نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رد پای ۱+۴ ستاره پرسپولیس در قهرمانی‌ها/ بازیکنانی که فرمول جام گرفتن را از حفظ هستند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از دلایل صدرنشینی مجدد پرسپولیس حضور ستاره های باتجربه در ترکیب این تیم است.

شاید تا همین چند وقت قبل پرسپولیس شانسی برای قهرمانی در این فصل نداشت ولی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که یحیی گل محمدی و تیمش بعد از چند برد پشت سر هم در سال جدید، حالا صدرنشین لیگ هستند و مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند. پرسپولیس اگر ۳ بازی باقی مانده خود را ببرد، بدون توجه به نتایج سایر تیم‌ها جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. اتفاقی که اگر رخ دهد، برای ششمین بار در هفت فصل اخیر به وقوع می‌پیوندد.

اگر پرسپولیس امسال قهرمان شود، به یک آمار استثنایی دست پیدا می‌کند و شش قهرمانی در هفت سال چیزی نیست که به همین راحتی‌ها بشود به آن دست پیدا کرد. یکی از نکاتی که باعث شد تا پرسپولیس هم دربی را ببرد و هم دوباره به صدر جدول برسد، حضور بازیکنان باتجربه در ترکیب این تیم بود. این نفرات که عمدتا ملی پوش هستند، تاثیر زیادی در نتایج اخیر پرسپولیس داشتند.

یکی دیگر نکات قابل توجه در مورد این نفرات این است که آن‌ها در اکثر قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر بودند و به نوعی فرمول قهرمانی در فوتبال ایران را به خوبی می‌دانند. در ترکیب فعلی پرسپولیس ۴ بازیکن حضور دارند که حداقل ۴ بار عنوان قهرمانی لیگ را به همراه پرسپولیس کسب کردند و حالا در این فصل می‌خواهند به تعداد قهرمانی‌های خود اضافه کنند. به غیر از این ۴ بازیکن، ستاره‌ای مثل مهدی ترابی هم در ترکیب پرسپولیس حضور دارد که ۳ بار با این تیم قهرمان لیگ شده و در این فصل می‌تواند چهارمین قهرمانی خود را با پرسپولیس جشن بگیرد.

ترابی در قهرمانی‌های پرسپولیس نقش فوق العاده کلیدی را داشته و حتی خیلی‌ها معتقدند در لیگ نوزدهم، اگر پرسپولیس ستاره‌ای مثل ترابی را نداشت، نمی‌توانست عنوان قهرمانی را بدست بیاورد. نفراتی مثل سروش رفیعی و مهدی عبدی هم هر کدام سابقه ۲ قهرمانی به همراه پرسپولیس را در کارنامه دارند. گفتنی است پرسپولیس به غیر از اینکه صدرنشین لیگ محسوب می‌شود و فرصت قهرمانی در این فصل را دارد، در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیده و می‌تواند فصل رویایی خود را با کسب دو جام به پایان برساند.

کمال کامیابی نیا

کاپیتان دوم قرمزها در این فصل که البته کمتر در بازی‌های اخیر تیمش به میدان رفته، رکورددار قهرمانی در این تیم است. کمال در همه ۵ قهرمانی پشت سر هم پرسپولیس حضور داشته و جزو ارکان اصلی این موفقیت‌ها به حساب می‌آمد. کامیابی نیا حالا به دنبال ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر با لباس پرسپولیس است و با کسب این عنوان می‌تواند نام خود را در تاریخ این باشگاه جاودانه کند.

رد پای ۱+۴ ستاره پرسپولیس در قهرمانی‌ها / بازیکنانی که فرمول جام گرفتن را از حفظ هستند!

امید عالیشاه

کاپیتان اول پرسپولیس در این فصل هم شرایطی مشابه با کمال دارد و کمتر بازی می‌کند. با این حال در دیدارهایی که برای تیمش به میدان رفته موثر بوده و حتی در این فصل یک گل ۳ امیتازی هم برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. امید در ۴ قهرمانی از ۵ قهرمانی پشت سر هم پرسپولیس حضور داشته و یک فصل در این بین برای سربازی راهی تراکتور شده بود. عالیشاه این فرصت را دارد تا با قهرمانی احتمالی پرسپولیس در این فصل، پنجمین قهرمانی خود را کسب کند و البته برای اولین بار به عنوان کاپیتان جام را بالای سر ببرد که مسلما افتخار بزرگی برای این بازیکن  محسوب می‌شود.

رد پای ۱+۴ ستاره پرسپولیس در قهرمانی‌ها / بازیکنانی که فرمول جام گرفتن را از حفظ هستند!

علیرضا بیرانوند

یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌های پشت سر هم پرسپولیس و البته صدرنشینی این تیم در این فصل بیرانوند است. علیرضا که بعد از دو فصل دوری دوباره به پرسپولیس برگشته، یکی از ستاره‌های بدون جانشین قرمزها در این فصل بوده و پرسپولیس بعضی از امتیازات خود را مدیون بیرانوند است. علیرضا در چهار قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم، هجدهم و نوزدهم حضور داشته و حالا می‌خواهد پنجمین قهرمانی خود در لیگ را هم جشن بگیرد. در مورد بیرانوند ذکر این نکته لازم است که او به دلیل تعطیلی لیگ بابت بیماری کرونا و قراردادی که با باشگاه آنتورپ بسته بود، قبل از پایان لیگ نوزدهم از پرسپولیس جدا شد و در چند بازی پایانی در ترکیب تیمش حضور نداشت.

رد پای ۱+۴ ستاره پرسپولیس در قهرمانی‌ها / بازیکنانی که فرمول جام گرفتن را از حفظ هستند!

وحید امیری

ستاره آرام و بی حاشیه پرسپولیسی‌ها مثل همیشه در همه این سال‌ها جزو خوب‌های تیمش بوده و نمی‌شود به راحتی از کنار نقش وحید در قهرمانی‌های پرسپولیس عبور کرد. امیری هم در چهار قهرمانی پرسپولیس در سال‌های اخیر حضور داشته و یکسال به دلیل حضور در لیگ ترکیه از پرسپولیس دور بود. وحید حالا در غیاب کامیابی نیا و عالیشاه که کمتر بازی می‌کنند، کاپیتان اصلی پرسپولیس است و در بازی‌های گذشته هم عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت.

رد پای ۱+۴ ستاره پرسپولیس در قهرمانی‌ها / بازیکنانی که فرمول جام گرفتن را از حفظ هستند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد محمدی از اهواز ولی بچه مسجدسلیمان هستم. ساکن IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    پرسپولیس زیباترین عشق جهان ❤❤❤❤❤❤
  • امید IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی