نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ساپینتو نبود شانس قهرمانی استقلال بیشتر می‌شد!/ خالدی‌فر به خودم گفت سرمربی استقلال توهین می‌کرد/ مگر ساپینتو توپ‌جمع‌کن است که به بازیکن ما توپ می‌داد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی فیروزی مدیر تیم صنعت نفت آبادان در مصاحبه‌ای درباره حواشی دیدار این تیم مقابل استقلال و رفتار ریکاردو ساپینتو صحبت کرد.

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای رسمی از علی فیروزی و عبدا... ویسی شکایت کرد. پس از رسانه‌ای شدن این مسئله با فیروزی تماس گرفتیم تا با او پیرامون اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی به طور مفصل صحبت کنیم. ملی‌پوش اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی پاسخ‌های بسیار تند و توفانی به سرمربی استقلال داد که بهتر است خودتان آنها را بخوانید.

اهل فحاشی نیستم

همه کسانی که بالغ بر ۴۰ سال اخیر من را در فوتبال می‌شناسند به خوبی می‌توانند شهادت بدهند که علی فیروزی اهل فحاشی نیست چون در خانواده‌ای بزرگ شدم که اصلاً چنین حرکاتی در آن وجود نداشت. اگر کسی به من تهمت بزند و فحاشی و از کلمات نامناسب استفاده کند قطعاً جامعه فوتبال آن را نخواهد پذیرفت.

ساپینتو و وظیفه توپ‌جمع‌کن‌ها

شرایط صنعت نفت آبادان بسیار حساس است و من به عنوان مدیر تیم که تجربه مربیگری هم دارم باید در چنین وضعیتی بیشتر از همیشه مراقب بازیکنانم باشم. در آن لحظه که سرمربی استقلال با بازیکن ما مشغول صحبت شد، سریع خودم را به معرکه رساندم تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد که موجب اخراج بازیکن صنعت نفت شود چون به خوبی می‌دانستم بازی کردن با استقلال که برای قهرمانی می‌جنگد در ورزشگاه آزادی حتی با ۱۱ بازیکن هم دشوار است چه برسد به اینکه ۱۰ نفره شویم. من اصلاً کاری با ساپینتو نداشتم ولی نکته اینجاست که چرا سرمربی استقلال باید توپ را برای بازیکنان ما بیندازد؟ مسابقات رسمی توپ‌جمع‌کن دارد و سرمربیان در این رابطه وظیفه‌ای ندارند. مگر ساپینتو توپ‌جمع‌کن است که به بازیکن ما توپ می‌داد؟

توهین به بازیکن نفت

در رابطه با ادبیات آقای ساپینتو طی هفته‌های گذشته هم موارد زیادی را شاهد بوده‌ایم. همان‌طور که گفتم من در آن صحنه خودم را دوان دوان رساندم تا ۱۰ نفره نشویم. خود امید خالدی به من گفت ساپینتو به او توهین کرده است. سرمربی استقلال آن‌قدر عصبانی بود که حتی به من هم حمله کرد. فضا آن‌قدر شلوغ بود که یک نفر را به سمت من هل داد البته متوجه نشدم این شخص چه کسی بود ولی کلاً فضا به‌هم ریخت. این را هم باید بگویم که با وجود اتفاقاتی که افتاد، نشنیدم ساپینتو مستقیم به شخص من توهینی بکند. من بابت اینکه از محوطه فنی تیم خودمان خارج شدم از داور کارت زرد گرفتم ولی همان‌طور که گفتم به دل ماجرا رفتم تا قضیه را آرام کنم.

حرف‌های ویسی

سرمربی استقلال در ماجرای حمله به عبدا... ویسی هم شروع‌کننده بود. عبدا... اصلاً حرف بدی نزد. ایشان گفت ساپینتو را دوست دارم اما برخی رفتارش مناسب نیست. چطور وقتی آقای ویسی گفت سرمربی استقلال را دوست دارد این حرفش از نگاه خیلی‌ها حذف شد اما وقتی انتقاد کرد قضیه را تا این حد بزرگ کردند؟

حرمت استقلالی‌ها

در تمام این سال‌ها که فوتبالیست بودم یا سمت‌های مختلف در فوتبال داشته‌ام بارها با استقلال مواجه شده‌ام و همیشه رابطه بسیار خوبی با بزرگان این باشگاه نظیر ناصر حجازی و منصور پورحیدری فقید داشتم. همین‌طور با غلامحسین‌خان مظلومی عزیز هم خیلی خوب بودم که هم‌استانی ما بود. من هرگز با استقلال و هوادارانش در این سال‌ها مشکلی نداشته‌ام و آرشیو رسانه‌ها صحت ادعایم را تأیید می‌کنند. قبل از شروع همین مسابقه هم وقتی قرار شد از مهدی حاج‌محمد تجلیل کنند من با اینکه به لحاظ اداری وظیفه‌ای در این ماجرا نداشتم اما خودم را به ایشان رساندم و گفتم شما چند نسل قبل از من فوتبال بازی می‌کردید و زمانی که شما فوتبالیست بودید من طرفدارتان بودم به همین خاطر به رسم ادب آمده‌ام تا به شما خسته‌نباشید و خداقوت بگویم که اتفاقاً آقای حاج‌محمد هم خیلی برخورد خوب و گرمی با من داشت.

شانس قهرمانی استقلال

در حال حاضر مدیر تیم صنعت نفت هستم ولی خودم بازیکن تیم ملی بودم و سرمربیگری هم کرده‌ام به همین خاطر بالا و پایین فوتبال را می‌شناسم. به نظرم اگر ساپینتو سرمربی استقلال نبود یا شرایط روحی خود را در وضعیت مناسبی حفظ می‌کرد شاید استقلال الان شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی داشت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ناشناس IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    دیروز کنار زمین هم یحیی و هم حسینی چندین بار توپ رو گرفتن و به بازیکنان دادن سرمربی های دیگه هم اینکارو می کنن چرا با ساپینتو به این شکل رفتار می کنید او به شماها کاری نداشت اونم خدابی داده خدا نکنه طیفی در مقابل تیمی باشن همه جوره حامیانشون رو کوک می کنن مهم نیست اون رفتارها انسانی باشه یانه هر چی از دستشون بربیاد انجام می دن طرف رو زمین بزنن
  • ناشناس IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    آقای فیروزی قبول کن باعث و بانی اون فضا شما بودی ساپینتو به مانند سرمربی سایر تیمها توپ جلوش افتاده خواسته بده به بازیکنان که زود بازی به جریان بیفته گناه که نکرده نمی دونم این چه جریانیه بر علیه ایشون راه انداختن کادر مدیریتی باید ایشون رو متوجه این جو کنن می خوان هر طور شده ایشون رو به حاشیه ببرن با توجه به ناعدالتی و نابرابری ها در این مدت فشار مضاعفی رو ساپینتو بوده خدا رو خوش نمی آد به ناحق این بازی های ‌کثیف راه بندازید الان باید دو تیم قضیه رو موشکافی کنن وشهامت داشته باشن چقدر مقصرن از هم عذرخواهی کنن این دوران می گذرد اما عملکرد انسانها باقی می ماند چه نیک باشه و چه بد
  • ع ق QA ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    تو فکر می کنی مسئولین فدراسیون نمی دونند ؟ از قاسمپور بپرس بهت می گه اونجا چه خبره
    • عمو موعود دوستت داریم IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      فدراسیون تاج و نبی و سهیل مهدی و سایر پرسپولیسیا که دیگه گفتن نداره همه میدونن اونجا چه خبره
  • احمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    چشم عباس آقا به خاطر اینکه شما و عبداله گواردیولا خوششون بیاد ساپینتو را اخراج میکنیم
  • عادل کج کلاه IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    عزیزم چرا چرند میگی؟! بارها و بارها در ایران و یا خارج از ایران دیده ایم که سرمربیان توپ را به بازیکنان خودی یا حریف می دهند! پس لطفا" حرف بی ربط نزنید. ویسی گفت ساپینتو دیوانه است و از کشوری بی فرهنگ آمده ! حالا این یعنی " آی لاو یو ساپی! " سوم اینکه حتما" جناب خالدی هم مثل بقیه مربیان و کمک مربیان و سایر قاشق نشسته ها در این مدت زبان پرتغالی یاد گرفته که متوجه فحش و توهین شده! باید به ایشان بخاطر این استعداد یادگیری تبریک گفت!
  • مجید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    فیروزی حرف مفت نزن با این استرس و فشاری که روی تیم بود تا اینجا هم ساپینتو شاهکار کرده فوتبال همین هست ما پشت تیم و سرمربی هستیم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    حرفی ندارم چون واقعا این فصل پرپسپولیس عالی بازی کرد ولی ما با این ساپیتنو هیچی نشدیم
  • بابا علي گودرتمند IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    ساپينتو رو براي فصل بعد حتما نگهداريد
  • آریا IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    اگه بخواهیم با عدالت نگاه کنیم استقلال بر عکس پرسپولیس ارکان مدیریتش دزد و فاسد بودن همشون اومدن دزدی کردن و جیب خودشون رو پر کردن ولی افردای مثل درویش و پیروانی و گلمحمدی از جون ودل برا تیمشون مایع گذاشتن ساپینتو هم ک همش دنبال فوش و حاشیه هست تا الان هم ب لطف بازیکنان اینجای جدول هستیم باخت دربی و مساوی نفت هم ربطی ب تیمهای رقیب نداره ضعب ساپینتو باعث شد
    • آی دزد .. آی دزد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      والله تا اینجا که مابازیها رو دیدیم این فصل از تیمهای دیگه امتیاز دزدیدن و ریختن به حساب پرسپولیس نمونه ش پنالتی مقابل مس رفسنجان نمونه ش نگرفتن پنالتی استقلال در دربی نمونه ش همین پنالتی مقابل پیکان حتی از امتیاز میزبانی پیکان هم دزدیدن بعد شما دیگران رو دزد خطاب میکنی ؟
  • علیرضا پایمرد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    فوتبالی که نتیجه جایی دیگه مشخص میشه.......!!!!!!
  • سروش IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    استقلال با ساپینتو شانس قهرمانی رو از دست داد .... صنعت نفت چی باید بگه که با چهار تا مربی که تو سرپرستشون بودی داره می افته به لیگ پایین تر
  • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    من نمیدانم همه بازیکنان و مربیان زبان پرتغالی را مثل فارسی بلدند پس جرا نمیرن لیگ اروپا مربیگری کنند آقای ساپینتو مربی پرجنب وجوشیه همه بدشان میاد
  • هوادار عشق IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    گردن بگیرید که بازیکنایی گرفتید که قراردادنه برابربستید که اندازه یک ریال یاده دقیقه بازی نکردن قبول کنید ضعف فتل بوده این همه بدهی سیلوا ویامگا ارزش داشتن ولی باخت ومساوی هاتون راگردن باشگاههای دیگه نندازید
  • پ IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    قهرمانی برای کیسه زباله ، شاید وقتی دیگر!!! خواب دیدید خیر باشه هههههههههههههه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی