نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
روانخواه: استقلالی‌ها انتظار بازی راحتی را داشتند/ شخصیت ساپینتو را دوست دارم
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی پارس جنوبی جم ضمن تمجید از سرمربی آبی‌پوشان گفت: استقلال با اینکه در دربی باخته، اما آماده‌ترین تیم ایران ظرف دو ماه گذشته است.

امید روانخواه پس از پایان دیدار تیم فوتبال پارس جنوبی جم مقابل استقلال که به شکست یک بر صفر شاگردانش انجامید، گفت: از زمانی که به پارس جنوبی اضافه شدم، شروع خوبی نداشتیم و روند تیم در ادامه بهتر شد. می‌دانستیم با چه تیم بزرگ و باشخصیتی بازی داریم. استقلال با اینکه در دربی باخته، اما آماده‌ترین تیم ایران ظرف دو ماه گذشته است.

«بازی برابر آماده‌ترین تیم ایران بسیار سخت است؛ به‌خصوص برای ما که در لیگ پایین‌تر فعالیت می‌کنیم.» وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: از بازیکنان تیم تشکر می‌کنم که واقعاً زحمت کشیدند و مسیر تلاش آنها مشخص بود. از مسئولان تیم و مدیریت باشگاه که از ما حمایت کردند هم سپاسگزارم. از مردم جم که به ورزشگاه آمدند و ما را سورپرایز کردند، به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم.

سرمربی پارس جنوبی با بیان اینکه این تیم پس از مدت‌ها حضور این‌همه هوادار را در ورزشگاه می‌دیدید، گفت: این حمایت‌ها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران لازم است. هرچه حضور هواداران پُرشورتر باشد، مسئولان می‌بینند تیم چه اهمیتی دارد. پارس جنوبی فقط متعلق به جم و استان بوشهر نیست و بخش زیادی از شهرهای جنوبی کشور، مانند استان فارس به این تیم نیاز دارند.

روانخواه فعالیت در لیگ دسته اول را دشوار خواند و گفت: استعدادهای فوتبالی زیادی در این منطقه هستند که به‌خاطر غیبت یک تیم در سطح اول فوتبال کشور هدر می‌روند. امیدوارم تیم پارس سال‌ها به فعالیت خود ادامه بدهد و ما به این مسیر کمک می‌کنیم.

وی در مورد توقع جامعه فوتبال از پارس جنوبی پیش از این مسابقه عنوان کرد: خیلی‌ها طرفدار تیم محبوب استقلال هستند و انتظار داشتند این تیم بازی راحتی داشته باشد. با این حال باوری درون تیم ما وجود داشت و ما می‌دانستیم باید چه عملکردی داشته باشیم. دستاورد بزرگ پارس جنوبی از این بازی این بود که ۷۰ درصد شرایطی که می‌خواستیم، در زمین رقم خورد. نکات فنی و غیرفنی لازم را پیش‌بینی کرده بودیم.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به تفاوت فعالیت در لیگ دسته اول با لیگ برتر گفت: مربیانی در لیگ برتر داریم که ۱۰ بازی از ۵۰ مسابقه یک سال را می‌برند و به شغل خودشان ادامه می‌دهند. شرایط لیگ یک متفاوت است و در این مسابقات باید پیروز شوید. ۱۲ تیم هدف دیگری جز صعود ندارند و باید دائماً ببریم. تیمی که همیشه می‌برد، به حمایت جمعی نیاز دارد و باید بتوانیم تیمی رقابتی ببندیم.

روانخواه با تمجید مجدد از تیم استقلال گفت: با تیمی بازی داشتیم که تیم دوم آن هم تقریباً می‌تواند همین نتایج را در لیگ برتر بگیرد. بازیکنان ما واقعاً جوان هستند و در این مسابقه به چند بازیکن رده امید بازی دادیم. مصدومانی داشتیم و علی دشتی تازه به میادین بازگشته است. سید حسین حسینی یکی از بازیکنان خوب استقلال بود و واکنش‌های تأثیرگذاری داشت. اینها دستاورد ماست.

وی درباره ملزومات صعود به لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: برای بازگشت به لیگ برتر من تنها نیستم و رسیدن به این هدف نیازمند کادری خوب است؛ چه من باشم یا هر عزیز دیگری فعالیت کند. باید تیمی بسته شود که ۲۶ بازیکن باکیفیت و حمایت خوبی داشته باشد.

سرمربی پارس جنوبی جم عملکرد شاگردانش را ستود و گفت: خیلی سخت است که شیوه بازی شما برابر تیم بزرگی چون استقلال غالب شود. در لیگ برتر هم تیم‌های کمی هستند که شیوه بازی خودشان را مقابل استقلال، پرسپولیس و سپاهان تعیین می‌کنند و بازی بیشتر تیم‌ها واکنش‌گرایانه است. به دنبال این نبودیم که ۹۰ دقیقه واکنش‌گرا باشیم و این مسئله دستاورد خیلی خوبی برای ماست.

روانخواه با بیان اینکه شخصیت فعال ریکاردو ساپینتو را دوست دارد، خاطرنشان کرد: او نتایج درخشانی گرفته و می‌توانست این مسابقه را ساده بگیرد، اما تا دقیقه ۱۲۰ با شور و حرارت مربیگری کرد که این موضوع به من و تیم پارس جنوبی اعتماد به نفس می‌دهد. وقتی در شرایط حفظ توپ قرار می‌گرفتیم، موقعیت گلزنی ایجاد می‌کردیم و هنگام دفاع نیز عملکرد خوبی داشتیم. در نیمه اول پرس‌های خوبی داشتیم و اجازه نمی‌دادیم تعداد پاس‌های متوالی بازیکنان استقلال به عدد پنج برسد.

وی کسب ۱۲ امتیاز از چهار هفته پایانی لیگ دسته اول را هدف تیمش دانست و گفت: چهار بازی مهم در لیگ یک داریم که می‌تواند مُهر تأییدی بر هفته‌های خوب ما باشد. کسب حداکثر امتیازات این دیدارها برای ما مهم است و هر چه امسال رتبه بهتری بگیریم، فصل بعد می‌توانیم کارمان را بهتر آغاز کنیم.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به اهمیت استفاده از بازیکنان بومی استان بوشهر گفت: همه ما ایرانی هستیم و باید از امکانات و بازیکنان بااستعداد استفاده کنیم. برخی مناطق مانند جم واقعاً مظلوم واقع می‌شوند. کرمان چند تیم باکیفیت دارد، اما بازیکنان کرمانی کمی در آن پیدا می‌شود. شهری که در آن رشد کردم، فاصله زیادی با جم ندارد. اگر مهدی قایدی در ترکیب استقلال نبود، بازی برابرتر می‌شد.

روانخواه اظهار داشت: قایدی و محمد محبی فرزندان این منطقه هستند و حالا بازیکنان موثر تیم بزرگی چون استقلال محسوب می‌شوند. از وقتی به پارس جنوبی آمدم، هشت بازیکن امید در تیم دارم و اگر کارت بازی دیگر بازیکن امید ما صادر می‌شد، از او هم استفاده می‌کردم. باید اجازه بدهیم استعداد خوب فعالیت کند.

وی با بیان اینکه باید به جوانان فرصت داد، تصریح کرد: کیفیت همایون افتخاری (بازیکن پارس) از عملکردش در این مسابقه هم بیشتر است، اما باید در چند مسابقه به میدان برود. وینیسیوس جونیور هم در بازی‌های اول نیز کیفیت فعلی نداشت. باید نفرات بومی بسیار خوبی به پارس جنوبی اضافه شوند و نفرات غیربومی هم باید به بومیان کمک کنند.

سرمربی پارس جنوبی در مورد قضاوت احمد محمدی در این مسابقه خاطرنشان کرد: صحبت خاصی درباره داوری ندارم و از داوران تشکر می‌کنم که بازی را مدیریت کردند. همیشه هجمه زیادی روی داوران است و دیدیم تماشاگران استقلال در هر صحنه، داور را چقدر تحت فشار می‌گذاشتند. فکر می‌کنم پنالتی اعلام شده برای استقلال می‌توانست گرفته نشود و تصمیم دیگر داور روی علی دشتی (اعلام نکردن پنالتی به سود پارس جنوبی) سخت‌گیرانه بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کوهمره جروق پرسپولیسی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    شرف تیم هوادار رفت زیر سوال
  • کوهمره جروق پرسپولیسی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    شرف تیم هوادار رفت زیر سوال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی