهاجم ۱۸ ساله که رفیق لئوناردو در سانتوس است، تاکنون ۱۱۲ بار برای باشگاه دوران کودکی خود به میدان رفته است.

یوسف موکوکو، مهاجم بوروسیا دورتموند، ده نفر برتر را تکمیل می‌کند. این آلمانی ۱۸ ساله، اعداد و ارقام جالبی را در آکادمی ثبت کرد و باشگاه در سال ۲۰۲۰ به محض اینکه او ۱۶ ساله شد، وقت خود را برای ارتقای او به تیم اصلی تلف نکرد، و سپس به عنوان جوانترین آلمانی در جام جهانی ظاهر شد.

۱۰ ستاره آینده‌دار فوتبال جهان

هیچ بازیکنی از انگلیس در رتبه بالای این لیست قرار ندارد و اولین انگلیسی در جایگاه هفدهم ایستاده است. او برای هیچکدام از اعضای بیگ سیکس بازی نمی‌کند و بازیکنانی مانند آلخاندرو گارناچو، کارنی چوکوومکا و هاروی الیوت را کنار می‌زند. او ویلفرد گنونتو از لیدز و تیم ملی ایتالیا است. این بازیکن ۱۹ ساله علیرغم اینکه در هفته‌های اخیر توسط خاوی گراسیا مورد بی‌مهری قرار گرفته، استعدادهای خود را برای باشگاه و کشور نشان داده است.

از قضا، بلافاصله پس از گنونتو، متئوس مارتینز از واتفورد قرار دارد. ستاره ۱۹ ساله تیم زیر ۲۰ ساله‌های برزیل، پس از انتقالش از فلومیننزه، به صورت قرضی در ویکاراژ رود از اودینزه حضور دارد.

این مطلب را هم بخوانید: پردرآمدترین مربیان فوتبال چه کسانی هستند؟/ نام‌هایی که شما را شوکه می‌کنند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی