نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
الکس مورگان
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

الکس مورگان مهاجم ایالات متحده آمریکا در مورد مسیر رسیدن به سومین عنوان قهرمانی متوالی جام جهانی، مادر شدن و اینکه چرا انگلیس یکی از بزرگترین تهدیدها برای مدافع عنوان قهرمانی است، صحبت می‌کند.

ایالات متحده دو بار متوالی قهرمان جام جهانی زنان شده است؛ در سال ۲۰۱۵ جام را از چنگ ژاپن بیرون آورد و سپس در فینال ۲۰۱۹ هلند را شکست داد. اگر آنها در ۲۰ آگوست در سیدنی پیروز شوند، اولین تیم مردان یا زنان خواهند بود که سه جام جهانی متوالی را به دست می‌آورند. آنها راه سختی در پیش دارند اما الکس مورگان، ملی‌پوش آمریکایی در دو قهرمانی اخیر جام جهانی، معتقد است که آنها از پس این تورنمنت برمی‌آیند و می‌گوید: «به نظرم این بهترین تیمی است که تا به حال داشته‌ایم.»

این بدان معنا نیست که او رقبای آمریکایی‌ها را جدی نمی‌گیرد. وقتی از مورگان خواسته شد تیم‌هایی را که فکر می‌کند بزرگترین تهدید آمریکا هستند انتخاب کند، ابتدا از انگلیس نام می‌برد: «من فکر می‌کنم قهرمان یورو، انگلیس، قطعا تیمی است که باید مراقبش بود.»

انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در صحنه‌ بزرگ جهانی با هم غریبه نیستند. آنها آخرین بار در نیمه‌نهایی ۲۰۱۹ در لیون با هم دیدار کردند. ایالات متحده به لطف گل‌های الکس مورگان و کریستن پرس و سیو ضربه پنالتی آلیسا ناهر از سد انگلیس گذشت. آخرین دیدار آنها نیز در اکتبر گذشته در ومبلی با نتیجه ۲-۱ به پایان رسید، این بار به نفع انگلیس. مورگان در ومبلی نبود، اما پیشرفت انگلیس را تماشا می‌کرد. او معتقد است که موفقیت شیرزن‌ها تا حدی به لطف کار و تلاش زیاد در پشت صحنه است.

این زن ۳۳ ساله می‌گوید: «فکر می‌کنم آنها در چند سال گذشته راه طولانی را پیموده‌اند و فکر می‌کنم موفقیتشان به خیلی موارد بستگی دارد. اول لیگ داخلی آنها که در پنج سال گذشته بسیار بهتر و رقابتی‌تر شده است. فدراسیون آنها بر برنامه تیم زنانشان تمرکز کرد، بهترین و شایسته‌ترین مربیان را به خدمت گرفت و مطمئن شد که بازیکنانشان به خوبی تعلیم می‌بینند. من فکر می‌کنم که آنها جنگیدند و به دستمزد و شرایط کاری برابر دست یافتند. فکر می‌کنم ذهنیت آنها نیز تغییر کرده است.»

الکس مورگان و مگان راپینو

مورگان حس می‌کند در فرم خوبی قرار دارد. زندگی در سن‌دیگو برایش خوب بوده است. تیم سن‌دیگو وِیو، با مربیگری کاپیتان سابق انگلیس «کسی استونی» بسیار موفق عمل کرده است، و مورگان برنده کفش طلا شد. مورگان می‌گوید که احساس می‌کند از سوی باشگاه و کشور حمایت می‌شود. نه تنها به عنوان یک بازیکن، بلکه به عنوان یک مادر پس از به دنیا آمدن دخترش «چارلی» در ماه می ۲۰۲۰. او ادامه می‌دهد: «ما در حال حاضر رکورد تعداد مادران را شکسته‌ایم. ما پنج مادر در تیم داریم و این اتفاق در هیچ تیم ملی تا به حال رخ نداده است. هیچ تیمی تا به الان مانند ایالات متحده از مادران حمایت نکرده است. و این چیزی است که ما برای آن بسیار سخت تلاش کردیم.»

مورگان با تجربه دو عنوان قهرمانی در جام جهانی، به خوبی می‌داند که برای کسب یک قهرمانی دیگر چه چیزی لازم است. او که ۱۲۱ گل برای آمریکا به ثمر رسانده می‌گوید: «ما اعتماد به نفس داریم و باید ثابت کنیم که چرا شایسته پیروزی هستیم. ما استعداد داریم، کیفیت داریم، مربی خوب داریم، بازیکنان خوب داریم، ذهنیت خوب و رفاقت داریم. فکر نمی‌کنم این تیم با تیم‌های قبلی جام جهانی تفاوتی داشته باشد، اما فکر می‌کنم جزئیات کوچک متفاوتی وجود دارد تا ما را به همان جایی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ رسیدیم، برساند.»

به گفته مورگان، شکست همان چیزی است که ایالات متحده را به سمت قهرمانی‌های پشت سر هم در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ سوق داد. او افزود: «من فکر می‌کنم که باخت قبلاً به ما در موفقیت کمک کرده و در جام جهانی نیز به ما کمک خواهد کرد. چون فکر می‌کنم همیشه از شکست خیلی بیشتر از پیروزی یاد می‌گیری.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی