پیش‌بازی میلان – اینتر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

میلان و اینتر که در 2 فصل اخیر بارها به مصاف هم رفته‌اند، این مرتبه نبردی فراتر از ایتالیا و در لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت.

امشب ورزشگاه سن‌سیرو شاهد دربی متفاوتی خواهد بود. این مرتبه دربی دلامادونینا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد؛ اتفاقی که ۲۰ سال پیش هم رخ داد. نبردی که از ساعت ۲۲:۳۰ شروع می‌شود را از دست ندهید.

میلان؛ مثل یک قهرمان باش

میلان نیم‌فصل خیلی چیزا را از دست داد و فهمید که دستش به اسکودتو نخواهد رسید. در همان بازی اول جام حذفی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت. این یعنی تنها امید استفانو پیولی و شاگردانش به لیگ قهرمانان اروپا بود؛ جایی که کسی حسابی روی‌شان باز نمی‌کرد. با این حال میلان فراتر از انتظار و به قول معروف قهرمانانه ظاهر شد و به جمع ۴ تیم برتر اروپا رسید. تیمی که در ۶ بازی آخرش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و فقط هم یک گل دریافت کرده، می‌تواند با اتکا به قدرت دفاعی و مهاجم‌های باتجربه و هافبک‌های باهوش، به مقصد یعنی استانبول برسد. میلان در ۲ بازی آخرش به اینتر باخته و حالا فرصت جبران در ۲ بازی آتی را دارد. تیم غیرقابل پیش‌بینی پیولی شرایط بهتری پیدا کرده و بی‌شک نبردی پایاپای با همشهری‌اش برای راهیابی به فینال خواهد داشت.

اینتر؛ افعی‌ها همیشه زهر دارند

اینتر هم دستکمی از همشهری‌اش ندارد. آخرین رقیب ناپولی در راه کسب اسکودتو بودند که کم آوردند. ۵ هفته پیروز نشدن آن‌ها را از هدف داخلی دور کرد. با این حال برخلاف میلان، اینتر شانس دارد تا در جام حذفی ایتالیا و جایی که باید به مصاف فیورنتینا برود، جام بگیرد. اینتری که در چالش با بارسلونا در مرحله گروهی حریف بزرگی را کنار زد، مسیر نسبتاً آسان‌تری نسبت به دیگر تیم‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان داشته. با این حال تیم سیمونه اینزاگی که اوج گرفته با ۴ برد متوالی به استقبال دربی دلامادونینا می‌آید. اینتر در ۲ بازی آخر مقابل میلان پیروز شده و گل هم نخورده که آماری امیدوارکننده برای هوادارانش به شمار می‌رود. آیا بعد از ۱۳ سال راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد؟ بی‌شک اینزاگی برای این افتخار تازه انگیزه و هیجان دارد.

آخرین بازی
فوریه ۲۰۲۳ در رقابت‌های سری A ایتالیا، اینتر موفق شد دربی دلامادونینا را از میلان با یک گل ببرد. لائوتارو مارتینس زننده تنها گل آن بازی برای افعی‌ها بود.

آمار بازی
۲۳۵) در تاریخ دربی دلامادونینا، میلان و اینتر ۲۳۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم روسونری ۷۹ برد و سهم نراتزوری ۸۷ برد و ۶۹ بازی هم مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم به ژانویه ۱۹۰۹ برمی‌گردد که با برتری ۳-۲ میلان تمام شد.
۴) میلان و اینتر ۴ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند که اینتر هیچ بردی نداشته، میلان ۲ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۰) فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ میلان با حذف اینتر با گل زده بیشتر در خانه حریف راهی فینال شد. ۲۰ سال پیش میلان بعد از حذف همشهری‌اش در فینال یوونتوس را شکست داد و قهرمان شد.
۱۰) تیم‌های میلان روی‌هم رفته ۱۰ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. میلان ۷ مرتبه جام گرفته که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد و اینتر ۳ مرتبه قهرمان شده که آخرین مرتبه سال ۲۰۱۰ بود.
۱۸۸) عدد ۱۸۸ نشان از عملکرد خوب دفاعی اینتر با وجود دریافت ۱۰ گل در این فصل لیگ قهرمانان دارد. ۱۴۶ تکل موفق و ۴۲ سیو (همگی توسط آندره اونانا) در کارنامه نراتزوری ثبت شده که در این ۲ آمار تیم برتر لیگ قهرمانان هستند.
۱۴) میلان در رقابت‌های اروپایی ۱۴ مرتبه مقابل تیم‌های ایتالیایی قرار گرفته که حاصل کارش ۵ برد، ۶ تساوی و ۳ باخت بوده است.
۱۱) اینتر در ۱۱ مصاف با تیم‌های ایتالیایی در رقابت‌های بین‌المللی ۴ برد، ۳ تساوی و ۴ باخت داشته است.
۷) در ۲ فصل اخیر دربی دلامادونینا بیش از همیشه برگزار شده است. در ۷ دیدار از ابتدای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱، میلان ۲ برد و اینتر ۳ برد داشته‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۴) رافائل لیائو و فدریکو دی‌مارکو نقش پررنگی در موفقیت‌های این فصل میلان و اینتر داشته‌اند. این دو بازیکن هرکدام ۴ پاس‌گل در لیگ قهرمانان ارسال کرده‌اند.
۱۴) آندری شوچنکو برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. این ستاره اوکراینی ۱۴ گل در دربی به ثمر رسانده. زلاتان ایبراهیموویچ هم ۱۰ گله است که در این دیدار غایب خواهد بود.

مصدومان و محرومان
زلاتان ایبراهیموویچ مثل خیلی از بازی‌های این فصل به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند میلان را همراهی کند. اما خبر بد برای استفانو پیولی مصدومیت رافائل لیائو است که البته احتمال دارد او را به این بازی برسانند. در سوی مقابل اینتر نمی‌تواند از میلان اشکرینیار، روبین گوزنس و دالبرت به‌دلیل مصدومیت استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
مانیان، کالابریا، کیائر، توموری، هرناندس، کرونیچ، تونالی، دیاس، بن‌ناصر، سائلماکرس و ژیرو
اینتر: اونانا، دارمیان، آچربی، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، دی‌مارکو، مارتینس و لوکاکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی