نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
عکس| تلخ‌ترین شب تاریخ برای پرسپولیس/ فاجعه‌ای که جان چند نفر را گرفت
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شبی که می‌توانست با جشن و شادی در ساری به پایان برسد، با غم و اندوه به صبح رسید.

شاید این تلخ‌ترین شب تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد، تلخ‌تر از هر روزی که فکر می‌کنید، ۲۲ سال قبل و در روز  ۱۶ اردیبهشت سال ۸۰ پرسپولیس زخم خورده از نایب قهرمانی در آخرین دوره لیگ آزادگان که با قهرمانی استقلال و شکست دو بر صفر این تیم در برابرسپاهان به پایان رسیده بود، برای بازی برگشت خود در جام حذفی در ورزشگاه شهید متقی ساری به مصاف شموشک نوشهر رفت. 

سرخهای پایتخت که نتیجه بازی رفت را در تهران با نتیجه یک بر صفر از حریف برده بودند در بازی برگشت و در ورزشگاهی که ممملو از جمعیت بود در همان ابتدای بازی دو گل از حریف سخت کوش خود در آن روزها خوردند تا در آستانه حذف از جام حذفی قرار گیرند. سهراب انتظاری مهاجم گلزن آن روزهای  شموشک  دو گل به پرسپولیس زد تا  علی پروین  نام او را به عنوان یک مهاجم فرصت طلب در ذهن خود بسپارد و سالها بعد به پرسپولس بیاید. 

پرسپولس برای حذف نشدن باید یک گل به حریف می‌زد، دراواخر نیمه اول حسین عرب براقی پدر امیر عرب براقی داور لیگ برتری این روزها یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت که ضربه پنالتی را رهبری فر از دست داد تا سرخها برای بازگشت به فکر نیمه دوم باشند. نیمه دومی که هیچ وقت آغاز نشد...

عکس| تلخ‌ترین شب تاریخ برای پرسپولیس/ فاجعه‌ای که جان چند نفر را گرفت

ازدیاد جمعیت در ورزشگاه و حضور مردم در سقف ایرانیتی باعث شد تا سقف ورزشگاه که از استحکام زیادی برخوردار نبود، فرو بریزد و خیلی از مردم که با عشق و برای دیدن بازی به ورزشگاه رفته بودند، زیر دست و پای مردم بمانند و حدود صد نفر مصدوم شوند، دو کشته و چندین قطع نخاعی حاصل بی تدبیری آن روز مسئولین برگزاری رقابتها بود و حاصل آن بدترین شب تاریخ باشگاه پرسپولیس را رقم زد.  نکته جالب در ان روز انتقال بازی از نوشهر به ساری به جهت عدم امکان میزبانی نوشهری ها در ورزشگاه به جهت پیش بینی استقبال زیاد مردم در آن روز بود، اتفاقی گه بعد از ۲۲ سال برای بازی امروز باشگاه پرسپولیس به نحوی دیگر در بازی با پیکان با تصمیم شورای تامین تکرار شده است.

بازی ادامه نیافت و سوت نیمه دوم زده نشد، مسئولین فدراسیون به جهت نیمه تمام ماندن بازی رای به تکرار آن دادند، ولی پرسپولیس به احترام جانباختگان آن شب سیاه و غم انگیز در زمین حاضر نشد، تا شموشوکی که در یک نیمه به پرسپولیس دو گل زده بود با نتیجه سه بر صفر برنده بازی شود و پرسپولیس از گردونه رقابتها حذف شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • امير IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    به اميد برد تيم مردمي پيكان
  • MIS قرمزته IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    احترام و بزرگی رو از پرسپولیس بزرگ یاد بگیرید که به احترام درگذشتگان حاضر به تکرار بازی نشد ، مکتب مردمی ایرانی اینه نه مکتب خسروانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی