نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ارلینگ هالند
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ارلینگ هالند با پشتکاری که داشت و تلاش‌های بسیار زیادی که در طول سال‌ها انجام داد خود را به بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان تبدیل کرده است. در ادامه نحوه تغییر شگرف او از کودکی تا به الان را می‌خوانیم.

ارلینگ هالند زمانی یک پسر کوچک‌اندام بود که نمی‌توانست برای تیم اول شهر خود در نروژ گلزنی کند. اکنون مهاجم ۱۹۳ سانتی منچسترسیتی، مرگبارترین شکارچی فوتبال است و رکورد گلزنی در لیگ برتر را شکست. او در مجموع در اولین فصل حضورش در انگلیس ۵۰ بار گلزنی کرده است.

پیتر آلن، مجری سابق فایو لایو، در توییتر سیتی را اینطور توصیف کرد: «نیروی مهیب با دلارهای نفتی که توسط هیولای گلزن اروپای شمالی هدایت می‌شود و به راحتی همه را شکست می‌دهد». اما حتی کسانی که طرفدارش نیستند نیز می‌توانند او را که از یک نوجوان لاغر اندام به وایکینگ غارتگر تبدیل شده، تحسین کنند.

گرانت رولینگ به چگونگی تبدیل شدن این بازیکن ۲۲ ساله به ماشین گلزنی می‌پردازد.

قاتلی با کالری کنترل‌شده

باورش سخت است اما ارلینگ در کودکی پسری کوچک و لاغر بود. او در طول سال‌ها به شدت تلاش کرده تا این بدن را برای خود بسازد. او قبل از هر بازی خانگی لازانیای خانگی پدرش را می‌خورد، دل و جگر گاو را وحشیانه می‌بلعد و ترکیبی از شیر و کلم می‌نوشد، که آن را «معجون جادویی من» می‌نامد، تا روزانه ۶۰۰۰ کالری به بدن خود برساند.

این مطلب درباره غذا خوردن هالند را هم بخوانید: ستاره‌ای که مثل خرس غذا می‌خورد و رژیم خودش را رعایت نمی‌کند!/ مربی جدید او را از پیتزا خوردن محروم می‌کند؟

ارلینگ هالند

ارلینگ همچنین هزینه سرآشپز مخصوص خود را می‌پردازد که برایش یک ناهار کریستیانو رونالدویی متشکل از ماهی و سبزیجات آب‌پز درست می‌کند. پیشرفت بازیکن جوان به دلیل جهش‌های رشد تضعیف شد و از آسیب‌دیدگی رنج می‌برد. برای جلوگیری از آنها، یک اتاقک سرما درمانی ۵۰۰۰۰ پوندی را در خانه‌اش در چشایر نصب کرد و به طور منظم از حمام یخ استفاده می‌کند. او هر روز ساعت‌ها در باشگاه تمرین می‌کند تا سیکس‌پک خود را تقویت کند و به همین دلیل لقب ترمیناتور را به او داده‌اند. این کار نتیجه داده زیرا هیچ مدافعی قادر به متوقف کردن این مهاجم قدرتمند نیست.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی، بازیکن نروژی را «ماشین» می‌نامد. نزدیک به دو میلیون طرفدار رقیب دادخواستی را امضا کردند و خواستار اخراج ارلینگ شدند زیرا به عقیده آنها هالند «ربات» است.

این مطلب را هم بخوانید: نگاهی به وسواس‌های سلامتی کریستیانو رونالدو/ از لاک سیاه تا خواب عجیب، میان‌وعده‌های پرشمار و اتاق یخ

تفریحات کم و تلاش بسیار

ارلینگ با گران‌ترین خرید سیتی، جک گریلیش ۱۰۰ میلیون پوندی، بسیار متفاوت است. در حالی که جک اغلب در سطح شهر با دوستان و نامزدش دیده می‌شود، بازیکن نروژی با نامزد ۱۹ ساله خود، ایزابل هاگسنگ یوهانسن، بسیار کم بیرون می‌رود.

در رابطه با نامزد هالند بخوانید: آشنایی با نامزد ارلینگ هالند/ این دختر هم فوتبالیست است/ تصاویر این زوج را ببینید

ارلینگ کسی نیست که بخواهد در مورد دستاوردهای خود پز بدهد، بلکه ترجیح می‌دهد در زمین همه چیز را ثابت کند. مربی سابق آلف اینگو برنتسن گفت: «ما در این بخش از کشورمان کشاورزان زیادی داشتیم. مردم باید خیلی سخت کار می‌کردند و زیاد صحبت نمی‌کردند. این در ژنتیک ما وجود دارد. کار کردن بهتر از زیاد صحبت کردن است. بنابراین ارلینگ یک فرد نرمال در منطقه ما است.»

با این حال، این بازیکن فکر می‌کند که توانسته خود را با لیگ برتر برتر وفق دهد. او گفت: «پدرم ده سال را در انگلیس گذراند، بنابراین من را به گونه‌ای تربیت کرد که کمی حس و حال انگلیسی داشته باشم.»

اما از زمان انتقال به منچستر در تابستان گذشته، دوستانش در نروژ فرصت زیادی برای دیدن او ندارند. رابرت اوندهایم بازیکن براین می‌گوید: «ما او را کم می‌بینیم. فکر می‌کنم او خیلی از افرادی را که می‌شناسد حذف کرده است. اما او تیم بسیار خوبی در کنار خود دارد و منطقی به نظر می‌رسد که برای بقیه چندان وقت نداشته باشد.»

این مطلب را هم بخوانید: گشت و گذار در شهری که هالند بزرگ شد/ از بازی در «یخچال» تا رسیدن به قلّه لیگ برتر!/ تصاویری جالب از زندگی ارلینگ در «براین» را ببینید

ارلینگ هالند

خودباوری در DNA او

با وجود اینکه ارلینگ فوق‌العاده سریع و ماهر بود، اما کمتر کسی در شهر او فکر می‌کرد که او به یک سوپراستار تبدیل شود، البته به غیر از خود بازیکن. رابرت اوندهایم فاش کرد: «او در دبیرستان می‌گفت که قرار است بهترین بازیکن فوتبال دنیا باشد. همه مسخره‌اش کردند اما خودش صد در صد به این حرف باور داشت.»

آلفه اینگو برنتسن، مربی سابق او می‌گوید: «ارلینگ در دوران کودکی بهترین بود، اما وقتی در هفت سالگی مربیگری او را شروع کردم، فکرش را نمی‌کردیم که او بهترین گلزن لیگ قهرمانان شود.»

ارلینگ هرگز در ۱۶ بازی خود برای تیم اصلی براین گل نزد. اما سرعت او توجه اوله‌گنار سولشائر که در آن زمان سرمربی تیم نروژی مولده بود، را به خود جلب کرد. او پتانسیل هالند را دید و به عنوان یک نوجوان ۱۶ ساله با او قرارداد امضا کرد و به او یاد داد که چگونه توپ را با سر بزند. او سپس در سال ۲۰۱۹ به ردبول سالزبورگ اتریش پیوست. یک سال بعد به بوروسیا دورتموند در آلمان رفت و سال گذشته به منچسترسیتی آمد.

خانواده ارلینگ هالند

مزرعه فوتبال

این مهاجم اولین بازیکن خانواده هالندها نیست. او زمانی که پدرش آلفی، برای لیدز یونایتد در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کرد، در یورکشایر غربی به دنیا آمد. ورزشکار بودن و سرسختی ذهنی در DNA ارلینگ وجود دارد. آلفی به اندازه‌ای شجاع بود که با روی کین، مرد سرسخت منچستریونایتد درگیر شود، در حالی که مادرش گری ماریتا برات قهرمان نروژی در مسابقات هفت‌گانه بود.

ارلینگ در سه سالگی به براین در نروژ نقل مکان کرد. کشاورزی در این منطقه مرسوم است و ارلینگ تابستان‌ها به عموی مادرش گابریل هویلند، ملی‌پوش سابق نروژی، در پرورش خوک و سیب‌زمینی کمک می‌کرد. او مرتبا برای دیدن برادر بزرگترش آستور و خواهرش گابریله به براین برمی‌گردد.

تلاش بی وقفه ارلینگ برای پیشرفت ناشی از تمایلش برای بهتر بودن از پدر فوتبالیستش بود که او هم برای من‌سیتی بازی می‌کرد. او در توضیح انگیزه‌اش می‌گوید: «وقتی بچه بودم دوست داشتم از پدرم بهتر باشم. و اکنون چیزی درون من وجود دارد که همیشه و در همه حال فقط به فوتبال فکر می‌کند، به اینکه چه کاری انجام بدهم تا بهتر شوم.»

ارلینگ هالند و پدرش

ماشین پولسازی

آماده‌ترین و روی فرم‌ترین مهاجم جهان آنقدر کیفیت بالایی دارد که برندهای بزرگ حاضرند پول زیادی بپردازند تا با او در ارتباط باشند. او قراردادی ۲۰ میلیون پوندی با نایکی دارد، ۲ میلیون پوند از سامسونگ درآمد کسب کرد و حدود یک میلیون پوند از شرکت ساعت‌های لوکس بریتلینگ به دست آورد.

در رابطه با اسپانسرهای هالند بخوانید:

او مقداری از این پول را برای ناوگانی از ماشین‌های لوکس خرج کرده است، از جمله یک رولزرویس کولینان ۳۰۰۰۰۰ پوندی و یک آئودی RS ۶ سیاه کربنی ۱۲۰۰۰۰ پوندی. او همچنین با جت‌های شخصی پرواز می‌کند و غذای خوب میل می‌کند و طبق گزارش‌ها، ۲۵۰۰۰ پوند انعام به صورتحساب ۴۰۰۰۰۰ پوندی رستورانی در یونان اضافه می‌کند. سیتی به او ۳۸۵۰۰۰ پوند در هفته پرداخت می‌کند، به اضافه پاداش‌های چندصدهزار پوندی.

براین، یک شهر ساحلی با تنها ۱۲۰۰۰ نفر جمعیت، از ارتباط با مشهورترین شهروند خود پول نقد به دست می‌آورد. صحبت از ساخت موزه ارلینگ هالند برای جذب گردشگرانی است که برای دیدن نقاشی دیواری و مجسمه این مهاجم و خرید پیراهن از فروشگاه باشگاه به این شهر می‌آیند. تاجر محلی، اینگه بریگت آرباکه گفت: «مکانی را تصور کنید که مردم می‌توانند بیایند و پیراهن‌هایی را که او در باشگاه‌های مختلف استفاده کرده و حتی به توپ‌های مسابقه‌ای که با آنها هت‌تریک کرده است، نگاه کنند. من مطمئنم که خانواده‌ها در تعطیلات می‌خواهند از براین دیدن کنند. بچه‌ها دوست دارند ببینند ارلینگ کجا بزرگ شده است.»

خواندن این مطالب را از دست ندهید: تصاویر کلکسیون ماشین‌های ارلینگ هالند/ جذاب‌های دنیای خودرو زیر پای ترمیناتور

ارلینگ هالند

کمی استراحت

هالند به روند پیروی از الگوی طبیعی خواب بدن، معروف به چرخه شبانه‌روزی، پایبند است. او عنوان کرد: «اولین کاری که صبح انجام می‌دهم این است که مقداری نور خورشید به چشمانم برسانم. این کار برای ریتم شبانه‌روزی خوب است.»

ارلینگ دو ساعت قبل از خواب به تلفن هوشمند یا هیچ وسیله الکترونیکی دیگری دست نمی‌زند و شب‌ها نور آبی صفحه‌های دیجیتال را با عینک مخصوصی فیلتر می‌کند. این مهاجم به قدری در لیگ قهرمانان غرق شده است که آلارم صبحگاهی او سرود مسابقات را پخش می‌کند. این کار تاثیر درستی دارد زیرا ارلینگ با دوازده گل تا به اینجا بهترین گلزن این فصل است. او می‌داند که شیخ منصور مالک میلیاردر عرب سیتی، به او پول زیادی می‌دهد تا پرافتخارترین جام باشگاهی را برنده شود. ارلینگ گفت: «باشگاه می‌خواهد قهرمان لیگ قهرمانان شود. آنها من را برای بردن لیگ برتر به اینجا نیاوردند زیرا از قبل می‌دانند چگونه در این لیگ قهرمان شوند.»

این مطلب را هم بخوانید: مسیر پیشرفت خطرناک‌ترین مهاجم فوتبال؛ پسر بازیکن ملی‌پوش و قهرمان هفت‌گانه/ تصاویر جالب از کودکی و خانواده او را ببینید

ارلینگ هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی