نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
استقلالی‌ها حق دارند اعتراض کنند/ ساپینتو یک ایراد داشت/ استقلال دربی را باخت چون...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تمام اعتراضات استقلال به‌حق و درست است و معلوم نیست چرا کسی جوابگوی این بی‌عدالتی‌ها نمی‌شود.

این روزها هم لیگ برتر به روزهای حساس خود رسیده و هم جام حذفی! شاید تا چند سال پیش تکلیف قهرمان لیگ تا چند هفته به پایان مسابقات مشخص می‌شد و از طرفی هم تیم‌ها جام حذفی را جدی نمی‌گرفتند، اما این بار نه می‌توانی قهرمان لیگ را حدس بزنی و نه این‌که جام حذفی برای اهالی فوتبال کم‌ارزش است. حالا سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در لیگ می‌جنگند و دو تیم سرخابی هم انتظار می‌کشند در فینال جام حذفی دربی دیگری را برگزار کنند.

به همین دلیل تب فوتبال داغ داغ است و این مسابقات پرشور بیننده این ورزش هیجانی را تا اواسط خردادماه با خودش نگه می‌دارد. هر چند که شاگردان ساپینتو به دلیل ازدست‌دادن امتیاز دربی و بازی سختی که با پارس جنوبی داشتند تحت فشار هستند و در بازی با نفت باید ثابت کنند که از قهرمانی در لیگ ناامید نشده‌اند. در خصوص اتفاقاتی که این روزها حول محور باشگاه استقلال می‌چرخد به سراغ مهدی پاشازاده رفتیم.

استقلال مقابل پارس جنوبی پیروز شد و به نیمه نهایی جام حذفی رفت؛ اما به نظر می‌رسد برای کسب این نتیجه مقابل تیم دسته‌دومی پارس خیلی اذیت شد، خیلی‌ها معتقدند استقلال در چند هفته اخیر افت کرده است، نظر شما چیست؟
به نظر من اصلا استقلال افت نکرده است. قابل پیش‌بینی بود که بازی با پارس برای استقلال سخت شود.

چرا؟
خب استقلال در بازی دربی باخت و با فشار ناشی از این شکست وارد بازی با پارس جنوبی شد و تمرکز چندانی نداشت. ضمن این‌که شرایط بازی‌های جام حذفی با لیگ برتر فرق می‌کند.

فکر می‌کنید چرا استقلال در دربی بازنده شد؟
فوتبال همین است. به هر حال یک روز باخت است و یک روز برد.

اما به نظر می‌رسید استقلال در این دیدار فاتح میدان باشد.
اتفاقا چون همه فکر می‌کردند استقلال برنده است، باخت. چون زمان ما هم همین‌طور بود هر وقت گفته می‌شد استقلال برنده دربی است ما می‌باختیم.

یک‌سری معتقد هستند دربی ایران خیلی برای مربیان خارجی آشنا نیست و نمی‌توانند در این دیدار برنده شوند. شاید اگر مربی استقلال ایرانی بود بهتر می‌توانست حساسیت کار را تشخیص دهد.
من هم این‌طوری فکر می‌کنم. چون تجربه نشان داده مربیان خارجی در دربی ایران موفق نیستند. آن هم به خاصیت این بازی برمی‌گردد.

بعد از باخت در دربی به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها امیدشان را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده‌اند و این روزها انگار برای قهرمانی در جام حذفی برنامه‌ریزی می‌کنند.
اصلا نباید اینطور باشد. چون اختلاف امتیاز کم است؛ هر سه تیم بالای جدول به یک اندازه شانس قهرمانی دارند. استقلالی‌ها نباید دست از تلاش بکشند و باید تا روز آخر تلاش کنند. بهترین مثال در این زمینه نخستین سال لیگ برتر است. ما یک بازی ساده مقابل ملوان داشتیم اما آن‌قدر گفتند استقلال قهرمان می‌شود که این باور غلط قهرمانی را از ما گرفت. به همین دلیل می‌گویم تا آخرین نفس باید در لیگ برتر جنگید و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

این احتمال وجود دارد که استقلال و پرسپولیس در بازی فینال جام حذفی مقابل هم قراربگیرند. نظر شما چیست؟
خیلی خوب می‌شود. حتما بازی جذابی می‌شود و برای تیم استقلال هم بازی انتقامی است.

نکته‌ای که این روزها استقلالی‌ها به آن اشاره می‌کنند این است که چرا سازمان لیگ سه بازی آخر لیگ را همزمان برگزار نمی‌کند!
حق دارند معترض باشند. باید سازمان لیگ پاسخگو باشد که چرا بازی‌ها همزمان برگزار نمی‌شود.

نکته بعدی هم بحث برگزاری بازی استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی است! استقلالی‌ها معتقدند که اگر تیم‌های دیگر نتوانستند با پیکان در ورزشگاه آزادی بازی کنند، چرا پرسپولیس این حق را پیدا می‌کند.
تمام اعتراضات استقلال به‌حق و درست است. چرا کسی جوابگوی این ناعدالتی‌ها نیست. عدالت حکم می‌کند که تمام تیم‌ها برابر سازمان لیگ یک جور باشند و قوانین برای همه آن‌ها یکسان اجرا شود.

استقلال هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد تا اینجای کار نظرتان در خصوص عملکرد ساپینتو چیست؟
من عملکرد ایشان را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم. وقتی یک تیم در دو جام مدعی قهرمانی است یعنی مربی‌اش خوب کار کرده فقط یک ایراد به کار ایشان می‌توان بگیرم.

چه ایرادی؟
این‌که تیم استقلال نوسان داشته است. این نوسان تیم استقلال را اذیت می‌کند.

سه بازی از لیگ باقی مانده، شانس قهرمانی را برای کدام تیم قائل هستید؟
هر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان به یک اندازه شانس قهرمانی دارند. اما تیمی قهرمان می‌شود که بازیکنانش تمرکز لازم را داشته باشند. امیدوارم این شانس نصیب استقلال شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • تو جیبمه IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    از خواب بیدار کردین و مصاحبه گرفتین ؟ انگار طلبکاره
    • حسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      متاسفانه عدالتی وجود دارد تیم‌های لیگ برتر هم مثل اینکه پذیرفتند به هر طریق ۶امتیاز هر تیم تقدیم لنگ ظالم کنند اگر اینطور نبود حداقل صداشون علیه این لنگ ظالم بلند می شد افسوس از ظلم پذیری
  • ناشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    ساپینتوی دوست داشتنی با آرامش و قدرت و ذهنیت برد به بازیها ادامه بدید کاری به نتایج سایر تیم ها نداشته باشید فقط و فقط تمرکز رو بازیهای باقی مانده همینو ازتون می خوایم
    • قرمزته IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      آره ساپی جون تو کار خودتو درست انجام بده و فقط و فقط تمرکز کن شاااااید سوم شدید ! خخخخخخخخخخخخخخ
    • سعید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      مگه همه برانکوهستند؟؟؟😂
  • قرمزته IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    بعله آقا همه عیبتون همینه که فکر میکنین تمام اعتراضات اس تق لال به حق و درست است و توقع دارید همه بسیج بشن به شما جواب بدند
  • MIS قرمزته IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    اگه یه کیسه کش منطقی دیدین حق دارین از تعجب شاخ درارید
    • sahand IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      همونطور که منطقیا فینال اسیا را افتخار میدونند ولی قهرمانی اسیا را نهههههه خخخخخ
    • مجید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      اقای سهند قهرمانی تو جام چهارجانبه افتخار نیست ولی فینال واقعی اسیا اونم با یازده بازیکن افتخاره
  • 6 IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    هر جاي دنيا بخاهيد باهاتون بازي ميكنيم. ولي ادم متوهم يادت باشه زمان فرناز با عدالت تمام با پارس بجاي جم او ازادي بازي كردي با يه مشت كرونايي !!!
  • کیسه شله زرد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    عادت کنید منطقی صحبت کنید
  • دریک وند IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    آیا واقعا طرفداران و مدیران پیروزی نمی فهمند یا خودشان را به ان راه زده اند؟چرا در نیمفصل اول گفتند استقلال مهمان است و حتما بایددر دستگردی بازی کند اما حالا که نوبت به پرسپولیس رسیده است می گویند ایرادی ندارد و می تواند در آزادی بازی کند؟نکته دوم اینکه چرا اکثر مواقع بازی های این تیم بعد از تیمهای مدعی برگزار می شود؟اکنون که پرسپولیس می گوید برایش فرقی نمی کند کی بازی کند بفرمایند قبل از استقلال و سپاهان بازی کند
    • مجتبی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      داداش تا هفته قبل استقلال بعد از پرسپولیس بازی میکرد یادت نیست ؟
    • نامه بزن به فیفا، ایمیل بزن به یوفا: IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      مگه شما امروزت مثل دیروزه که توقع داری بازی پرسپولیسم مثل استقلال تو دستگردی برگزار بشه؟! خدایی شما خدای هوچیگری هستین. انتخاب زمین به عهده پیکان نه منو شما یا استقلال و پرسمولیس. اصلا فرض کن اون موقع ورزشگاه آزادی بنابر دلایلی نمیتونسته بلیط‌فروشی کنه یا چمنش خراب بوده یا هر چیز دیگه‌ای. بهونه‌های شما ما رو یاد قوم بنی‌اسرائیل میندازه. انقد ایراد بنی‌اسرائیلی میگیرید که فلسطینیها هم به ستوه (سطوح) اومدن. کری خوندن برای شما واقعا برای ما افت داره از بس بچگانه فکر میکنید. نمونه‌اش همین پیشکسوتتون که الان اینجا صحبت کرده و گفته: "تیمها (استقلال و سپاهان) حق دارند معترض باشند. باید سازمان لیگ پاسخگو باشد که چرا بازیها (سه بازی لیگ آخر) همزمان برگزار نمیشود. عدالت حکم میکند که تمام تیمها برابر سازمان لیگ یکجور باشند (بازیشون تو دستگردی انجام بشه) و قوانین برای همه آنها یکسان اجرا شود". خدایی خودتون از خودتون و پیشکسوتاتون خنده‌تون نمیگیره؟!
    • ... IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      مدیر محترم لطفا باکس "نام" رو کمی بزرگتر کنید تا کلمه‌ای دچار عدم نمایش نشه. در صفحه اصلی خبر ورزشی هم بعضی خطوط (تیترهای بزرگتر) روی هم می‌افتن در حالی که با کشیدگی باکس مربوطه میشه مشکل رو حل کرد. مثل: "تصاویر کلکسیون ماشین‌های لیونل مسی/ از پاگانی زوندای کمیاب و غیرقانونی تا SUVهای خارق‌العاده و مازراتی مخصوص عشق سرعت‌ها تصاویری از حضور مسی و خانواده‌اش در عربستان‌سعودی/ همکاری رونالدو و مسی با سعودی‌ها ادامه دارد".
    • دریکوند پاسخ نامه بزن به فیفا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      اتفاقا آنکه که خدای هوچی‌گری است شمایید اولا نیم‌فصل اول هم ورزشگاه آزادی هیج مشکلی نداشت و این سازمان لیگ بود که در راستای منویات شما نگذاشت بازی در آزادی برگزار بشود.ثانیا چرا در کلیت بازیهای لیگ نه امسال که همیشه اکثر بازیهای پیروزی بخصوص در مقاطع حساس بعد از رقبا برگزار میشه؟ثالثا حالا که طبق ادعای دروغ شما مهم نیست چه کسی اول بازی کنه چرا شما اول بازی نمی کنید و باید دو تیم دیگر بعد از شما بازی کنند؟حالا بماند که با پنالتی های خارج محوطه و گلهای آفساید. حتما طبق معمول شما را به کورس برمی گردانند
    • خطاب به دریکوند: IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      آقای محترم پیکان باید ورزشگاه مورد نظرشو انتخاب کنه یا منو شما؟! الانم پیکان باید ورزشگاه مورد نظرشو انتخاب کنه، حالا یا آزادی یا دستگردی. در مورد بازیها هم که تو همین چند هفته ما پیش از شما بازی کردیم. تیمی که عرضه داشته باشه کل بازیاشم قبل دیگرون باشه میتونه بدون هر مشکلی بره و موفق بشه. در ضمن اگه مشکلی داری به سازمان لیگ بگو. به ما چه!! در ضمن شما راجع به پنالتی صحبت نکن که اکثر بازیاتونو با پنالتی یا کم‌کاری (تبانی) براتون در آوردن. چه امسال چه پارسال. حالا یه داوری اشتباه کرده پنالتی رو بیرون گرفته به ما مربوط نمیشه. به خودش و وجدانش مربوطه. وقتی کمک داورها نمیتونن به داور وسط کمک کنند گناه ما چیه. وقتی داورها به ضرر ما سوت میزنن یا پنالتی یا خطا نمیگیرن باز گناه ما چیه؟! بعضیا میگن وار بیاد همه چی درست میشه. حالا اگه اومدیم و وار اومد و تیمی مثل هوادار تبانی کرد چی. وار دیگه اینجا هیچ کمکی به بقیه تیمها نمیکنه. مگه اینکه دمار بازیکن و تیم تبانی‌کننده رو در بیارن. اگه لیگ ما مافیایی نبود که اکثر سرمربیا استقلالی نبودن. همین یه مورد برای مافیایی بودن نتایج به نفع شما کافیه.
  • شله قرمز IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    اگه آقایان بذارند که همه می دانند چه کسانی هستند گند زدن تو فوتبال .همه تیم ها باید برابر باشند نه تنها لنگ
  • کامران IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    فوتبال کثیفیه،سال‌های قبل هم ۳هفته آخرهمزمان بود،میخوان هرطورشده لنگ تیم حکومتی روقهرمان کنن
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      پرسپولیس را نمیخوان قهرمان کنند پرسپولیس تو بازی دربی قهرمان شد والسلام.
    • میلاد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      به جای هوچیگری بگین وزیر پرسپولیسه برین تیمتون درست کنین یه موقعیت تو دربی نداشتین پرسپولیس برترین تیم ده سال اخیر ایران
    • مهدی تاجی US ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      لنگی ها درست میگن، لنگ با کمک داور قهرمان شد
  • حمید IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    سازمان لیگ همش لنگیه
  • سعید IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    من نمیدونم استقاالیها خنده شون نمیگیره اسم قهرمانی تو جام محلات آسیا رو میارن
    • کیا IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      خودتون خودتون نمی‌گیره.استقلال حداقل دو تا ستاره آسیایی رو سینشون هست شما از کجا آوردید.
  • حسن کیانی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    مهدی همیشه گریان پاشازاده اصل قاجاری پاشازاده گران ترین بازیکن ترانسفر شده به اروپا است به قیمت ده متر شلنگ دست دوم و نیم کیلو تخم چمن حالا برای ما شده کارشناس اول گریه هاتو بکن بعد بیا کارشناسی کن همه افتخار دوران بازیکنی تو برخورد توپ به کله ات توی بازی با استرالیا بود
  • مامردم IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    سلام دوتیم برای برگزاری یک بازی (پیروزی و پیکان)دارندحکم میدن پس مشخص است که اینجا جای فدراسیون با جای مدیران دوتیم جابجا شده اینجا ایران است مردم وهواداران به سوی پسرفت خوش آمدید
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    آخه کیسه هایادتون رفته 6امتیازازسرورتون(ارتش سرخ کم کردن بازم قهرمان شد)بازم مثل سنگ پای قزوین که چه عرض کنم سنگ خارا روتون کم نمیشه وهی نق می زنیدبشینیدسرجاتون تماشاگر جام تحویل گرفتن ارتش سرخ باشید
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    آخه کیسه هایادتون رفته 6امتیازازسرورتون(ارتش سرخ کم کردن بازم قهرمان شد)بازم مثل سنگ پای قزوین که چه عرض کنم سنگ خارا روتون کم نمیشه وهی نق می زنیدبشینیدسرجاتون تماشاگر جام تحویل گرفتن ارتش سرخ باشید
  • با افتخار ایران IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    خداییش این قضیه دیگه خیلی ضایع هست که اولا بازیها همزمان نیست دوم اینکه در بازی حذفی چه اسراری هست که بازی باید در ازادی برگزار شود مگر هوادار میزبان نیست نمیدونم بردن اینگونه جام ها به دل هواداران مینشینه
  • زنده باد ایران IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    همانطور که قبلا مسئولین باشگاه سپاهان هم گفتند پرسپولیس در بازیها شرکت نکنه جام قهرمانی همیشه به خودش بدن بقیه تیم ها با هم بازی کنند و برای دومی رقابت کنند خداییش حرف بجایی هست البته از اونجایی که خدا جای حق نشسته تا حالا در اسیا موفق نبودند و این یک حسرت بزرگ هست کهدهیچ وقت محقق نخواهد شد
    • دنیام پرسپولیس IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      والا ماهم از خدامونه حریفای داغونی مثل سپاهان و استقلال نداشته باشیم ، کاش یه لیگ حرفه ای تو ایران برگزار می شد که فقط تیمای با کیفیت واقعی و نه چرندگو توش حضور داشتن
  • محمود رمضانی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    وقتی سازمان لیگ و صدا و سیما و فدراسیون و داورا همه لنگی هستند چیکار میشه کرد؟؟؟ در این فوتبال کثیف تخته کنید ...
    • پرس،قهرمان IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      شما اطلاع دارین که ۶سال هست که کیسه نتونسته پرسپولیس شکست بده
  • نیما IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    فعلا که داوری هاله نفع کیسه بوده فقط دوتاشوبگم رفت برگشت جلوهواداررفت جلومس رفسنجان اگه خواستی 5تادیگشم بگم
  • پرسپولیس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    چرا فنی صحبت نمی کنی، پرسپولیس خدا را دارد، یادت نیست نکونام، الهامی، رحمتی، منصوریان و غیره دست خدا بالاترین دستهاست، دنبال بهانه نباشید، تلاش و پشتکار کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس مزیت و کیفیت بالای این باشگاه است.
  • دوستاره IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    ای استقلال محبوب ومظلوم قربان رنگ لباست برم
  • پرپولیس پوکر ۵ IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    دوچرخه سوران همیشه مغضوب و ناتوان،عینه خاله زنک ها فقط دنبال یه مشت حرفهای بیخودی و توهمی که دارند میزنند،تو زمین فوتبال که حرفی ندارند،تو جام آسیا همین کیسه کش ها کاری کردند که عیسی محروم شد،پوکر کردیم،بعد توهم گرفتشون باز آی وزیر فلان کرد،بدبختی شماها اینه جز حرف پوچ و بی اساس هیچ چیز دییگری ندارید،،،خخخخخ بخدا که خیلی بد بختیت🤣🤣🤣🤣
  • علی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    کیسه زاده کجا بودی تا حالا, باختین و از غارت بیرون اومدی, تمام عالم و آدم میدونن که چه الطاف و هبه هایی تقدیم کیسه شده, واقعا پررو و دریده این, اساتید تبانی
  • علیرضا IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    پرسپولیس دربی و برده و استقلالیا زورتون گرفته ما حرفمون و توی زمین میزنیم
  • تاجی اصیل IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    پرسپولیس دربی رو برده؟ مه داداش داور دربی رو برد 😁 شما یه دهه س مد شدید اونم بخاطر حمایت‌های حکومتی و فدراسیونی وگرنه شما جام محلات رو هم بزور میگرفتید.. درمورد اینکه دوستان گفتن پیکان خودش زمین رو انتخاب میکنه هم عرض کنم که دیشب مدیرش گفت بهمون اجبار کردن وگرنه دیوانه س تو زمین حریف اسم میزبان رو یدک بکشه.. خلاصه که از این جان ها زیاد بهتون دادن لنگی عزیز.. فقط تو خلوتت بشین فکر کن ببین اگه پنالتی شما رو نگرفته بودن تو دربی و بعدش این شرایطی که برای شما در نظر گرفتن برای ما بود بازم همین تز ها رو میدادی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی