نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ادعای عجیب کارشناس داوری درباره هند جنجالی دربی؛ در کلاس‌های آموزشی همین صحنه را پنالتی اعلام کردند/ زد و بند و باج‌دادن بیداد می‌کند!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس داوری فوتبال درباره وضعیت کمیته داوری اظهار داشت: کمیته روح و روان داوران را بهم ریخته و رفتاری وقیح‌تر از برخوردش در کارشناسی‌ها وجود ندارد.

حسین عسگری در خصوص وضعیت کمیته داوران اظهار داشت: این کمیته روح و روان داوران را به‌هم ریخته است. تا شب قبل دربی اسم‌های زیادی برده شد. این بازی برای آن‌ها خیلی مهم است؛ وقتی به داوری اعلام می‌کنند که داور دربی است و این موضوع عملی نشود، روحیه آن شخص کاملا نابود می‌شود. اگر پنالتی استقلال در بازی دربی اعلام می‌شد باز هم کمیته داوران از این تصمیم دفاع می‌کرد و هیچ چیزی وقیح‌تر از این موضوع وجود ندارد. در کلاس‌های آموزشی همین صحنه را پنالتی اعلام کردند اما در حین بازی پنالتی گرفته نشد در حالی که همه داوران این مسئله پنالتی می‌دانستند و کمیته داوران نه.

وی ادامه داد: کمیته داوران از پاسخ دادن طفره می‌روند و درحال نابود کردن داوری هستند. فقط نظر دو، سه نفری که پنالتی را تایید نکردند را پخش کردند تا حرف خودشان را تایید کنند. به کسانی استناد می‌کنند که اصلا جایگاه بالایی در داوری آسیا ندارند.

کارشناس داوری فوتبال دلیل سطح پایین داوران را این‌طور توضیح داد: مسئولین کمیته تعداد بالای داوران را علت ضعف سطح داوری می‌دانند. درحالی که زد و بند و باج دادن به هیئت‌های فوتبال برای رای آوردن در انتخابات‌ها دلیل اصلی بالا بودن تعداد داوران بی‌کیفیت در لیگ‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر برای کم کردن تعداد داوران، به برخی که سن آن‌ها بالا می‌رود ایراد می‌گیرند اما خود آقای افشاریان می‌خواست در ۴۵ سالگی داوری کند ولی در تست‌ها رد شد و ما از او استفاده نکردیم. الان افشاریان به داورهای دیگر مانند آقای خورشیدی و سیدعلی می‌گوید کنار بروند تا بگوید که تعداد داوران را کم کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • احسان عزیزی خادم IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    داورهم خریدنی هست
    • جمشید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      شما که لای گز سکه گذاشتین و داور را خریدین حرفی برای گفتن دارین
  • مهدی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    دیشب بنده خدا عسگری سه ساعت اومده قانون جدید رو توضیح میده بعد فنایی میاد و قانون رو کاملا برعکس (از روی حواسپرتی) میگه که پنالتی استقلال پنالتی نبوده ههههه. در واقع عسگری می گفت قبل ۲۰۲۰ این حرکت پنالتی نبوده اما بعد ۲۰۲۰ هست و فنایی که اطلاع نداشت و تازه با این آشنا شده بود در ادامه برنامه به صورت برعکس میگه قبل ۲۰۲۰ خطا بوده اما بعد ۲۰۲۰ خطا نیست خخخخ. داورای گرامی که بعد اینا هم اومدن که اصلا رفتن توی یکه فضای دیگه و دو صحنه ای بودن و فلان. متاسفانه تو این حالت ها این داورها رو باهم روبرو نمی کنند که یک نتیجه ی خوبی هم بگیریم. مظفری و ترکی میمونن که عسگری بره بعدش میان رو خط زنده و چیزی رو که باهم هماهنگ کردند میگن. شما موقعی که عسگری بود میومدید که بیننده هم یک نتیجه ای بگیره هرچند که به نظر من شما باز داشتید توی فضای ماست مالی کردند قدم بر می داشتید.
    • الاهوازی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      پنالتی یامگاه چی همین عسکری که قبولش داری گفت پنالتی هست کیسه
    • دشمن سجادی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      مگه نمیگین عسکری قبول داریخو یامگا را گفت پنالتی اخراج بود چرا روی اون عسکری مانور پمیداد
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      اسماعیل الهافی، محمد صالح سوبخیدین و ایشی یاما نوبورو طبق آخرین قوانین فیفا این بازی رو کارشناسی کردن و گفتن هند گولسیانی پنالت نیست. اینا نه ایرانی بودن نه پرسپولیسی. شما کیسه‌کشا گول کارشناسی نپخته حسین عسکری  و فغانی معلوم‌الحال رو خوردین. عسکری دیشب تو اظهاراتی عجیب میگفت دست بازیکن موقع تکل باید به سمت جلو باشه نه بغل!! خدایی کدوم بازیکنی رو دیدین که موقع تکل دستاش به سمت جلو باز بشه؟! آقای عسکری خدای یه بار تکل برو تا ببینی دستت کدوم طرفی باز میشه! در ضمن طبق فیلم که بارها و بارها پخش شد دست گولسیانی بعد از برخورد توپ به پاش و قبل از برخورد به دستش به سمت بدنش جمع میشه. تعجبم از میثاقی کیسه‌کشه که نتونست این مسئله رو به عسکری بگه و دهنشو ببنده. مظفری‌زاده این مسئله رو به خوبی توضیح داد ولی کاش تماس تلفنیش موقع حضور عسکری بود و جوابشو میشنیدیم. عسکری هیچوقت داور خوبی نبود و کارشناسیهاشم اصلا درست و واقع‌بینانه نیست. کاش فیلم داوری رو برای فیفا هم میفرستادن و نظرشو میگرفتن تا سیه رو شود هر که در او غش باشد. پنالتی یامگا هم که تو غوغای کیسه‌کشا کاملا گم شد رفت پی کارش. روتونو برم!!
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      اتفاقا اگه مظفری‌زاده و ترکی به موقع می‌اومدن رو خط برنامه عسکری بدجور ضایع میشد چون نمیتونست جواب اونا رو بده. مظفری‌زاده به خوبی از دو مرحله‌ای بودن صحنه "هند" صحبت کرد و با توجه به تصاویر فریز شده تونست به جامعه بفهمونه که قبل از برخورد توپ به دست گولسیانی، دست او به سمت بدنش جمع شده و حالت غیرطبیعی سابق رو نداشته. نکته بعد اینکه طبق صحبت محسن ترکی_ که در کیسه‌کش بودنش شکی نیست و با قضاوت اشتباهش تو چهار دربی ضربه بزرگی به پرسپولیس و حیثیت خودش زده_ گفت به آقای عسکری گفتم اگه فلانی و فلانی و فلانی رو قبول داری فیلم داوری رو براشون بفرستم و نظرشونو بگیرم، که هر سه اونا به قضاوت درست پیام حیدری تو این صحنه خاص اذعان داشتن. البته ظاهرا صحنه خطای یامگا رو عبدی رو براشون نفرستاده بوده تا نظر بدن وگرنه اون صحنه هم که طبق گفته عسکری پنالتی بوده. با همه این صحبتها کیسه‌کشا باز میگن مرغ ما یه پا داره و باز دنبال پنالتی مفت میگردن از بس بدعادت شدن تو این دو سال!! کیسه‌کشایی که به زور حریف پارس جنوبی شدن لطفا ساکت شن و بذارن دیگرون صحبت کنن.
    • کج بشین راست بگو: IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      اینا هیچکدومشون کارشناسای خوبی نیستن و اطلاعاتشون اطلاعات ۲۰ سال پیشه. این حضرات به خودشون زحمت نمیدن که خودشونو آبدیت کنن تا بعدا به دلیل ناآگاهی از قوانین جدید ضایع نشن. عسکری که کلا ول‌معطله و نمیدونه موقع تکل دست به سمت بغل باز میشه نه جلو!! فنایی هم که بارها شده تو برنامه زنده حرف چند لحظه پیش خودشو عوض کرده و به نوعی اصلاحش نموده. عسکری هیچوقت خوب نبوده و هیچوقت خوب نخواهد شد. اینا کلا به صندلی ریاست کمیته داوران چشم دوختن. افشاریان کاش هر چه زودتر برکنار بشه چون دو ساله قضاوتها رو خواسته یا ناخواسته برده سمت کیسه و شله زرد و بدجور پرروشون کرده طوری که قبل بازی چند تا پنالتی طلبکار میشن چه برسه به بعد بازی!! بیچاره پرسپولیس که باید با ارکان فدراسیون و وزیر آبی ورزش و سرمربیای کیسه‌کش هفت هشت تیم لیگ برتری که علنا جلوی استقلال کم‌کاری میکنن باید مبارزه کنه.
  • هوادار فوتبال IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    این عسگری چون در کمیته داوران پستی برایش قائل نشده‌اند دارد از غصه دق میکند وتمام کارشناسی‌های داوری را برعکس جلوه میدهد. حالا مثلا وی ای آر هم بیاید بازم ادمهای امثال ایشان حرف خودش را قبول دارد اصلا منای فوتبال ببین در احکام فقهی چقدر بین علما اخنلاف نظر میباشد در صورتی که قران یکی است و اقایان تفسیر به رای میکنند. مثلا اگر این عسگری یک مجهد بود چه بلای بر سر مسلمانان می‌آمد.
    • ملابرادر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      باز خوب است هم خودش و هم فنایی نظرشان یکی بود. فغانی هم همیشه نظرش برای امثال شماها ملاک بوده حالا که به ضررتان هست قبول نمی کنید هههه
  • ناشناس؟ IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    خودش میگه و خودش هم بخود باریکلا. اگر این صحنه در محوطه استقلال میشد ببین داور می‌گرفت یا نه دوم اینکه اگر شما کارشناسی باید یکبار به جام جهانی می‌رفتی و مثل داور جام جهانی ما که گند زد به داوری خود در قطر، اظهار نظر نمیکردی .چقدر ایشان خود را داور برتر میبینن احمدی نژادی هستیم و خودبزرگ بین
  • ثاری IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    فساد لنگی تمام سیستم را فرا گرفته از بالا تا پایین همه پادو لنگ شده اند
  • Gaber IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    چرا بیشتر ایرانیها موی سرشون می‌ریزه و این مشخصه ایرانیست .دومین مشخصه اگر خواستی ایرانی را بشناسی دروغ گفتن هست که کم هستند ایرانی واقعی باشند و دروغ نگویند شاید نظرم را چاپ نکند ولی چقدر در این چهل سال وعده و دروغ و هووی بازی و منم منم دیدیم و باز با ایرانی بودن افتخار کردیم یک مشخصه دیگر ایرانی هم سفارش پذیری در قالب ترحم هست و دیگر شکم جلو آمده و موی ریخته و فقط شخصیت اروپایی ما موقعیت که ریش را از ته می‌زنیم
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    یه پست به این آقای عسگری همه چیز دان بدهید تمام!!! کارشناس داوری فقط دکتر سیار بود و بس که پزشک جراح بود به پول فدراسیون احتیاج نداشت و منطقی تفسیر می کرد او بود که به فساد بعضی از داوران پرداخت
  • اس اس.تیم مردمی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    به گفته فرهاد مجیدی ترجیح میدیم هر از ۱۰سال قهرمان بشیم ولی همون قهرمانی پاک پاک باشه
    • ملابرادر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      من حاضرم دوتا ستاره رو بهشون بدیم دست ازین بازی‌ها بردارند
    • شجاع IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      سلام بر کیسه کش ها
  • نا شناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    اصلا بحث آن پنالتی تمام شد ولی نگاه کنید هر کارشناس داوری چه حرفایی می‌زنند باید کمیته داوران فکری به حال آینده داوری بکند حتی کارشناسی همدیگر قبول ندارند
    • ملابرادر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      زمانی که بحث منافع و جهت گیری وسط بیاید متاسفانه این اتفاق رخ می دهد و نکاتی که راجب داوری ها می گفتند واقعا حقیقت بود کاش گوش شنوایی باشد.
  • مهران IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    بعد چند هفته اومده بود از تریبون استفاده کنه😂😂چه خودشو هم داشت میکشت ثابت کنه پنالتی بوده😂😂
    • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      پنالتی بود خداییش
  • yaser IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    سالهاست این تیم ابنجوری داره جام میگیره .جالب اینکه هم بازیکن میخرن هم خرج میکنن دربی اینجوری حق خوری میکنن وای به حال تیم دیگه.
  • مهران IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    کمیته داوران اگرریگی به کفش نداره اگه لنگ پرست نیست چراازیک داورلیگ برترانگلیس نظرنمیخواد؟؟چراازکولینانمیپرسه اقاقبول کنیدکه میخواهیدلنگ قهرمان بشه تمام بقیه تیمهااصلاحق قهرمانی ندارندتازمانیکه پیروزی هست
  • امید کاظمی شاد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    شرط اول خطا بودن هند عمدی بودن آن است ، که در این صحنه اساساً امکان نداشت خطا عمدی باشه چون بازیکن در حالت غیر متعادل بود ، مابقی بحثها و شرایط و قوانین ما وقتی که حداقل در غیر عمد بودن شک باشه ، قانون فیفا هم اینو مشخصاً و با صراحت اعلام کرده که خطا باید عمدی باشه ، دست باز باشه یا نباشه ، بدن حجم دارشده یا نه ، برخورد توپ تک ضرب بوده یا نه و..... قوانین ثانویه است ، متاسفانه استقلال تیم دولتیه و عادت کرده توسط حکومت حمایت بشه ، یکبار که تیم مقابلش هم دولتی بوده و بنابر این حمایت نشده حالا آسمان ریسمان میبافه ، آقا جان شما اون یک پنالتی رو از دست دادی اگر در حد قهرمان بودی ۸۵ دقیقه فرصت داشتی بازی رو ببری ! من پرسپولیسی نیستم میخواهید قبول کنید یا نه
    • ملابرادر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      دوست عزیز هند غیرعمدی نداریم یعنی که شرط حتما بر عمدی بودن یا سهوی بودن باشد؟
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    حالا فوقش امسال هم به ناحق وظلم به تیمهای دیگه لنگ را قهرمان کنند. هرسال هم قهرمان بشی وهیچ تیمی قبولش نداشته باشه حتی یه توپ جمع کن هم تبریک نگه. سال گذشته استقلال قهرمان پاک شد واکثر تیمها هم تبریک گفتن.
    • !!! IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      اشتب زدی اون پارسال بود که به ناحق وسط دورهمی مربی های بیوجدان قهرمان شدید!!!
    • ... IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      منظورت از هیچ تیمی تیمهاییه که سرمربی کیسه‌کش دارن دیگه!! ماشالله یکی دو تا هم نیستن که. بعضی سالها شده هشت تیم سرمربی استقلالی داشتن که خدا رو شکر شر چند تاییشون (کریمی، خطیبی، کمالوند، نکونام و فکری) از سر لیگ کم شده در مقابل یه مهدی تارتار که بیچاره بارها یقه پرسپولیسو گرفته ولی باز متهمه به سفت بازی کرون جلوی کیسه حکومت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی